خبرهای داغ:
مسئول بسیج دانشجوی استان کرمانشاه گفت : پایگاه بسیج دانشجوایی جهان اسلام در کرمانشاه راه اندازی می شود.
کد خبر: ۹۱۴۸۶۵۵
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۲

به گزارش بسیج دانشجویی خبرگزاری بسیج صلاح‌الدین قره‌تپه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از کرمانشاه :با اشاره به تحصیل تعداد بسیاری از دانشجویان خارجی در دانشگاه‌های استان کرمانشاه، اظهار داشت: به زودی پایگاه‌های بسیج دانشجویی جهان اسلام در دانشگاه‌های استان کرمانشاه از جمله دانشگاه رازی و علوم پزشکی راه‌اندازی می‌شود.

قره‌تپه با بیان اینکه پایگاه‌های بسیج دانشجویی در سراسر استان، کشور و جهان اسلام فعالیت دارد بیان کرد: در بعد بین‌المللی یک سری دانشجویان خارجی در دانشگاه‌های استان کرمانشاه مشغول به تحصیل هستند و امیدواریم به زودی پایگاه‌های بسیج دانشجویی جهان اسلام را در دانشگاه رازی و علوم پزشکی و سایر دانشگاه‌های استان راه‌اندازی کنیم.

مسئول بسیج دانشجویی استان کرمانشاه با بیان اینکه حتی دانشجویان ایرانی که در کشورهای خارجی به تحصیل مشغول هستند به دنبال ترویج اصول اساسی اسلام ناب محمدی(ص) در جهان هستند، بیان کرد: بیش از 40 هزار نفر از دانشجویان سراسر استان عضو فعال بسیج هستند.

وی با بیان اینکه مطالبه‌گری از مهم‌ترین و اصلی‌ترین وظیفه دانشجویان بسیجی است، گفت: مأموریت اساسی بسیج دانشجویی پیگیری فرمایشات امام خمینی(ره) برای تحقق بیانیه بسیج طلاب و دانشجویان به منظور پاسداری از اصول تغییرناپذیر نه شرقی و نه غربی، حل مسائل اعتقادی بسیجیان، دفاع از اسلام و انقلاب با تمام توان در دانشگاه‌ها با وجود هجمه‌های گسترده دشمنان، ترسیم اسلام ناب محمدی(ص) به منظور جلوگیری از نفوذ استکبار جهانی و تلاش برای تحقق تمدن نوین اسلامی با تشکیل هسته‌های انقلابی و جهادی است.

مسئول بسیج دانشجویی استان کرمانشاه با بیان اینکه پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری برای حل مشکلات جامعه از سوی سازمان بسیج دانشجویی به صورت جدی در دستور کار قرار دارد، بیان کرد: استفاده از ظرفیت بسیج دانشجویی برای تحقق گفتمان‌های اقتصاد مقاومتی و شعار امسال مبنی بر رونق تولید اهمیت جدی دارد و بسیج دانشجویی وظیفه مدیریت اقشار را بر عهده دارد

وی عنوان کرد: به سه دلیل وظیفه امامت اقشار به عهده بسیج دانشجویی گذاشته شده است که یکی به دلیل گستردگی مأموریتی در سطوح مختلف جغرافیایی داریم و در تمام شهرهای استان پایگاه بسیج دانشجویی راه‌اندازی شده است.

قره‌تپه با اشاره به تشکیل هیئت اندیشه‌ورز در سازمان بسیج دانشجویی عنوان کرد: اعضای این هیئت اندیشه‌ورز در حوزه‌های مختلف فرهنگ و هنر، سیاست، اقتصاد، حوزه کشاورزی و فنی و مهندسی تاکنون ورودهای جدی و خوبی در عرصه مطالبه‌گری از مسئولان داشته‌اند.

وی با اشاره به تشکیل هسته‌های نخبگانی حل مسائل کشور در سراسر ارگان‌های بسیج دانشجویی گفت: ما نیز در بسیج دانشجویی بیانات مقام معظم رهبری در دیدار دانشجویان را مورد مطالعه و تحلیل قرار دادیم و به دنبال حل مسائل جامعه و مردم هستیم.

مسئول بسیج دانشجویی استان کرمانشاه با بیان اینکه عدالت طلبی، استکبارستیزی و دفاع از مظلوم آرمان‌هایی است که دانشجویان همیشه آنها را فریاد زده‌اند و در دوران انقلاب نیز بسیاری از دانشجویان در خط مقدم بودند و در پیروزی انقلاب نقش خود را به خوبی ایفا کردند، بیان کرد: نخستین هدف گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی موضوع مسئله‌یابی است که با رویکرد جغرافیا محور بودن خدمات خود را برای مناطق محروم به صورت پیوسته ادامه می‌دهد اما مشکلات گوناگون این مناطق محروم توسط این تیم جهادی ابتدا شناسایی و احصا شده است.

وی با بیان اینکه امروز دانشجویان باید در راستای تولید علم گام‌های بلندی بردارند و برای حرکت به سمت تولید علم بشتابند بیان کرد: زیرا دانشجویان در بسیاری از از زمینه‌ها می‌توانند تاثیرگذار باشند.

قره‌تپه ترویج روحیه مطالبه‌گری در دانشجویان را امری مهم دانست و افزود: مطالبه‌گری دانشجویان، دانشگاه و مجموعه‌های دانشگاهی امری ضروری است.

مسئول بسیج دانشجویی استان کرمانشاه عنوان کرد: یکی از ویژگی‌های مهم و اساسی که بهترین ابزار برای جلوگیری از انحراف خود و جامعه است، روحیه مطالبه گری دانشجویان انقلابی و شجاعت بی‌مثال آنها در بیان واقعیت‌ها، کاستی‌ها و مشکلات موجود است تا زمینه سواستفاده افراد ضدانقلاب فراهم نشود.

وی با اشاره به اینکه امروز هم دانشجویان انقلابی بنا به تشخیص خود در چارچوب سیاستهای نظام به صورت آتش به اختیار در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی و سیاسی وارد شوند و فعالیتهای مختلفی را انجام و منتظر دستورات سیستم بوروکراسی نمی‌مانند، گفت: آتش به اختیار به معنای کار فرهنگی تمیز و اقدام به موقع و به اندازه است.

ارسال نظرات