یک کارشناس برجسته دانشگاهی شهید چمران را الگویی کامل برای دانشگاهیان خواند و گفت: شهید چمران توانست با قدرت درونی و حتی ظرفیت های مردمی سایه بحران را به فرصت تبدیل کند.
کد خبر: ۹۱۴۸۲۹۹
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۳

مرتضی علیمرادی استاد برجسته بسیجی و کارشناس ارشد علوم سیاسی در گفتگوی اختصاصی با  خبرگزاری بسیج استان مرکزی با اشاره به هفته بسیج اساتید و نقش برجسته شهید چمران در دانشگاه ها گفت: شهید چمران تنها الگوی موفق و کامل امروز برای اساتید دانشگاه ها است.

وی افزود: کامل بودن شخصیت شهید چمران بدین جهت است که هم می تواند برای اساتید و هم برای دانشجویان و حتی برای جوانان کشور الگوی موفقی باشد

استاد برجسته بسیجی با تأکید بر اینکه دانشگاهیان باید برای تأثیر گذاری در جامعه کارهای ماندگار ماند شهید چمران انجام دهند گفت: امروز برخی از ویژگی های برجسته ای که در انقلاب اسلامی مشاهده می کنیم از یادگارهای شهید چمران است.

وی با اشاره به اینکه شهید چمران می تواند الگوی موفق تری برای مسئولین جامعه باشد افزود: چمران از مسئولیت حساسی در انقلاب برخوردار بود و همواره مورد اعتماد امام و مقام معظم رهبری قرار می گرفت و اگر مسئولین می خواهند همانند چمران ها باشند باید در منظومه فکری امام و رهبری جایگاهی داشته باشند و بنیان های فکری شان در گفتمان امام و رهبری جا بگیرد.

کارشناس برجسته علوم سیاسی در این خصوص تصریح کرد: امروز با رهبری امام خامنه ای در بهترین شرایط منطقه ای و حتی بین المللی هستیم و این به دلیل هوشمندی های رهبری الهی است که مسئولین باید در جهت گفتمان رهبری حرکت کنند تا بتوانند محبوب هم ایشان و هم مردم قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه بعد دیگر شخصیت شهید چمران توجه به محرومین و مستضعفین است که این هم باید مورد توجه قرار گیرد افزود: امروز که برای معیشت اقشار ضعیف جامعه مشکلات معیشتی ایجاد شده مسئولین باید به فکر محرمین و مستضعفین باشند چراکه این انقلاب متعلق به مستضعفین است.

علیمرادی شهید چمران را نمونه بارز خودکفایی و استفاده از ظرفیت های داخل کشور دانست و عنوان کرد: در بحران هایی که در کشور ایجاد شده بود چمران توانست با قدرت درونی و حتی ظرفیت های مردمی سایه بحران را به فرصت تبدیل کند و این باید سرمشق مسئولین باشد چراکه امروز انبوهی از ظرفیت های شناخته شده و ناشناخته در کشور وجود دارد که می تواند شرایط را در کشور بهتر کند.

وی با اشاره به اینکه استکبار ستیزی شهید چمران در زندگی او بسیار شاخص است افزود: اگرچه شهید چمران قابلیت های عمیق علمی درون خود داشت و همواره غرب و به خصوص آمریکا درصدد این بود که چمران را به سمت خود هدایت کند ولی هیچ زمانی فریب دشمن را نخورد و به آنها اعتمادی نداشت.

کارشناس برجسته علوم سیاسی در پایان خاطر نشان کرد: امروز مسئولین باید استکبارستیزی و یا غرب ستیزی را از شهید چمران باید بیاموزند و با خنده های فریب کارانه دشمن از آرمان ها کوتاهی نکنند و به خاطر داشته باشند صدها هزار چمران در این انقلاب فدا شده تا امروز مسئولین به این جایگاه رسیده اند.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات