فعال سیاسی گفت:آمریکا در طول تاریخ درصددضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی بوده است اما هیچ گاه به اهداف شوم خود نرسیده است.
کد خبر: ۹۱۴۸۳۴۷
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، "حجت اله اکبری"، فعال سیاسی با اشاره به سفر نخست وزیر ژاپن به تهران و دیدار با رهبر انقلاب اظهار کرد: این سفر به گفته نخست وزیر ژاپن برای انتقال  پیام ترامپ است و به درخواست ترامپ در سفرش به ژاپن صورت گرفته است.

وی با اشاره به رفتارهای آمریکا در قبال کشور های اسلامی و توطئه این کشور علیه مسلمانان و عدم پایبندی به تعهدات بین‌المللی افزود: پاسخ رهبر انقلاب به شینزو آبه مبنی براینکه «ترامپ را شایسته مبادله پیام نمی‌دانم با آمریکا مذاکره نخواهیم کرد» پاسخ  منطقی و طبیعی بود.

 اکبری با اشاره به اینکه مدت زیادی تیم دیپلماسی کشور وقت خود را صرف توافقات برجام کرد افزود: برجام نمونه نتیجه سازش و چشم داشتن به غرب است که با وجود دادن امتیازهایی و عمل به تعهدات و حتی دنبال کردن داوطلبانه تعلیقات هسته‌ای نه تنها تحریم برداشته نشد، بلکه بیشتر هم شد و در کشور ما نیز مشکلات افزایش یافت زیرا نگاه ما به دست دیگران بود آن ها هم که در مذاکرات به ما لبخند می زدند، اما نه آمریکا و نه اروپایی که ما آن را از آمریکا جدا می پنداشتیم هیچ کدام به تعهدات خود پایبند نبودند و حتی اروپا تحریم ها را بیش از آمریکا علیه ایران افزایش داد و این نتیجه دل بستن به دشمنان است.

به گفته وی، در جریان مذاکرات برجام که فرانسوی ها بیش از آمریکایی ها ما را تحریم کردند بعد برجام دیده شد فرانسه نخستین متحد ایران در حوزه اقتصادی و در بخش خودرو شد و به سراغ شرکتهای آن ها رفتیم که بیشترین ضربه را در جریان برجام به ما زدند.

وی گفت: سال قبل هم با خروج آمریکا از برجام این شرکتها از عمل به تعهدات خود سرباز زدند و برای ما مشکل آفرین شد این ها به دلیل حاکم بودن نگاه ذلیلانه به جای مقاومت و جهاد است برهمین مبنا رهبری فرمود اگر حتی به مقاومت نگاه ارزشی نداشته باشیم باید نگاه منعفت طلبانه داشته باشیم که مقرون به صرفه تر است.

این فعال سیاسی بااشاره به اینکه مقاومت راه منطقی عقلانی و فطری هر ملتی در برابر زورگویی و گردن کلفتی قدرت هاست، تصریح کرد: مقاومت و ایستادگی یک امر طبیعی در برابر زیاده خواهی ها می باشد، خواه این زیاده خواهی از سوی فردی به فرد دیگری باشد و چه خواه در سطحی کلان تر و از سوی کشوری به کشور دیگر.

 اکبری بیان داشت :اگر سر سازش و تسلیم در برابر خواسته‌های نامعقول دشمن فرود آوریم نه تنها شرف و عزت ملت را پایمال کرده‌ایم، بلکه به آنها برای افزایش خواسته‌های غیرمنطقی‌شان چراغ سبز نشان داده‌ایم واین خلاف عقل ومنطق است.

 

ارسال نظرات