وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در البرز :

رفع موانع رونق تولید بزرگترین جهاد است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: رفع موانع بخش خصوصی برای رونق تولید بزرگترین جهاد است و سرمایه گذاری به شمار می رود.
کد خبر: ۹۱۴۷۹۰۰
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان البرز که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با اشاره به اهداف کارگروه اقتصاد مقاومتی ادامه داد: باید رفع موانع دولت و بخش خصوصی در این نشست ها انجام شود؛ رفع موانع بخش خصوصی برای رونق تولید بزرگترین جهاد است و سرمایه گذاری به شمار می رود.

رفع موانع رونق تولید بزرگترین جهاد است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به ضرورت هم افزایی در راستای رفع موانع اشاره کرد و افزود: ظرفیت های موجود و بی نهایت کشور می تواند به کمک ما بیاید؛ باید ظرفیت های خود را با یکدیگر به اشتراک بگذاریم تا هم افزایی به اندازه کافی شکل گیرد.

آذری جهرمی اظهار کرد: لازمه هم افزایی همدلی است و در استان البرز این هم افزایی و همدلی وجود دارد؛ مسؤولان استان البرز دغدغه رفع مشکلات مردم و استان را دارند؛ موضوعی که توسط نمایندگان بخش خصوصی در رابطه با مشکلات شهرک های صنعتی استان البرز مطرح شد مورد بررسی و رسیدگی قرار خواهد گرفت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه باید در انجام امور آمادگی و همبستگی خوبی میان مسؤولان استانی وجود داشته باشد، بیان کرد: تشریح شرایط اقتصادی کشور برای مدیران استانی کمک می کند تا درک درستی از شرایط داشته باشیم.

این مقام مسؤول اظهار کرد: در سال 98 لایحه بودجه به 448 هزار میلیارد تومان تغییر کرد و در جاهایی هم باید درآمد پیش بینی می شد.

آذری جهرمی با اشاره به تحریم های استکبار جهانی افزود: دشمن سعی دارد صادرات نفت ما را به صفر برساند که البته ما نیز مقاومت کردیم و در این میان آمریکا نتوانست به هدف خود برسد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به مشکلات تأمین منابع مالی کشور اشاره کرد و یادآور شد: جذب منابع مالی کشور کاهش یافته و در این میان بودجه عمرانی نیز کاهش یافته است بنابراین انجام پروژه ها با کُندی مواجه می شود.

وی با بیان اینکه باید اولویت نشست اقتصاد مقاومتی بررسی شود، گفت: نمی توان همه پروژه ها را به یکباره فعال کرد و پروژه ها باید در مقیاس خود بررسی شوند؛ برخی مقیاس ملی دارند و برخی دیگر استانی؛ شاخص گذاری پروژه ها در طول یک سال باید بررسی و پیگیری شود.

آذری جهرمی با بیان اینکه جلسات باید به صورت مستمر برگزار شود، مطرح کرد: این انتقاد به بنده وارد است و تا پایان سال چهار جلسه دیگر برگزار خواهیم کرد؛ تمامی این اقدامات با هدف مقاومت مقابل تحریم ها انجام خواهد شد؛ دشمن به فشار اقتصادی علیه ایران دلبسته است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: اندروید گوشی های موبایل را افزایش دادیم تا استارتاپ ها بتوانند به خوبی عمل کنند. نباید برای موضوعات بیخود و بی ربط اختلاف وجود داشته باشد هرچند انتقاد حائز اهمیت است.

آذری جهرمی افزود: تحریم برنامه های خارجی برای گوشی های داخلی کمک کرد تا هم افزایی میان اقشار جامعه بیشتر شود؛ توجه به حقوق مردم و بهره گیری از ظرفیت اقشار مختلف می تواند به کمک دستگاه ها بیاید.

وی با بیان اینکه مشکلات کوچک رسیدگی شود تا با سیل مشکلات مواجه نشویم، ادامه داد: آسیب های اقتصادی نباید گریبانگیر خانواده ها باشند و مسؤولان باید راه های شکستن فشارها را به مردم نشان دهند.

آذری جهرمی با بیان اینکه اشتباهات ما مسؤولان منجر به مشکلات و فساد اقتصادی می شود، گفت: عده ای می خورند و می برند و مشغول زد و بند هستند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه وعده افتتاح فرودگاه پیام محقق شد، بیان کرد: تمامی مسائل مربوط به بحث فرودگاه پیام بررسی و جلسات متعددی دراین رابطه برگزار شد.

این مقام مسؤول با بیان اینکه جان مردم از همه چیز برای ما اهمیت بیشتری دارد، اظهار کرد: هم مسیری باند فرودگاه با یک باند دیگر نیازمند تجهیز شدن است؛ باید علائم هشدار نیز نصب شود.

آذری جهرمی با تأکید بر اینکه نکات ایمنی در فرودگاه پیام پیگیری و رعایت شود، ادامه داد: فرودگاه امام خمینی (ره) معتقد است اگر فرودگاه بین المللی پیام شکل گیرد رونق آنجا از بین می رود؛ البته مهر آباد نیز همین تصور را دارد.

آذری جهرمی با بیان اینکه با وزیر راه و شهرسازی نیز مکاتباتی در این زمینه انجام شده است، یادآور شد: تا زمانی که نکات ایمنی رعایت نشود بنده هم راضی به پرواز در فرودگاه پیام نخواهم بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه رئیس محیط زیست سابق مسأله شعاع 120 کیلومتری را مطرح کردند، اذعان کرد: این موضوع با هدف حفاظت ازهوای پاک مطرح شده و هم اکنون کماکان مورد پا فشاری و اصرار رئیس سابق قرار دارد اما مسأله در دولت در حال پیگیری است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به تخصیص اعتبار به پروژه های مربوط به راه های استان البرز افزود: مسائل مطرح شده از قبیل سوخت، گمرک، شهرک های صنعتی، تقویت اینترنت و غیره بررسی و پیگیری خواهد شد.

آذری جهرمی با اشاره به صنعت گردشگری اظهار کرد: شهرستان طالقان، روستاهای کردان و برغان، جاده چالوس و مابقی ظرفیت های گردشگری استان باید مورد توجه قرار گیرند.

وی به معضل ترافیک راه های استان و کمربندی طالقان و نیز وجود باغ های شخصی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: باید به سرمایه گذار فرصت داده شود تا منطقه گردشگری و فضای اقامتی در این شهرستان به وجود آورد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به انجام برنامه ریزی حوزه گردشگری و جذب سرمایه گذار در استان البرز تأکید کرد و یادآور شد: باید تمامی دستگاه ها در این حوزه فعالیت کنند.

شایان ذکر است نیمه مرداد ماه جلسه بعدی اقتصاد مقاومتی استان البرز با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها