۸۲ میلیارد ریال به طرح باز آفرینی شهری دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران اختصاص یافت.
کد خبر: ۹۱۴۸۰۳۰
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۶
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل بازآفرینی شهری ایران گفت:یک هزار و ۸۰۰ طرح بازآفرینی شهری از محل تبصره ۱۸ بودجه در مناطق مختلف کشور اجرا می‌شود.
سیدمحمد پژمان در نشست طرح‌های بازآفرینی شهر دوگنبدان افزود: این، طرح‌ها شامل بوستان‌ها و پارک‌های محله‌ای، پل، آسفالت، بهسازی معابر و جدول گذاری است.
وی گفت:این طرح‌های باز آفرینی شهری با اعتبار بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریال در ۵۴۳ شهر کشور اجرا خواهد شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری کشور ادامه داد: پنج میلیون و ۷۰۰ هزار واحد مسکونی در ۱۴۱ هزار هکتار بافت فرسوده کشور وجود دارد که تاکنون ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور با استفاده از تسهیلات بانکی ارزان قیمت نوسازی شده است.
پژمان اضافه کرد: طرح‌های بازآفرینی شهری متشکل از نوسازی واحد‌های مسکونی و اجرای طرح‌های محرک با هدف افزایش رفاه و رضایتمندی ساکنان توسط دولت انجام می‌شود که مشارکت مردم و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی شرط موفقیت آن است.
وی در مورد طرح‌های بازآفرینی شهری دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران گفت: هفت طرح بازآفرینی در این شهر با ۸۲ میلیارد ریال اعتبار در دست اجراست.
پژمان افزود: این اعتبار برای ایجاد پارک، فضا‌های فرهنگی، آموزشی و ورزشی تخصیص داده شده است.
نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت نیز گفت: طرح‌هایی خوبی از محل باز آفرینی شهری در بافت فرسوده دوگنبدان در حال اجراست.
تاجگردون با بیان اینکه چند طرح دیگر بزودی در محلات هدف باز آفرینی شهری دوگنبدان آغاز میشود، افزود: تکمیل رینگ بافت فرسوده از محله شهید کیامرثی تا رادک، احداث پارک در محله سادات، ساماندهی ورودی محله لبنان، احداث چندین زمین ورزشی، تکمیل طرح ساماندهی خیابان شهید بلادیان از مسجد بیت العباس به سمت چهار راه بسیج و مطالعه روستای آبگرمو از جمله این طرح‌ها است.
مدیر کل را ه. و شهرسازی استان نیز گفت: ۲۰ طرح در محلات هدف شهر دوگنبدان از محل اعتبارات ستاد باز آفرینی شهری در حال اجراست.
نژاد صفوی افزود: کتابخانه عمومی، بهسازی مساجد، مدرسه، پایگاه سلامت، چندین زمین چمن ورزشی و احداث پل محله رادک به لبنان از مهمترین این طرح‌ها است.
جنتی مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز گفت: ۳ هزارو ۳۰۰ واحد برای ساماندهی در ۴ محله بافت فرسوده دوگنبدان شناسایی شده که تا کنون کار هزار و ۷۰۰ واحد شروع شده و هزارو ۱۰۰ واحد نیز تکمیل شده است.
ظفری شهردار دوگنبدان هم گفت: مساحت بافت فرسوده دوگنبدان بیش از ۱۶۰ هکتار است که نفوذ ناپذیری، عدم استحکام بنا، ریزدانگی و شیب تند از جمله معایب منازل این بافت است.
در ادامه معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری کشور از اجرای طرح‌های باز افرینی شهری در محلات بافت فرسوده دوگنبدان بازدید کرد.
ارسال نظرات