به همت خیرین و به مدد دست جهادگران بسیجی ساخت مسجد در روستای چاه‌ریگان دورافتاده‌ترین منطقه محروم فهرج آغاز شد.
کد خبر: ۹۱۴۸۲۵۴
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان، روز گذشته و با حضور حجت‌الاسلام ابراهیمی امام جمعه فهرج، سرگرد سنجری فرمانده سپاه شهرستان فهرج، نماینده خیران اصفهان و جمعی از مردم روستای چاه‌ریگان بخش نگین کویر فهرج عملیات احداث مسجد در در دورافتاده‌ترین منطقه محروم فهرج در زمینی به مساحت ۱۲۰ مترمربع آغاز شد.

حجت‌الاسلام خیراله ابراهیمی امام جمعه فهرج در این مراسم با قدردانی از اقدام خیران و نماینده مسجدساز اصفهان در برخوردارسازی مردم منطقه از مساجد اظهار داشت: مساجد مکان مذهبی و محل اتحاد و تصمیم‌گیری برای مناطق مختلف به ویژه در روستاهاست.

وی با بیان اینکه یکی از کار‌های خیر که در اذهان عموم ماندگار شده و به انسان خیر و برکت می‌دهد ساخت و کمک به احداث مساجد است افزود: از مسئولان درخواست داریم تا با پیگیری‌های مستمر خود هر چه زودتر زمینه استفاده اهالی را محقق سازند.



سرگرد ایوب سنجری فرمانده سپاه شهرستان فهرج در حاشیه این آئین بر همکاری و تعامل مردم با خیران در ساخت این بنای مذهبی تاکید و بیان کرد: گروه‌های جهادی سپاه در کنار خیرین هدفی جز محرومیت‌زدایی ندارند و امیدواریم با تداوم این قبیل فعالیت‌ها رضایت حداکثری مردم جلب شود.

مهدی علیزاده نماینده خیران مسجدساز اصفهان در شهرستان‌های فهرج و نرماشیر با بیان اینکه تمام هزینه‌های ساخت این مسجد بر عهده خیران مسجدساز اصفهان است اظهار داشت: امروز با حمایت این عزیزان کار ساخت سی و پنجمین مسجد در شهرستان فهرج آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه این مسجد در زمینی به مساحت ۱۲۰ مترمربع آغاز می‌شود گفت: با بهره‌برداری از این مسجد چهار روستای امیرآباد، ملک‌آباد و الله‌آباد به مرکزیت چاه‌ریگان می‌توانند از این مکان استفاده کنند.

علیزاده با بیان اینکه تاکنون ۱۰ باب مسجد به طور کامل تکمیل شده است افزود: در کنار آن مساجدی که فرسوده و نیمه‌تکمیل بودند هم مورد بازسازی قرار می‌دهیم تا مردم شهرستان بتوانند به نحو مطلوب از خدمات ایجاد شده در جهت راز و نیاز با معبود خود بهره کافی را ببرند.

 روستای چاه‌ریگان در فاصله ۳۰ کیلومتری مرکز شهرستان و در بخش نگین کویر واقع شده است که حدود ۲۰ خانوار در آنجا ساکن است.
ارسال نظرات