دادستان مرکز مازندران در نشست با بسیج دانشجویی مطرح کرد:
دادستان مازندران در جمع شورای تبیین بسیج دانشجویی گفت: چنانچه مردم ابتذالی را در حوزه فرهنگ مشاهده کردند، به ما اطلاع دهند، پس از دریافت مطالبات مردمی در حوزه تخلفات، خبر‌ها را پیگیری خواهم کرد.
کد خبر: ۹۱۴۸۱۶۴
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰

به گزارش سرویس بسیج  دانشجویی خبرگزاری بسیج از مازندران،با درخواست شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی مازندران در ارتباط با برگزاری جلسه مطالبه‌گری با حضور دادستان این استان، جلسه‌ای بدین منظور برگزار شد. در این جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان پیرامون مسائل استان از دادستان مطالباتی داشتند.

 حسین عالمی در ارتباط با آفت خصوصی‌خواری به جای خصوصی‌سازی در پاسخ به این سوال که در زمینه رونق تولید، دادستانی در قبال تعطیلی کارخانجات چه اقداماتی انجام داد؟ گفت: خصوصی سازی یکی از سیاست‌های کشور است. متاسفانه اکثر خصوصی سازی‌هایی که در کشور ما در حال انجام است، ایراداتی دارد. مانند کارخانه نساجی‌قائمشهر که طی واگذاری به نابودی دچار شد. در حال حاضر پرونده کارخانه چوب فریم در حال رسیدگی است که بنا به نظر کارشناسان با قیمتی معادل حداقل یک‌دهم قیمت اصلی در حال فروخته شدن بود؛ البته صورت کار این واگذاری قانونی بود.

وی ادامه داد: اخیراً شنیدیم کارخانه نساجی شماره۱ قائمشهر هم با همین مشکل (در روند خصوصی سازی) مواجه شده است که بنده نامه زدم تا جلویش گرفته شود و در خصوص آن به ما توضیح داده شود.

دادستان مازندران در پاسخ به این سوال که در زمینه نظارت، حسب دستورالعمل ابلاغی سال ۹۷، دادستانی چه اندازه با اخلالگران اقتصاد و معیشت مردم (احتکارکننده، گرانفروش و کم‌فروش و ...) برخورد نموده و نیز چند متخلف را به افکار عمومی معرفی کرده است؟ افزود: یک مجموعه تفریحی در بابلسر که با حمایت برخی مسئولین آن شهر درصدد تصرف " ۲۳۱ هکتار" از منابع‌طبیعی بود، با مخالفت ما روبرو و انجام آن متوقف شد تا در خصوص آن مطالعه شود و ببینیم کار قانونی هست یا خیر، همچنین به منابع طبیعی آن شهر نیز تذکرات لازم داده شد.

وی در ادامه به عدم همکاری کارخانه داران با دولت اشاره کرد و افزود: عده‌ای از کارخانه داران هم عمداً حقوق دولت را پرداخت نمی‌کنند و خودشان را ورشکسته معرفی می‌نمایند تا پول بیت المال را برنگردانند؛ به طور مثال کارخانه‌ای که ارزش آن چندین میلیارد تومان است، مدعی شده که به دلیل ۲۰ میلیون تومان درحال تعطیلی است.

عالمی در مورد ابتذال فرهنگی و رواج ولنگاری در برخی تورهای‌گردشگری و اقدامات انجام شده در این خصوص توسط دادستانی استان گفت: مشکلی که در کشور داریم این است که برنامه‌ا‌ی فرهنگی برای فرهنگ کشور نداریم. از طرفی ائمه جمعه هر شهرستان دو سِمت مهم فرهنگی از جمله رییس ستاد امربه معروف و نهی از منکر و رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دارند.

وی افزود: از سوی دیگر سازمان تبلیغات نیز اثر بخصوصی بر حوزه فرهنگ ندارد. اداره ارشاد هم در حال حاضر به عامل ولنگاری و توسعه فرهنگ بی غیرتی تبدیل شده است. از طرفی نیز دستگاه قضایی حداکثر کاری که می‌تواند بکند این است که تشکیل پرونده دهد و جریمه کند؛ آیا این کاری که ما می‌کنیم در برابر کاری که نهاد‌های دیگر (بعضاً نهاد‌هایی که ذکر شد) نمی‌کنند کافی است؟!

دادستان مازندران با اشاره به ابتذال رخ داده اخیر در سواحل دریا، سد لفور، جنگل‌های آمل و کوه‌های قائمشهر و ... و برنامه دادستانی در این خصوص افزود: چنانچه مردم ابتذالی را در حوزه فرهنگ مشاهده کردند به ما اطلاع دهند با دریافت مطالبات مردمی در این حوزه و تخلفات شخصا خبر‌ها را پیگیری خواهم کرد.

دادستان مرکز مازندران با اعلام شماره تلفن همراه ۰۹۱۱۲۲۹۳۲۴۰ خواستار اعلام تخلفات از سوی مردم شد و گفت: این موارد به صورت پیامک یا پیام‌رسان سروش به صورت مستقیم به اطلاع وی خواهد رسید.

وی در خصوص اتفاقات سد لفور بیان کرد: در سدلفور ۱۳ قایق بادی توقیف شده بودند و دادستان لفور جلوی بسیاری از تور‌ها را (تور‌هایی که موارد ابتذال داشتند) گرفت و اجازه نداد به لفور بیایند.دادستان سوادکوه‌شمالی قطاری را که حامل تور مختلط بود را توقیف کرد. در مجموع هر جا مشاهده شود که تور‌های گردشگری اقدامات خلاف قانون انجام می‌دهند، با آن‌ها برخورد می‌کنیم. برای نمونه نمونه تور گردشگری شادزین که پلمپ شد.
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها