دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی ساماندهی و جمع آوری معتادین متجاهر را از اولویت های شورای هماهنگی  مبارزه با موادمخدر و نظام دانست.
کد خبر: ۹۱۴۸۰۴۰
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ یکی دیگر از سری جلسات صحن علنی شورای اسلامی شهر اراک به ریاست فلک افلاکی و با حضور اعضای شورا، شفیعی شهردار اراک، دبیر شورای هماهنگی مبارزه مواد مخدر استان مرکزی و با محوریت بررسی و تصویب نامه های واصله، گزارش پیگیری مصوبات شورا در شهرداری، بررسی و وضعیت اعتیاد به مواد مخدر در شهر اراک و فعالیت های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در استان مرکزی و همچنین گزارش شهردار از آخرین وضعیت مجموعه شهرداری برگزار شد.

  احمد ملک حسینی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در نشست صحن رسمی شورا تاکید کرد : افزایش میزان خرده فروشی انواع مواد مخدر از جمله معضلات مهم این شهرستان است.

وی بیان داشت : به رغم تلاش ها و اقدامات پلیس مواد مخدر و نیروی انتظامی برای مقابله و کاهش خرده فروشی مواد مخدر، این آمار همواره افزایش داشته است به طوری که سال گذشته حدود 13 هزار نفر خرده فروشی مواد مخدر دستگیر شدند.

ملک حسینی افزود : سال گذشته بیش از 6500 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شد و در سه ماهه اول امسال نیز میزان کشفیات ، رشد 25 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اظهار کرد: ساماندهی و جمع آوری معتادین متجاهر از اولویت های شورای هماهنگی  مبارزه با موادمخدر و نظام است؛ در همین راستا اردوگاه ماده 16 با هدف درمان تا توانمندسازی معتادین در سال 90 راه اندازی شد.

وی اظهار کرد : نظارت بر کلینیک ها و کمپ های ترک اعتیاد از دیگر برنامه ها و اقدامات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر است که پیگیری برای اختصاص ساختمان به منظور راه اندازی مرکز غربالگری از سوی شهرداری از سه سال گذشته در حال انجام است که به زودی به عنوان اولین مرکز در کشور فعالیت خواهد داشت.

 ملک حسینی ادامه داد : تا زمانی که چرخه فعالیت و هماهنگی بین 28 دستگاه مربوطه، ناقص و دارای ضعف باشد، در امر پیشگیری و مقابله ناموفق خواهیم بود.

وی بیان داشت :کمبود نشاط اجتماعی در جامعه و به خصوص در قشر جوان و نوجوان هم می تواند یکی از علل مهم افزایش و شیوع مصرف انواع مواد مخدر باشد که بیش از 20 درصد معتادین تحصیلات عالیه دارند و 30 تا 40 درصد نیز شاغل هستند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی خاطرنشان کرد: تا زمانی که خرده فروشی مواد مخدر را در کف خیابان شاهد باشیم، اقدامات و تلاش هایی که تاکنون در بخش های پیشگیری، آموزش، آگاه سازی و مقابله انجام شده آنگونه که باید نتیجه بخش نیست.

ارسال نظرات