فرماندار شهرستان رشت:

آب‌منطقه‌ای ‌با احیای آب‌بندها از کمبود آب جلوگیری کند‌

فرماندار رشت گفت: آب منطقه‌ای شهرستان رشت بایستی با احیای آب‌بندان‌ها و ساماندهی رودخانه‌ها جهت تامین آب مورد نیاز شهرستان مبادرت کند تا در صورت مواجهه با کمبود آب آمادگی داشته باشیم.
کد خبر: ۹۱۴۸۵۴۷
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، میرشمس مومنی‌زاده عصر امروز در دومین جلسه شورای اداری شهرستان رشت در سال ۹۸ اظهار داشت: نخستین مسئولیت ما در قبال مردم تامین نظم و امنیت است و با توجه به تعامل سازنده بین اعضای شورای تامین شهرستان رشت مشکلی در این رابطه وجود ندارد.

فرماندار شهرستان رشت ضمن قدردانی از تلاش اعضای شورای تامین شهرستان رشت در تامین امنیت مراسم روز عید فطر و راهپیمایی روز قدس گفت: با توجه به‌در پیش بودن تابستان و شروع موج جدید سفرها، از مسئولان مربوطه می‌خواهم اقدامات لازم در حوزه انتظامی و ترافیکی را انجام دهند.

وی با اشاره به اهمیت رونق تولید تصریح کرد: کارگروه اشتغال استان گیلان بایستی با استفاده حداکثری از ظرفیت پیش‌بینی شده دولت در بخش تولید مانند راه‌اندازی واحد‌های تعطیل، فعال‌تر کردن واحد‌های نیمه‌تعطیل و همچنین ایجاد اشتغال بیشتر همت کنند.

مومنی‌زاده بیان کرد: با توجه به‌در پیش بودن فصل دروی محصولات کشاورزی در استان گیلان، آب منطقه‌ای شهرستان رشت وظیفه دارد در احیای آب‌بندان‌ها، ساماندهی رودخانه‌ها و فعال کردن پمپاژ‌ها جهت تامین آب مورد نیاز شهرستان مبادرت کند تا در صورت مواجهه با کمبود آب آمادگی داشته باشیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت ابراز داشت: با توجه به رسیدن فصل تابستان و استفاده مردم از دریا لازم است اعضای ستاد ساماندهی سواحل با حضور فعال خود خدمات رفاهی مردم را تامین و امنیت را برای مسافران فراهم کنند.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های مجری پروژه‌های عمرانی بایستی روند پروژه‌های خود را سرعت بخشند افزود: بایستی تمام تلاش خود را به کار گیرید تا اسناد مختلف را ساماندهی کنیم تا در جذب اعتبارات برای استان گیلان مشکلی نداشته باشیم.

مومنی‌زاده خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی استان گیلان توانسته با برگزاری جشنواره‌های مختلف اتفاقات مثبتی را برای بانوان کشاورز استان رقم بزند و توصیه می‌کنم جهت افزایش نشاط اجتماعی بین مردم این کار را ادامه دهند.

فرمانده انتظامی شهرستان رشت نیز در این جلسه اظهار داشت: امنیت عمومی متأثر از ابعاد مختلف است و اگر امنیت حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، محیط زیستی و نظامی محقق نشود اثرات سوء آن خود را در امنیت عمومی نشان می‌دهد.

سرهنگ علی رمضانی با بیان اینکه تلاش‌های دشمن و ناکارآمدی برخی مدیران داخلی باعث شده است که در حوزه‌های مختلف امنیتی به جز حوزه نظامی اوضاع مناسبی نداشته باشیم افزود: اثرات عدم امنیت خود را به صورت ناهنجاری‌های اجتماعی مثل افزایش جرایم و سرقت‌ها نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه حدود ۱۷ درصد از سرقت‌ها در شهرستان رشت مربوط به ادارات برق و مخابرات است گفت: با وجود تلاش‌های بسیار، هنوز شاهد سرقت در دو اداره مذکور هستیم و ضروری است با استفاده از فناوری‌های نوین مثل کابل خودنگهدار یا نصب دستگاه‌های هشداردهنده روی کابل‌ها از گسترش آن جلوگیری کنیم.

فرمانده انتظامی شهرستان رشت خواستار استقرار کمپ برای اسکان مسافران در ورودی شهر رشت شد و خاطرنشان کرد: خواهشمندم متولیان امور مربوطه در این راستا کار کنند تا بتوانیم خدمات شایسته‌ای را به مسافران ارائه دهیم.

رمضانی با اشاره به ناهنجاری‌های مربوط به سواحل شهرستان رشت تصریح کرد: ۱۶ سازمان و اداره عضو ستاد سالم‌سازی دریا در شهرستان رشت هستند و خواهشمندیم که اعضای این ستاد برای داشتن اقدامات عملی موثر در حوزه فرهنگی در سواحل جدی‌تر عمل کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان رشت پیشنهاد کرد که اعضای ستاد سالم‌سازی دریا در شهرستان رشت در آخر هفته‌ها برای انجام کار‌های فرهنگی در سواحل مستقر شوند و ابراز داشت: این کار برای جلوگیری از ایجاد فضا برای هنجارشکنان ضرورت دارد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات