خبرهای داغ:

آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه گفت : صاحبان مشاغل و اشخاص حقیقی تا اول تیر ماه تسلیم اظهارنامه مالیاتی خود فرصت دارند.
کد خبر: ۹۱۴۸۶۵۰
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۵

هادی ملکشاهی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از کرمانشاه  اظهار داشت: امسال نیز مانند سال‌های گذشته اشخاص حقیقی و صاحبان مشاغل تا پایان خرداد برای تسلیم اظهارنامه مالیاتی خود زمان دارند، اما چون 31 خرداد مصادف با روز جمعه است، مودیان می‌توانند تا پایان روز اول تیر(شنبه) نیز نسبت به تکمیل و ارائه اظهارنامه مالیاتی خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه کد اقتصادی مودیان باید عدد 45 باشد، عنوان کرد: متقاضیان باید اظهارنامه خود را به  آدرس الکترونیکی www.tax.gov.ir ارائه دهند.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه با بیان اینکه مودیان با تسلیم به موقع اظهارنامه از معافیت پایه 216 میلیون ریالی برای عملکرد سال 97 معاف خواهند شد، افزود: در صورتی که تسلیم اظهارنامه در این موعد صورت نگیرد، علاوه بر عدم برخوداری از معافیت، مودیان مشمول جریمه نیز خواهند شد.

        ملکشاهی اضافه کرد: برای صاحبان مشاغلی که مجموع فروش کالا و خدمات آنان در سال 97 تا مبلغ هشت میلیارد و 280 میلیون ریال باشد، مالیات بر مبنای مالیات قطعی سال 96 محاسبه خواهد شد و البته امکان پرداخت آن در چهار قسط مساوی نیز وجود دارد.

به گفته این مسئول، برای مودیان با مالیات قطعی تا 25 میلیون ریال افزایشی در نظر گرفته نشده است، اما برای مالیات 25 تا 50 میلیون ریال پنج درصد افزایش، برای 50 تا 100 میلیون ریال 9 درصد افزایش و برای بیش از 100 میلیون ریال 15 درصد افزایش در نظر گرفته شده است.

وی از مودیان خواست ارائه اظهارنامه خود را به روزهای پایانی که امکان کند شدن سامانه وجود دارد، موکول نکنند.

ارسال نظرات