فرماندار شهرستان زابل گفت: ترویج آموزه های قرآنی، معارف اهل بیت برای دانش آموزان و آشنایی نسل جوان با سبک زندگی ائمه(ع) بهترین روش نهادینه سازی فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.
کد خبر: ۹۱۴۸۱۷۹
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۶

غلامرضا گنجی، فرماندار شهرستان زابل در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان با اشاره به این مطلب که امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه همگانی است و باید در این راستا گام بردارند، گفت: ترویج آموزه های قرآنی و معارف اهل بیت(ع)، و آشنایی دانش آموزان و نسل جوان با سبک زندگی ائمه بهترین روش جهت نهادینه سازی این دو امر واجب و الهی در جامعه امروزی خواهد بود.
 
وی تفکر نو در مسیر اجتماعی، طرح ایده های اثر بخش و کاربردی در خوزه اخلاق مداری را سرمایه گذاری برای اجرای این دو امر الهی دانست و افزود:  نداشتن برنامه نقشه و منطق و فقدان تدبیر عمل، عدم به کارگیری نیروی عقل و تفکر مانع کارآمد ی امر به معروف و نهی از منکر و عدم پذیرش آن می شود.

وی افزود:تبلیغ عملی بزرگتربن، شریف ترین، لطیف ترین و تأثیرگذاری امر به معروف و نهی از منکر،تعارض آشکار بین گفتار و رفتار،ناهماهنگی بین زبان و قلب، آمران به معروف و ناهیان از منکر تنش برجسته ای را در عدم پذیردش این مهم دارد.

گنجی بیان کرد:درست سخن گفتن و سخن درست راه دعوت دیگر ان به کارهای نیک و خیر است.

فرماندار شهرستان زابل تصریح کرد: امر به معروف باید چهره به چهره بدون جضور دیگران انجام و نباید در برخورد با منکرات عجله و شتابزده عمل نادرست جابگزین شود.

این مسئول بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر جز فروع دین است و در همه زمانها باید نسبت به این مهم اقدام شود که برای نهادینه ساری این مهم باید شوق اقدام به معروف و ترک منکر در مخاطب ایجاد شود.
ارسال نظرات