معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی استانداری خراسان رضوی از استعفای ۱۷ مدیر در استان برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس خبر داد.
کد خبر: ۹۱۴۷۸۹۹
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حسن جعفری در نشست شورای اداری کاشمر که در محل سینما ایران این شهر برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن انتخابات در ماه‌های آینده با تشکیل شورای مشورتی و حضور اهالی و پیشکسوتان سیاسی استان، انتظار داریم همه جریان‌ها و احزاب سیاسی به برگزاری انتخاباتی پرشور با مشارکت بالا و سلامت کامل کمک کنند و در این عرصه حضور پرنگی داشته باشند.

وی ادامه داد: در چهل سال عمر نظام، تاکنون ۳۷ انتخابات و رفراندوم برگزار شده و امسال سی وهشتمین انتخابات را برگزار می‌کنیم که بدین ترتیب در مبحث جمهوریت و دموکراسی حرف اول را در منطقه می‌زنیم.

جعفری افزود: ۱۷ مدیر در استان برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس از سمت خود استعفا دادند و در حال حاضر با تشکیل ستاد انتخابات در استان از ۱۸ گام تا انتخابات، گام اول برای اعلام انتخابات و گام دوم تعیین مهلت استفعای مدیران، انجام شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی عنوان کرد: در شرایطی که در کشور‌های پیرامونی شاهد ناامنی هستیم با هوشیاری مردم و همراهی آنان و تلاش مسئولان، امروز امنیت پایدار در کشور حاکم است و یاس بر جریان ضد انقلاب حاکم شده و می‎طلبد این همراهی بین مردم و مسئولان برای حفظ امنیت ادامه یابد.

وی توجه به بیانیه ابلاغی رهبری برای گام دوم انقلاب را ضروری دانست و گفت: باید به نکات مختلف این بیانیه از جمله شناخت میدان و صحنه عمل، استفاده از تجارب گذشته، داشتن عزم و تدبیر، برخورد مبتکرانه با چالش‎ها و پرهیز از کشمکش‌های داخلی و تلاش برای هم افزایی توجه ویژه داشته باشیم.

جعفری اظهار کرد: در شرایط فعلی کشور، تنها راه برون‌رفت از مشکلات تحریم و… توجه به اقتصاد مقاومتی است، چه بسا مقام معظم رهبری هم در روز‌های اخیر بار دیگر تاکید کردند اولویت اول کشور، مسائل اقتصادی است و خوشبختانه با ابتکارات استاندار در حوزه اقتصاد مقاومتی و شکل‌گیری مثلث توسعه اقتصادی انتظار این است همه مسئولان در تحقق سیاست‎های اقتصاد مقاومتی نقش پررنگ‌تری داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی بیان کرد: با توجه به مشکلات معیشتی مردم، مسئولان باید مسائل معیشتی مردم را به عنوان یکی از دغدغه‌های مهم مدنظر قرار دهند.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی بیان کرد: با توجه به مشکلات معیشتی مردم، مسئولان باید مسائل معیشتی مردم را به عنوان یکی از دغدغه‌های مهم مدنظر قرار دهند.
 
وی گفت: ضرر کسانی که در حوزه اقتصادی با گران‌فروشی، احتکار و همراهی برای ایجاد مضیقه معیشتی فعالیت می‌کنند، کمتر از فعالیت‎های ضد ایرانی ترامپ نیست و آنان با این اقدامات آب به آسیاب دشمن می‎ریزند، بر این اساس مسئولان باید نظارت کنند تا افراد سودجو نتوانند مایحتاج مردم را احتکار کنند و قیمت‌ها را با نظر خود افزایش دهند.
 
جعفری عنوان کرد: در حوزه اقتصادی تهیه و تدوین اولویت‎های هر منطقه برعهده فرمانداران شهرستان‌ها گذاشته شده و آنان باید با همراهی مردم زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی را فراهم آورند، زیرا در شرایطی که دولت با حجم بالای نابسامانی‎های اقتصادی مواجه است و بودجه کافی ندارد باید با کمک معین‎های اقتصادی و مردم و فراهم آوردن بسترهای لازم تلاش کرد تا سرمایه‎گذاری بخش خصوصی صورت گیرد.
 
وی ابراز امیدواری کرد؛ درسایه هم افزایی مسئولان در حوزه اقتصادی و اعتماد مردم و تلاش‎های معین‌های اقتصادی در همه شهرستان‌ها از جمله کاشمر کارآفرینی، اشتغال و تولید ثروت صورت گیرد.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی عاشقانه وارد میدان شد و سرمایه‌گذاری را ارزش تلقی کرد و همه به اندازه توان خود به تحقق این مهم کمک کنند.
 
جعفری همچنین با اشاره به برخی مسائل در حوزه بین‌الملل گفت: از سال ۲۰۱۶ تیم تبلیغاتی ترامپ طوری اقدام کردند که به جای اسرائیل نام ایران بر سر زبان‌ها افتاد و سناریوی عظیم جایگزینی خطر ایران به جای اسرائیل مطرح شد تا در قبال پروژه ایران هراسی خود قصد فروش سلاح‌هایشان را داشتند که تا حدودی هم موفق شدند و سودهای میلیاردی کسب کردند و کشورهای اسلامی که باید با هم در مقابل اسرائیل متحد می‌شدند در قالب معامله قرن اسرائیل را به رسمیت شناختند.

 وی افزود: بر این اساس با این سیاست‎ها، آمریکا تصمیم جدی گرفت با ایجاد مضیقه‎های اقتصادی و از جبهه‌های متعدد فشارهایی به ایران وارد کند و در ادامه با ایجاد این تنگناها میان مردم و حاکمیت فاصله بیندازد و این روزها ضد انقلاب مردم را به نافرمانی مدنی فراخوان می‎دهد اگرچه ناموفق بوده است.

وی افزود: بنا به تاکید رهبر معظم انقلاب راه مقابله با آمریکا مقاومت و رمز مقاومت رسیدن به بازدارندگی است که خوشبختانه در حوزه نظامی به این بازدارندگی رسیده‎ایم و با توجه به توان موشکی کشورمان آمریکا جرات تعرض به ما را ندارد، بر این اساس باید در حوزه اقتصاد هم این بازدارندگی ایجاد شود و اتکای ما به نفت کم شود تا به استقلال اقتصادی دست یابیم، هرچند در ابتدای کار مشکلاتی وجود دارد.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: در حوزه فرهنگی با توجه به هجمه‎های فضای مجازی به باورهای مذهبی جامعه به ویژه نسل جوان و زنان دل نگرانی‎های بسیاری وجود دارد از این رو باید مسئولان در این حوزه هم برنامه‎ریزی لازم را داشته باشند.
 
جعفری در ادامه با  تقدیر از خدمات محمدعلی نبی پور فرماندار سابق کاشمر که با هم‌افزایی و انسجام و تعامل پیمودن مسیر توسعه شهرستان را سرعت بخشید، مسلم ساقی را به عنوان فرماندار جدید کاشمر معرفی نمود و از ایشان خواست این هم‌افزایی و انسجام ایجاد شده را قدر دانسته و برای تداوم آن تلاش کند.
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها