معاون سیاسی دفتر عقیدتی، سیاسی فرماندهی کل قوا تأکید کرد:

مقاومت فعال در تمام بخش های کشور نهادینه شود/ شهید چمران الگوی اساتید دانشگاه قرار گیرد

معاون سیاسی دفتر عقیدتی، سیاسی فرماندهی کل قوا گفت: امروز باید در تمام اراکان و حوزه های مختلف کشور مقاومت فعال شنیده شود.
کد خبر: ۹۱۴۸۰۵۴
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳

به‌گزارش سرویس بسیج اساتید خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سردار رسول سنایی‌راد معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا در مراسم بزرگداشت روز اساتید که در دانشگاه اراک برگزار شد، شهید چمران را آمیخته‌ای از علم، عشق، عرفان، عقلانیت و ولایتمداری دانست و گفت: شهید چمران لگویی ماندگار و نمادی از بصیرت و مقاومت ملت ایران است.

وی مقاومت امروز در منطقه را نتیجه تلاش شهید چمران و امام موسی صدر در لبنان دانست و افزود: شهید چمران با خدا معامله کرد. یکی از ویژگی های برجسته ایشان این بود که هم او حب به ولی داشت و هم ولی به وی عشق می ورزید و افتخار می کرد.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با تأکید بر اینکه امام راحل و مقام معظم رهبری ارادت ویژه ای به شهید چمران داشتند، گفت: شهید چمران باید الگوی اساتید بسیجی ما در دانشگاه ها باشد. شهید چمران در ادای دین هیچ‌گونه کوتاهی نکرد و تا آخرین لحظه در خدمت انقلاب بود.

وی تنبلی را معضل امروز در نظام دانست و تصریح کرد: متاسفانه ما به نوعی تکلیف‌مان را فراموش کرده ایم؛ امروز ناکارآمدی، غفلت برخی نیروهای ارزشی در انجام وظیفه و تحریم های دشمنان از دلایل مشکلات کشور است و راهبرد ما باید مقاومت باشد.

وی راهبرد دشمن در شرایط فعلی را ایجاد بی ثباتی در کشور دانست و عنوان کرد:  البته دشمن دچار خطا و اشتباه محاسباتی شده است. ترامپ به تصور خود با مذاکره با ایران می تواند در انتخابات آینده پیروز شود و برای این کار عجله زیادی هم دارد.

وی با اشاره به توطئه دشمنان در مقابله با نظام اسلامی تصریح کرد: این توطئه ها تا به امروز با شکست مواجه شده است و دیدیم که با هوشیاری های رهبری و پاسخ به موقع مردم بصیر اجرای طرح تابستان داغ بر دل دشمنان ماند.

وی به سناریوهای دشمن در این چند وقت اخیر اشاره کرد و گفت: یکی از رویکردهایی که در ماه های اخیر دشمنان دنبال می کنند، ایجاد شبه جنگ است که در همین راستا سپاه را نیز در لیست تروریست ها قرار دادند و تروریست خواندم سنتکام از شورای عالی امنیت ملی یک اقدام متقابل علیه دشمن بود.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی، سیاسی فرماندهی کل قوا در این خصوص تصریح کرد: با تروریست خواندن سنتکام توسط جمهوری اسلامی کوچکترین درگیری اتفاق بیفتد هزینه های بسیار زیادی به دشمنان تحمیل خواهد شد و اولین کسی که به ترامپ خطر تروریست خواند سپاه را به ترامپ هشدار داد پنتاگون بود که هشدار ایجاد جنگ واقعی را با این اقدام داد.

وی ادامه داد: واقعیت آن است که نه ما امروز دنبال جنگ هستیم و نه آمریکائی ها شرایط آن را دارند ولی می خواستند از شبه جنگ برای تحنیل فشار استفاده کنند و حتی دوازده شرط برای مذاکره راهم برداشتند

سردار سنایی راد با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی از شرق آسیا تا کرانه های مدیترانه مشتاقانی دارد که هرگونه تحریک علیه کشور تمام نیروهای مدافع انقلاب اسلامی را متحد می کند و ابعاد پاسخگویی به دشمن مشخص نیست افزود: جنگ فرسایشی بین ایران و آمریکا اتفاق نخواهد افتاد چراکه این جنگ نمی تواند اهداف راهبردی دشمن را برآورده و تأمین سازد.

وی در این خصوص گفت: اما برای ایجاد جنگ نقطه ای با تمعیداتی که فرماندهی معظم کل قوا در نیروهای مسلح ایجاد کردند این پیام را به دشمنان داده شده که دوران بزن و در رو تمام شده  است.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی، سیاسی فرماندهی کل قوا مقاومت را امروز در بهترین آمادگی خود دانست و افزود:  نمونه آن سیلی محکم غزه به اسرائیل بود و از ۶۹۰ راکت و موشک ۴۴۳ موشک آن به هدف اصابت کرد و لذا امروز با این شرایط موازنه وحشت برقرار شده است.

 وی با تأکید بر اینکه نه در اراده،نه در سرعت و نه در دقت موشک ها مشکلی ندارند بیان داشت: دشمن امروز می داند اگر اشتباه کند با پدیده خظرناکی مواجه خواهد شد.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی، سیاسی فرماندهی کل قوا مقاومت فعال را به معنای ایستادگی در حوزه دفاعی،اقتصادی و حتی اجتماعی خواند و افزود: باید بازدارنگی در تمام بخش های مختلف کشور برقرار باشد.

 وی با بیان اینکه برجام عملا مرده است و با تنفس مصنوعی هم احیاء نخواهد شد ولی باید از دیپلماسی فعال و انقلابی استفاده کرد گفت: باید از ظرفیت های سیاست خارجی و دیپلماسی استفاده کرد.

سردار سنایی راد با تأکید بر اینکه امروز شرایط کشور چه از نظر نیابتی و چه از نظر مستقیم با گذشته بسیار متفاوت است افزود: پیام به دشمن باید کاملا مقتدرانه باشد وراکه پیام ضعف نشان دادن باعث له شدن خواهد شد و دشمن رحم نمی کند.

وی با اشاره به اینکه امروز از همه ارکان کشور پیام مقاومت شنیده می شود گفت: بخشی از مقاومت فعال این است که اجازه ندهیم فروش نفت به صفر برسد و مهم این است نگذاریم دشمن به اهداف خود دست پیدا کند.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی، سیاسی فرماندهی کل قوا با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی،نگاه به ظرفیت های درون و اصلاح الگوی مصرف باید در مقابله با جنگ اقتصادی دشمن به کار گرفته شود افزود:خلأ روحیه و مدیریت جهادی که برای تشکیل دولت اسلامی است بسیار احساس می شود.

 وی در این خصوص تصریح کرد: استفاده از ظرفیت های جوانان باید مورد توجه باشد چراکه جوانان انقلاب را به این درجه از اقتدار رسانده اند و آنهایی که امروز پیر شده اند باید در ارکان راهبردی و مشاورتی به کار گرفته شوند و کسانی که از انقلاب پشیمان هستند باید کنار بروند.

سردار سنایی‌راد خاطرنشان کرد: باید همتی از جنس شهید چمران ها داشته باشیم تا بتوانیم از شرایط فعلی رهایی پیدا کنیم.

ارسال نظرات