خبرهای داغ:
فرمانده انتظامی استان قم به اهمیت رعایت عفاف و حجاب در کشور اشاره کرد و گفت: در بحث عفاف و حجاب نیروی انتظامی یک تکلیف شرعی دارد و در این زمینه قم با استان‌های دیگر تفاوت‌های زیادی دارد.
کد خبر: ۹۱۴۸۳۵۳
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۵

به گزارش سرویس بسیج  طلاب و روحانیون خبرگزاری بسیج، سردار عبدالرضا آقاخانی شب گذشته در جلسه مشترک ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر با مسئولان قضائی و انتظامی استان قم اظهار داشت: در یک سال گذشته تعامل بسیار خوبی با ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر داریم و قطعاً این تعامل سازنده و همه‌جانبه ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: در جلسات مختلفی که تاکنون برگزار شده بارها به این نکته اشاره کردیم که 26 سازمان و دستگاه در این زمینه مسئول هستند اما متأسفانه این دستگاه‌ها وارد کار نشده و همکاری نکردند.

سردار آقاخانی به اهمیت رعایت عفاف و حجاب در کشور اشاره کرد و گفت: در بحث عفاف و حجاب نیروی انتظامی یک تکلیف شرعی دارد و در این زمینه قم با استان‌های دیگر تفاوت‌های زیادی دارد.

وی افزود: کل شهر قم حرم اهل‌بیت است که نشان‌دهنده اهمیت این شهر در جهان اسلام است و باید اقدامات لازمی صورت بگیرد تا شاهد خدای‌نکرده اقدام گناهی در این شهر نباشیم.

سردار آقاخانی تأکید کرد: نیروی انتظامی در زمینهٔ عفاف و حجاب باقدرت به تکلیف خود عمل خواهد کرد و ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر در این زمینه پلیس را پشتیبان خود بداند و در این زمینه هیچ کوتاهی نخواهیم کرد.

وی بابیان  این  پلیس به وظیفه‌ای خود در این زمینه عمل خواهد کرد، ابراز داشت: پلیس در اولین قدم طرح ناظر یک را در استان اجرا کرد و در واقع در اجرای این طرح استان قم پیشتاز است به‌ طوری‌ که تاکنون بیش از 3 هزار پیامک در زمینهٔ بی‌حجابی در خودروها به دادستانی ارسال‌شده است.

فرمانده انتظامی استان قم تأکید کرد: تمام روسای کلانتری و گشت‌های نیروی انتظامی در این زمینه اقدام خوبی انجام داده‌اند و علاوه بر این در خصوص بدحجابی نیز گشت ارشاد به‌صورت فعال وارد عمل شده است.

وی بابیان این‌که استان قم در زمینهٔ امربه‌معروف و نهی از منکر تبدیل به یک استان نمونه خواهد شد، بیان داشت: حرمت شهر قم باید نگه‌داشته شود، اما با این‌حال برخی از فروشگاه‌ها و مراکز خرید اقدام به حرمت‌شکنی می‌کنند که در این زمینه هیچ کوتاهی قابل‌قبول نیست و باید به‌صورت جدی پلیس اماکن برخورد کند.

سردار آقاخانی خاطرنشان کرد: 150 الی 160 قهوه‌خانه بدون مجوز در استان قم وجود دارد که باید مسئولان فکر اساسی در این زمینه بکنند.

 

حوزه نیوز

ارسال نظرات