خبرهای داغ:
مدیر موسسه فرهنگی و قرآنی روشندلان خبر داد:
مدیر عامل موسسه فرهنگی و قرآنی روشندلان گفت: کل صحیفه سجادیه در قالب ۵ جلد به زبان بریل برای روشندلان آماده شد، همچنین کل مفاتیح الجنان برای نابینایان مناسب سازی شد و همه ملحقات آن را به زبان بریل تولید کردیم که در نهایت تبدیل به ۳۶ جلد شد.
کد خبر: ۹۱۴۸۳۴۵
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۸

به گزارش سرویس بسیج  طلاب و روحانیون خبرگزاری بسیج، سید مرتضی نیکزاد، مدیر عامل موسسه فرهنگی و قرآنی روشندلان، پیش از ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: موسسه فرهنگی و قرآنی روشندلان حدود 15 سال پیش تشکیل شد.

وی با بیان اینکه یکی از نیازهای روشندلان، قرآن کریم به زبان بریل بود که در این موسسه چند سال گذشته اقدام شد، گفت: این قرآن کریم مطابق با خط عثمان طه تولید شد و زیر نظر مرکز نشر نظام جمهوری اسلامی و با دریافت مجوز از مراجع عظام به چاپ رسید.

نیکزاد با تاکید براینکه هر سه جزء قرآن کریم به زبان بریل را در قالب یک جلد ایجاد کردیم، تصریح کرد: این موسسه فرهنگی و قرآنی در ادامه اقدام به چاپ قرآن با ترجمه آیت الله مکارم شیرازی به زبان بریل کرد.

مدیر عاملی موسسه فرهنگی و قرآنی روشندلان افزود: مناسب سازی صحیفه سجادیه با ترجمه شیخ حسین انصاری برای روشندلان کشور به زبان بریل  از اقدامات  موسسه  است .

وی بیان کرد: کل صحیفه سجادیه در قالب 5 جلد به زبان بریل برای روشندلان آماده شد، همچنین کل مفاتیح الجنان برای نابینایان مناسب سازی شد و همه ملحقات آن را به زبان بریل تولید کردیم که در نهایت تبدیل به 36 جلد شد و در حال حاضر همه روشندلان می توانند از آن استفاده کنند.

نیکزاد عنوان کرد دعاها و زیارت نامه ها را در قالب یک جلد برای روشندلان مناسب سازی کردیم و برای زیارت ثامن الائمه(ع) نیز یک کتاب هایی به زبان بریل نیز ایجاد کردیم.

مدیر عاملی موسسه فرهنگی و قرآنی روشندلان اذعان کرد: در ادامه مشاهده کردیم که از نهج البلاغه، این کتاب ارزشمند و گران سنگ دور بودیم و غفلت کردیم، لذا با مشقت و سختی های فراوان به مدت دو سال نهج البلاغه را با ترجمه محمد دشتی به زبان بریل مناسب سازی کردیم و برای همه نابینایان امروز به چاپ رسانده ایم.

وی ابراز کرد: این کتاب امروز برای اولین بار در جهان اسلام توسط موسسه فرهنگی قرآنی روشندلان با حضور معاون قرآنی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  به زبان بریل رونمایی می شود.

 نیکزاد خاطرنشان کرد: یکی از نکات قابل تامل چاپ کتاب های مورد نیاز روشندلان به صورت صفحات دو رو به زبان بریل صورت می گیرد که بسیار تکنولوژی قابل توجه ای مورد نیاز است و  این مهم فقط با همت جوانان شرکت های دانش بنیان و اختراع این دستگاه و تولید آن با یک پنجم قیمت دلاری آن توسط شرکت های اروپایی انجام گرفت.

ارسال نظرات