خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در بسیج اقشار قم عنوان کرد:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج اقشار سپاه استان قم، کمک‌های بی دریغ گروه‌های مختلف اصناف و اقشار استان را نمونه‌ای زیبا و خداپسندانه از شکوه همدلی و همدردی با مردم مناطق سیل زده کشور خواند.
کد خبر: ۹۱۴۸۲۰۳
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷
سیل همدلی اقشار بسیجی قم در همدلی با مردم مناطق سیل زده
 
به گزارش سرویس بسیج اصناف خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام سیدرضا عظیمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قم اظهار کرد: پس از وقوع حادثه سهمگین سیل در برخی استان‌های کشور، اصناف و قشر‌های مختلف بسیج قم نیز بر اساس مسئولیت و تکلیف شرعی و انقلابی و حس نوعدوستی خود، نسبت به اهتمام به حل مشکلات و آلام سیل زدگان اقدام کردند.

وی افزود: بسیج هنرمندان قم کاروانی را شامل ۳۰ نفر از هنرمندان بسیجی قم در دو نوبت به شهرستان چگنی و معمولان و روستا‌های دوآب، چمه داود، چمه خوشه اعزام کرد.
 
مسئول نمایندگی ولی فقیه در بسیج اقشار سپاه قم ادامه داد: اعضای این گروه با پیوستن به پویش سراسری بهار مهربانی و با همکاری ارشاد قم و برخی تولید کنندگان و فروشندگان لوازم التحریر و اسباب بازی، نسبت به انجام فعالیت‌های هنری، مشاوره ای، اهداء اسباب بازی، لوازم التحریر، اجرای نمایش، جشن تولد متولدین فروردین ماه، اردو‌های گروهی، مسابقه کتابخوانی، بازی‌های کودکانه، خوشنویسی و .. در نقاطی از شهر معمولان، روستای چم رود، چمه خوشه، پلدختر و دیگر نقاط لرستان با همکاری برخی تولیدکنندگان لوازم اقدام کردند.
 
عظیمی فعالیت پیشکسوتان سپاه در خدمت رسانی به سیل فروردین را مورد اشاره قرار داد و افزود: اعزام یک دستگاه نیسان وانت به مناطق سیل زده، برگزاری جلسات هماهنگی با بسیج سازندگی و کانون بازنشستگان سپاه استان جهت بازسازی مناطق سیل زده، واریز متمرکز وجوه نقدی پیشکسوتان به حساب متمرکز سپاه در بانک سپه، کمک غیر نقدی از طرف خانواده کارکنان بسیج پیشکسوتان و ارسال آن به آماد، اختصاص و ایجاد دوفقره وام جهت کمک به سیل زدگان و حضور جمعی از پیشکسوتان به منظور کمک رسانی به مناطق سیل زده بخشی از اقدامات این قشر بوده است.
 
وی افزود: تشویق و ترغیب جامعه هدف به منظور واریز کمک‌های نقدی به سیل زدگان، اعزام یک کاروان از خواهران بسیجی حقوقدان به مناطق سیل زده پلدختر، جمع آوری کمک‌های غیر نقدی شامل لوازم التحریر، لوازم خانگی، پوشاک و ... به ارزش ۱۰۰ میلیون ریال نیز از اقدامات سازمان بسیج حقوقدانان می‌باشد.
 
مسئول نمایندگی ولی فقیه در بسیج اقشار سپاه قم، اعزام جمعی از فرهنگیان بسیجی به پلدختر و جمع آوری کمک‌های مردمی در نواحی مختلف آموزش و پرورش را بخشی از اقدامات بسیج فرهنگیان اعلام و عنوان کرد: سازمان بسیج کارمندی نیز با اعزام گروه‌های جهادی از کارمندان بسیجی، واریز حدود ۴۸۰ میلیون ریال کمک نقدی به حساب‌های اعلام شده، در این همدلی سهیم بود ضمن آنکه بسیج مداحان استان قم نیز مبلغ ۱۳۲.۴۵۰.۰۰۰ ریال کمک نقدی جمع آوری و به حساب کمک به سیل زدگان واریز نمود.
 
وی در خصوص اقدامات خداپسندانه بسیج ورزشکاران تصریح کرد: ارسال چهار دستگاه کامیون کمک‌های اهدایی ورزشکاران به شهرستان آق قلا در فروردین ۹۸ و اجرای برنامه گلریزان جامعه ورزش در سالن ورزش‌های باستانی شهید فهمیده و جمع آوری ۴۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال کمک نقدی به سیل زدگان بخشی از اقدامات و برنامه‌های بسیج ورزشکاران قم با همکاری دیگر دستگاه‌های مرتبط در قبال کمک به سیل زدگان بود.
 
عظیمی ادامه داد: همچنین این سازمان با برپایی ۴ چادر جمع آوری کمک‌های مردمی در مبادی ورزشگاه‌های قم، کمک نقدی سه تن از پرسنل سازمان بسیج ورزشکاران به مبلغ ۱۵.۰۰۰.۰۰۰ ریال و حضور ۱۵ نفر از این پرسنل در مناطق سیل زده خوزستان و لرستان، انتقال یک تریلر اقلام اهدایی مورد نیاز در اوایل اردیبهشت به میزان ۸۰۰ میلیون ریال ویک کامیون شامل البسه، پتو، فرش، مواد خوراکی و ... در اواخر فروردین، به کار گیری پنج دستگاه کامیون جهت انتقال کمک‌های مردمی ورزشکاران قم از مراکز استان‌های سیل زده به روستاها، از سازمان‌های فعال، بانشاط و پرتراکنش بسیج قم در زمینه کمک رسانی به سیل زدگان محسوب می‌شود.
 
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج اقشار سپاه قم همچنین به کمک‌های اصناف مختلف قم نیز اشاره کرد و افزود: اصناف قدرشناس و پرتلاش قم شامل صنف نانوایان، سوهان و حلوایی، مصنوعات پلاستیک، لوازم خانگی، تاسیسات مکانیکی، فرش ماشینی و موکت، روشنایی و لوستر، فروشندگان و تولید کنندگان پوشاک، لبنیات، معاملات املاک، چلوکباب، میوه و بارفروشان، کیف و کفش، پارچه فروشان و... نیز با اهداء کمک‌های نقدی و غیر نقدی نسبت به کمک رسانی شایسته به سیل زدگان مبادرت ورزیدند.
 
وی ادامه داد: همچنین صنف تعمیرکاران لوازم خانگی قم نیز در چندین مرحله با اعزام گروه‌های جهادی نسبت به تعمیر و راه اندازی حدود ۲۰۰ دستگاه یخچال و فریزر و ماشین لباسشویی و .. در مناطق سیل زده اقدام کردند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها