به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج مساجد و محلات، گفتگوی زنده حجت السلام والمسلمین رضایی رئیس سازمان بسیج ومساجد ومحلات با شبکه قرآن در برنامه رصد انجام شد که در این سخنرانی به نقش مسجد درکنار پایگاههای بسیج اشاره کردن علت ان را فی سبیل االله بودن کارهای بسیج در کنارمساجدکه محل عبادت وذکرالله است دانستن
کد خبر: ۹۱۴۸۴۰۴
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج مساجد و محلات،

گفتگوی زنده حجت السلام والمسلمین رضایی رئیس سازمان بسیج ومساجد ومحلات با شبکه قرآن در برنامه رصد انجام شد که در این سخنرانی به نقش مسجد درکنار پایگاههای بسیج اشاره کردن وعلت ان را فی سبیل االله بودن کارهای بسیج در کنار مساجد که محل عبادت وذکرالله است دانستن که علت نزدیکی پایگاه های بسیج در کنار مساجد است .
وی در ادامه بسیج رو محل خدمت مردم به مردم آن محل دانست . در واقع مردم سالاری دینی یعنی خدمت مردم به مردم حول دین ومسجد کنار هم جمع شدن تا مشکلات خود را برطرف کنند وبسیج بر این مبنا شکل گرفت .فلسفه بسیج حضور در مراکزی است که خیلی از نهاد های حاکمیتی امکان حضور ندارند مانند سیل اخیر که تا بسیج مردمی وارد عمل نشد مشکلات مرتفع نگردید .
رضایی اضافه کرد در واقع هر کسی که علاقمند به انقلاب و مسجد است یک بسیجی محسوب می شود در حقیقت این کارت های بسیجی برای کار تشکیلاتی و سازماندهی افراد است درزمان لزوم مثال این حادثه سیل اخیر کشور است که بسیج در قالب کار تشکیلاتی که انجام شد که در قالب گروه های جهادی سازمان یافته بودن دراین چهل سال بارها بسیج به پشتیبانی از انقلاب پرداخته و مساجد پایگاهای بسیج محلی شده، برای جمع آوری اقلام برای نیازمندان در سطح کشور در مقاطع مختلف که کشور نیازمند بود که امروز مساجد گام سومی رو شروع کردن در جمع آوری کمک های مردمی جهت ساخت اسکان دائم سیل زده ها .
در ادامه ریس سازمان بسیج ومحلات با اشاره به تفکر غلط بخشی از جامعه پرداختن که مدعی دوری نسل جوان از انقلاب است. که دقیقا برعکس آن ما در پایگاهها شاهد هستیم یک مورد آن در سیل اخیر که جوانان وحضور پررنگ آنها بودیم برطبق سفارش سردار غیب پرور که در هر مسجد یک گروه جهادی راه اندازی شود .
وی افزود در واقع این گروه های جهادی مختص به وقایع و حوادث نیست بلکه برای پیگری مشکلات در آن محلات است که می توانم به بندرعباس اشاره کنم که در یکی از سفرهها خود درحواشی بندرعباس پایگاهی است که با تشکیل گروه جهادی در آن پایگاه مسجدی رو که تقریبا خراب بود به صورت جهادی بازسازی کامل کردن وجالب است که بدانید مدرسه ای که در کنار مسجد بود نیازاین جوانان بازسازی کردن واکنون غریب به سیصد نفر دانش آموز در آن مشغول تحصیل هستن جای دیگری ازکشور بچه های پایگاه همپیمان شدن وبه ارتباط گیری با مسولین شهرسعی در برطرف کردن مشکلات محله خود برآمدن.
رضایی در پایان از دیگر کارهای پایگاه ها بسیج را خدمات تربیتی، ورزشی ،نقش بسیج تامین امنیت محله و کارهای هنری درمحل است .در بخش فضای مجازی اولویت سازمان در جهت افزایش سواد رسانه ای وفضای مجازی در محله هاست

ارسال نظرات