خبرهای داغ:
مدیر عامل شرکت غله وبازرگانی استان کرمانشاه اظهار داشت : کشاورزان امسال بیشترین کشت کلزا که موجب دانه روغنی است خبر داد.
کد خبر: ۹۱۴۸۶۴۵
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۲

 ماشاالله ارویسی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از کرمانشاه :، با اشاره به تلاش دولت برای خودکفایی در تولید دانه های روغنی کلزا و آفتابگردان اظهار داشت: در حال حاضر ۳۰ درصد دانه های روغنی مورد نیاز کشور در داخل و مابقی از طریق واردات تامین می شود.

وی با بیان اینکه دولت از سال ۹۵ در افق ۱۴۰۴ به تدوین برنامه برای خودکفایی در تولید دانه های روغنی پرداخته است، افزود: حمایت خوبی از تولید کنندگان دانه های روغنی به عمل آمده و با توجه به قیمت دو برابری این محصولات نسبت به گندم، کشاورزان هم به خوبی استقبال کردند.

مدیرعامل شرکت غله و بازرگانی استان کرمانشاه گفت: کشاورزان به جای روش آیش، یک سال در میان دانه های روغنی را جایگزین می کنند که سبب بارورتر شدن زمین و افزایش عملکرد تولید می شود.

وی خاطرنشان کرد: در استان کرمانشاه در سال ۹۵، ۲۴۰۰ تن، در سال ۹۶ هم ۹۸۸۰ تن و در سال قبل ۲۰ هزار تن دانه های روغنی به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده و امسال نیز بر اساس پیش بینی جهاد کشاورزی این میزان ۴۳ هزار تن پیش بینی شده است.

ارویسی با بیان اینکه در سطح استان ۱۷ مرکز خرید دانه روغنی کلزا و دو مرکز خرید دانه روغنی آفتابگردان داریم، بیان داشت: دانه آفتابگردان تنها در منطقه شیان اسلام آباد غرب کشت می شود و سال قبل حدود ۶۰۶ تن تولید دانه روغنی آفتابگردان کشت شد.

وی با تاکید بر اینکه مطالبات کشاورزان تولید کننده دانه های روغنی در اسرع وقت و زودتر از گندم پرداخت می شود گفت: امسال به قیمت خرید تضمینی کلزا ۳,۲۳۹ تومان به ازای هرکیلوگرم و آفتابگردان ۳,۰۱۰ تومان است.

ارسال نظرات