امروز هرکس به فکر امنیت مردم باشد فارغ از دوست یا دشمن از نظر همگان قابل احترام است ولی در خصوص اینکه یک سامورایی می تواند در این زمینه موفق باشد یا نه ، خیلی صریح باید گفت که کسی که استقلال نداشته باشد قطعا نمی تواند نقش میانجی رو بازی کند.
کد خبر: ۹۱۴۷۷۶۳
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج_ امروز هرکس به فکر امنیت مردم باشد فارغ از دوست یا دشمن از نظر همگان قابل احترام است ولی در خصوص اینکه یک سامورایی می تواند در این زمینه موفق باشد یا نه ، خیلی صریح باید گفت که کسی که استقلال نداشته باشد قطعا نمی تواند نقش میانجی رو بازی کند.

آبه سامورایی ، نخست وزیر ژاپن در نظر داشت که بین دو ابر قدرت میانجیگری کند ، ایران و آمریکا ، ( البته ملت ایران ادعا ندارند که ابر قدرت هستند اما وقتی آمریکایی ها چهل سال است که تقابل خودشان را با ایرانی ها جدی تر کرده اند  حالا از تشکیل امپراطوری ایران ((محور مقاومت)) و افول خود در خاور میانه حرف می زنند پس ظاهرا نام بردن از ایران به عنوان یک قدرت جدید که توسط کارشناسان آمریکایی مطرح می شود چندان بی راه نیست)

نخست وزیر ژاپن ماموریت داشت که کشور ایران تغییر رفتار دهد و پای میز مذاکره بنشاند(مذاکره ای که قرار است برجام سه ظلعی  هسته ای ، موشکی و منطقه ای را کامل کند ) و ایران را خلع سلاح کند.

نکته ی اصلی  اینجاست که خود سامورایی ها در تلاش هستند برد موشک های خود را افزایش دهند ( برد موشک های ژاپن از 200 به 300 کیلومتر رسیده است) و با جدیت در اهتمام هستند نیروی هوایی خود را که بزرگترین کاربر F35 را در اختیار دارند ، مدل B این جنگنده که عمود پرواز است را در ارتش خود به کار ببرند  و  شخص آبه قرار است 105 F35  را از آمریکا خریداری کند و نشان دهد که بعد از آمریکا ، ژاپن پرمصرف ترین کشور جنگنده است ، آیا چنین شخصی به دنبال تامین امنیت و تامین رفاه مردم ایران است؟؟؟

آبه سامورایی ، به شدت بری روی توسعه توان نیروی دریایی ژاپن تمرکز کرده است تا بتواند بلکه 4 ناو اصلی ارتش ژاپن را در شرق آسیا اثرگذار کند ، حال اگر اصل نهم قانون اساسی ژاپن را مرور کنیم متوجه خواهیم شد که به منظور تحقق صلح بین الملل بر اساس عدالت و نظم ، مردم ژاپن برای همیشه جنگ را به عنوان وسیله ای برای اعمال حاکمیت یک کشور و نیز تهدید یا استفاده از زور به عنوان وسیله ای برای حل و فصل اختلافات بین المللی مردود می شمارند .  برای رسیدن به هدف فوق ، نیروی زمینی ، دریایی ، هوایی و نیز سایر امکانات بالقوه جنگی هرگز نگهداری نخواهند شد و رسمیت شناخته نمی شود... شخصی که قانون اساسی کشورش را نادیده گرفته است قطعا خیر و صلاح کشور دیگر را نمی خواهد .

جالب تر اینکه آبه سعی دارد در قامت یک اصلاح طلب باغیرت در راستای منافع مردم خویش قانون اساسی را تاقبل از 2020 با اصلاح روبه رو کند و قدرت ژاپن را بیشتر کند و بودجه نظامی سامورایی ها در زمان نخست وزیری آبه افزایش چشمگیری داشته است . با این حال فردی که ژاپن را از حالت دفاعی خارج کرده و در حال تبدیل کردن سامورایی ها به یک ابرقدرت تهاجمی  است ، ایران را به مذاکره با آمریکا دعوت کرده است ، مذاکره ای که سه قدرت " هسته ای ، موشکی و منطقه ای " را هدف قرار داده است.

قبل از حضور آبه در ایران شرطی سازی جامعه در دستور کار قرار گرفته  بود و بر روی کاهش قیمت دلار در بازار های ایران کار شده بود که وقتی با جواب منفی رهبر انقلاب مواجه شدند ، قیمت دلار به صورت عامدانه افزایش یابد . یک سناریوی از پیش طراحی شده که با هر ترفندی به دنبال مذاکره با ایران هستند  مذاکره ای که قطعا به نفع ایران نخواهد بود.

حال اگر گذشته رو مرور کنیم ، از ماجرای برخورد موشک با منطقه ای در بغداد در نزدیکی سفارت آمریکا  و حمله  پهبادی و موشکی  به نفتکش های عربستانی و اماراتی ، یک سوال در ذهن ایجاد می شود که این حملات در چه زمانی رخ داد ؟؟ و در چه زمانی پایان یافتند ؟؟؟  همزمان با اعزام ناو آمریکا به خلیج فارس حملات آغاز و با توقف ناو آمریکایی و خودداری از اعزام ناو به خلیج فارس ، حملات پایان یافتند . با وجود این اتفاقات به این نتیجه خواهیم رسید که هربار آمریکایی ها قصد دارند در منطقه اقدامی انجام دهد تنش در منطقه زیاد و هر زمان که اقدامات خود را متوقف کردند تنش ها کم می شوند و به عبارتی آمریکایی ها در منطقه خاور میانه به عنوان یک مزاحم شناخته می شوند و اگر جهان خواستار صلح در خاورمیانه است باید این عنصر مزاحم از منطقه خارج شود و فرستادن بزرگتر از سامورایی ها هم کاری در پیش نمی برد و تنها باید بری روی یک جمله فکر کنندو جواب بگیرند " خاورمیانه جای بیگانگان نیست"

 

 

ارسال نظرات