خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: تفاهم نامه ای با بنیاد تعاون بسیج برای برندسازی و بازاریابی محصولات تولیدی مشاغل خرد و خانگی منعقد شده است و تاکنون اطلاعات 250کارگاه تولیدی استان ثبت شده است.
کد خبر: ۹۱۴۷۸۸۳
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱

به گزارش سرویس بسیج سازندگی خبرگزاری بسیج،  مهدی هنری مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، از انعقاد تفاهم نامه با بنیاد تعاون بسیج برای برند سازی محصولات تولیدی مشاغل خرد و خانگی به منظور بازاریابی و فروش بهتر آنها خبر داد و گفت: تاکنون اطلاعات 250 کارگاه تولیدی در بانک اطلاعاتی برای ساماندهی مشاغل خرد  ثبت شده است. 

وی از راه اندازی نمایشگاه عرضه مستقیم تولیدات روستایی به صورت مستقیم در استان و در قالب مجازی در کل کشور در یک ماه آینده خبر داد و افزود: این امر کمک خوبی برای بازاریابی و فروش محصولات و تولیدات استان است.

 هنری با اشاره به ایجاد بازار جدید به منظور معرفی و استفاده از ظرفیت های مختلف و محصولات تولیدی استان،گفت: باید بازار هدف شناسایی شود و تولیدات مطابق با سلیقه بازار باشد لذا پیگیر هستیم تا سنت های گذشته را که از بین رفته احیا کنیم چرا که اگر مردم هر منطقه به سنت های گذشته برگردند موفق خواهند بود.

وی با بیان اینکه حوله بافی، توبافی و پارچه بافی از هنرهای مهم در حال رونق استان است، افزود: امسال برای اولین بار بافت هزار حوله احرام در استان به عنوان نمونه ثبت سفارش شده  و قرار است این هنر در مدل کارگاه خانگی در زمینه تولیدات شال، روسری و پارچه لباس زنانه بر اساس نیاز بازار پیگیری و گسترش یابد.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با اشاره به رونق هنر جاجیم بافی در روستای گیف شهرستان درمیان و حمایت بسیج سازندگی از این هنر در راستای اشتغال زایی،گفت: جمع آوری و فروش تولیدات خانگی مردم روستای گیف و فروش آن به عنوان سوغات استان در مجمع خیرین مدرسه ساز در مشهد علاوه بر اینکه 15 میلیون تومان برای مردم درآمد داشت باعث شد تا اهالی روستا به مشاغل خانگی و کسب درآمد روی آورند.

  استفاده از ظرفیت دانشگاه و دانشجویان با راه اندازی مراکز پیشران نو آوری در صنعت و کشاورزی

هنری، از راه اندازی مراکز پیشران نو آوری در صنعت و کشاورزی به منظور استفاده از ظرفیت دانشگاه و دانشجویان خبر داد و افزود: تا کنون دانشگاه بیرجند برای همکاری و قرار دادن امکانات و زمینهای کشاورزی خود در اختیار سازمان بسیج سازندگی اعلام آمادگی کرده است لذا این امر فرصت مناسبی برای انجام کار الگویی در زمینه های مختلف، درآمد زایی برای دانشجو در حین تحصیل و ارتباط با مردم روستا به منظور رشد معنوی و تربیتی افراد است.

 مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر گسترش مشاغل خانگی بیان کرد: مشاغل خانگی علاوه بر جلوگیری از آسیب های اجتماعی فرصتی مناسب برای اشتغال بانوان به ویژه زنان سرپرست خانوار است که علاوه بر رسیدگی به امور مهم منزل همچون  تربیت فرزند می توانند به درآمدزایی نیز کمک کنند.

هنری با بیان اینکه مشاغل خانگی باعث ایجاد روحیه کار و تلاش در میان افراد خانواده و نهادینه شدن این فرهنگ در میان فرزندان می شود، افزود: متاسفانه امروز اکثر فارغ التحصیلان دانشگاه بیکار هستند چرا که به دنبال مشاغل اداری هستند در حالیکه ورود خانواده ها به مشاغل خانگی زمینه ساز آشنایی جوانان با کار آفرینی و ورود به عرصه اشتغال است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی در بخش دیگری از سخنانش قرارگاه پیشرفت و آبادانی را  مجموعه مستقل از سازمان بسیج سازندگی دانست و ادامه داد: قرارگاه در پنج حوزه عمران و آبادانی، اشتغال، فرهنگی و اجتماعی، بهداشت و سلامت و اقتصاد در راستای توانمند سازی روستائیان در دهستان ها فعالیت دارد.

وی، اقدامات بسیج سازندگی را در راستای توانمند سازی مردم مناطق مختلف دانست و گفت: لازمه کار اقتصادی مردمی کردن آن است اما متاسفانه القای کلمه محرومیت و تنها  توجه به ضعف ها و کاستی ها در بسیاری از مناطق استان کار را بسیار دشوار کرده در صورتیکه همین نقاط محروم ظرفیت و پتانسیلی دارند که اگر در اختیار سایر مناطق کشور قرار داشت از آن در جهت شکوفایی این مناطق استفاده زیادی می شد.

 توزیع اعتبارات دولتی باید بر اساس نیازمندی های مردم باشد

هنری با بیان اینکه در زمینه انجام پروژه های عمرانی مشکلات بسیاری داریم، اظهار داشت:  متاسفانه در روستا اعتبارات به صورت دستگاهی توزیع می شود نه بر اساس نیازمندی های مردم و تا زمانیکه به این طریق باشد امکان دارد یک پروژه که در اعتبارات دولتی در رتبه 10 قرار گرفته اما در نیازسنجی مردم در اولویت باشد لذا اگر توزیع اعتبارات بر اساس اولویت ها و نیاز واقعی مردم انجام شود کارهای موثری انجام می شود.

تدوین سند توسعه اشتغال زایی روستایی با تفاهم بسیج سازندگی و جهاد دانشگاهی

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی، از ورود و همکاری سازمان بسیج سازندگی با جهاد دانشگاهی در تدوین سند توسعه اشتغال زایی روستایی خبر داد و گفت: سازمان مدیریت و برنامه طبق برنامه ششم هر ساله موظف است برای تعدادی از روستاها با همکاری جهاد دانشگاهی سند توسعه روستایی تهیه کند که در سال گذشته این سند برای 109 روستا تدوین شد.

وی ادامه داد: با تفاهماتی که با جهاد دانشگاهی داشتیم مقرر شد تا جهاد گران و تسهیلگران بسیجی که شناخت کاملی از روستا و ارتباط بیشتری با مردم دارند اطلاعات را در 6 شهرستان به صورت میدانی جمع آوری و تکمیل کنند تا یک مدل واقع گرایانه تری در این زمینه جمع آوری شود و تنها یک کار کتابچه ای نباشد و به توسعه و  اشتغال زایی روستا کمک کند.

 مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی از اجرای طرح جهاد روشنایی با همکاری بسیج مهندسین صنعت برای قشر محروم خبر داد و گفت: در این طرح مقرر شد تا امسال تعداد 500 پنل خورشیدی تهیه و به افراد متقاضی در شهرستانها استان تحویل شود تا اهالی بتوانند با استفاده از ظرفیت های طبیعی استان و فروش برق درآمدهای خوبی بدست آورند.

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها