عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: لگوی جهاد سازندگی که به شکل فعال وارد عرصه می‌شود و مشکلات را حل می‌کند، یک راهبرد عظیم برای همه عرصه‌های اقتصادی کشور است.
کد خبر: ۹۱۴۸۶۵۴
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ آیت‌الله علم‌الهدی پیش از ظهر امروز در گردهمایی جهادگران جهاد کشاورزی که همزمان با هفته جهاد کشاورزی برگزار شد، بابیان این‌که جهاد سازندگی، یک الگو برای اقدامات عملی در کشور است، اظهار کرد: نظیر انقلاب اسلامی ایران در دنیا وجود ندارد، چون معمولاً در انقلاب‌های دیگر، بعد از گذشت زمانی، مردم از عرصه انقلاب کنار رفتند و انقلاب به جریان حاکم در آن کشور اختصاص یافت.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی را تنها در دو مورد می‌توان شکست داد، اول این‌که سفره دین را از زیر پای مردم جمع کنند؛ یعنی وابستگی دینی را از مردم بگیرند، مردم بی‌دین شوند و، چون بی‌دین می‌شوند، ضدانقلاب شوند.

دو برنامه دشمن برای براندازی انقلاب اسلامی

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی، ارائه تصویری ناکارآمد از مدیریت کشور توسط نظام انقلابی را راه دیگر دشمن برای غلبه بر انقلاب اسلامی دانست و گفت: در تهاجم فرهنگی، دشمنان انقلاب در طول ۴۰ سال اول می‌خواستند سفره دین را از زیر پای مردم بکشند، اما موفق نبودند، ارزش‌های دینی ما را در مقابل برخی هوس بازی‌ها و ولنگاری‌ها و تمایلات نفسانی که در یک نسل ناآگاه و بی‌اطلاع جوان ترویج می‌کردند، تا اندازه‌ای ارزش‌ها را مسئله‌دار کردند، اما اساس و سفره دین زیر پای مردم است و نتوانستند سفره دین را از زیر پای مردم بکشند.

وی بابیان این‌که امروز به جریان دوم متوسل شدند، خاطرنشان کرد: برای این‌که ثابت کنند نظام انقلابی، قدرت اداره زندگی و معیشت مردم را ندارد، با یک نظام انقلابی نمی‌شود زندگی و معیشت مردم را اداره کرد، می‌گویند باید آرمان‌های انقلابی را در نظام مدیریتی کنار گذاشت و روزبه‌روز، زندگی روزمره مردم را در نظر گرفت که متأسفانه این منطق به‌وسیله عناصر غیرانقلابی در برخی مراکز آکادمیک ما مطرح و در برخی بینش‌های آلوده ... مسوی با نظام و انقلاب نیز تعقیب می‌شود.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: برخی فکر‌ها می‌گویند به آرمان‌های انقلاب، به اصل قطعی استکبارستیزی انقلاب توجه نکنیم و آن را کنار بگذاریم تا بتوانیم در یک تعامل جهانی، کشور را اداره کنیم، از روز اول نیز دشمن به دنبال همین بود که بگوید «با مدیریت نظام انقلابی نمی‌شود کشور را اداره کرد»، می‌شود در یک نظام انقلابی، آرمان‌ها، ایده‌ها و آرزو‌ها را تقویت و ترویج کرد، اما زندگی روزمره مردم با پندار‌ها و آرمان‌های انقلابی و با رعایت اصول و ارزش‌های انقلاب قابل تأمین نیست.

هجوم به محصول کشاورزان

وی اجرای این نقشه علیه انقلاب را دارای سابقه‌ای ۴۰ ساله دانست و افزود: با همین هدف، گروهک مارکسیستی حزب توده و فداییان خلق، به جان مردم افتادند و دست به حرکت تند و زننده‌ای زدند، مزارع و خرمن‌های مردم را آتش می‌زدند، دست به این حرکت زدند تا معیشت مردم دچار مشکل شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری بابیان این‌که عمده تأمین معیشت مردم در آن روز از راه کشاورزی بود، ادامه داد: آن روز‌ها امام راحل فرمان جهاد سازندگی داد؛ گروه‌های فعال انقلابی، جوانان انقلابی و مجاهد آن روز ریختند در مزارع و مزرعه‌ها را درو کردند، خرمن‌ها را کوبیدند، گندم‌های پاک را به دست صاحبانش دادند و حتی جوانانی که مزارع را درو و خرمن‌ها را می‌کوبیدند، برای صاحب خرمن به‌اندازه صرف یک چای هم هزینه نداشتند؛ با حرکت امام در فرمان به جهاد سازندگی، این توطئه دشمن نقش بر آب شد و نتوانست ثابت کند نظام انقلابی قدرت مدیریت ندارد و در مقابل، ثابت شد این قدرت را دارد.

وی الگوی جهاد سازندگی را الگویی راهبردی برای همه عرصه‌های اقتصادی کشور دانست و اظهار کرد: الگوی جهاد سازندگی یک راهبرد عظیم برای همه عرصه‌های اقتصادی کشور است، جهاد سازندگی این مسیر را ادامه داد و بیشترین مشکلات کشور به دست جهاد سازندگی حل شد، وارد صنعت و اقتصاد شد، در هر موردی که دچار مشکل می‌شدیم، جهاد سازندگی به میدان می‌آمد.

آیت‌الله علم‌الهدی بابیان این‌که عزیزان ایثارگر جهاد سازندگی در عرصه دانش، فناوری، صنعت و دیگر عرصه‌های مرتبط با اقتصاد به‌عنوان جریان پیش‌قراول اقتصاد در نظام حرکت می‌کردند، افزود: در دوران دفاع مقدس، جهاد سازندگی در کنار سپاه و ارتش، نقش همراه با دستگاه‌های نظامی و مدافع آن روز را داشت و به تعبیری می‌توان گفت: ایثارگری‌های جهاد سازندگی، مقدم بر ایثارگری‌های نیرو‌های نظامی ما بود.

وی، جهاد کشاورزی را مخاطب بخشی از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی دانست و گفت: به‌عنوان روز جهاد کشاورزی، نه‌تن‌ها در جهاد کشاورزی بلکه در همه نهاد‌ها و کل کشور باید این روز را گرامی داشت، زیرا این نهاد به‌عنوان یک نهاد راهبردی و الگوی موفق اجرایی در وضعیت امروز کشور است.

طرح دشمن برای ناکارآمد نشان دادن مدیریت نظام انقلابی

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی به بازگشت دشمن به طرح ناکارآمد نشان دادن مدیریت انقلابی اشاره و خاطرنشان کرد: دشمن به همان سمتی رفته که روز اول انقلاب مزارع و خرمن‌ها را آتش می‌زدند و امروز نیز سفره و اقتصاد خانواده‌های ما را هدف قرار داده تا با سقوط اقتصادی، کشور ما را به سقوط بکشاند، اما تا زمانی که میراث بران جهاد کشاورزی ما در عرصه‌های مسؤولیت‌های نظام هستند، دشمن مثل گذشته چنین آرزویی را به گور خواهد برد.

وی به اهمیت بهره‌گیری از الگوی جهاد سازندگی در همه عرصه‌های مدیریت و عملیات اقتصادی کشور اشاره کرد، آن را جان اقتصادی مقاومتی توصیف کرد و گفت: کشور ما با همه پیشرفت‌هایی که در فناوری‌های مختلف داشته، اما کشور کشاورزی است، با این‌که جزو کشور‌های کم آب هستیم، ولی از روز اول در یک سابقه سنتی مردم، سابقه عملیاتی و فعالیت اقتصادی جامعه ما، این بوده که حرف اول را تولیدات کشاورزی می‌زند.

نقش علم در افزایش صادرات محصولات کشاورزی

آیت‌الله علم‌الهدی بابیان این‌که ان‌شاءالله اولین میوه اقتصاد مقاومتی را در تولیدات کشاورزی خودمان ببینیم، یادآور شد: با ترویج کشاورزی می‌توانیم نقش مؤثری در حوزه توسعه اقتصادی داشته باشیم، اما نه به شیوه‌های چند قرن پیش! کشاورزی که با این کم‌آبی می‌خواهد به روش غرق آبی محصولش را آبیاری کند و به روش چند ده سال قبل برداشت کند، نمی‌تواند در عرصه توسعه صادرات نقش‌آفرین باشد.

وی اضافه کرد: با فعالیت علمی و عملیاتی شما عزیزان در جهاد کشاورزی، این کار شدنی هست؛ فعالیت‌های علمی کمک می‌کند، اما تا به سلسله فعالیت‌های عملی همراه نباشد، به نتیجه نمی‌رسید، این‌که عده‌ای در یک فضای آکادمیک تنها فعالیت علمی داشته باشند، نتیجه حاصل نمی‌شود.

جهاد کشاورزی، حرف اول در اقتصاد مقاومتی را بزند

امام‌جمعه مشهد مقدس به نقش فعالان عرصه جهاد کشاورزی در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: اگر عزیزان جهاد کشاورزی وارد عرصه عملیاتی، آن‌هم در شکل جهاد سازندگی بشوند، حرف اول را در اقتصادی مقاومتی می‌زند.

وی، تبدیل‌شدن کار جهادی در عرصه رشد اقتصادی را به کاری اداری و روزمره، مانع دستیابی به موفقیت دانست و اظهار کرد: یکی از جفا‌هایی که در حق جهاد کشاورزی شد، اضافه شدن وظایف وزارت بازرگانی به این مجموعه بود، مجموعه‌ای که باید صاحب ابتکار، فناور و مولد در حوزه تولید و کشاورزی باشد، شده قصاب و بقال که دنبال واردات گوش و حبوبات باشد!
ارسال نظرات
پر بیننده ها