سید ساجد یعقوبی
جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: طرح جهاد همبستگی ملی یک وظیفه ملی و تکلیف شرعی است.
کد خبر: ۹۱۴۷۷۵۲
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۲

طرح جهاد همبستگی ملی یک وظیفه ملی و تکلیف شرعی است

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، سردار سرتیپ دوم پاسدار مستعد با اشاره به طرح همبستگی ملی برای کمک رسانی به سیل‌زدگان کشور اظهار کرد: طرح جهاد همبستگی ملی یک وظیفه ملی و تکلیف شرعی است که همگان وظیفه داریم تا حصول نتیجه آن را اجرا و به اتمام برسانیم.

وی به نقش ائمه جماعات و هیئت امناء مساجد در اجرای این طرح اشاره کرد و افزود: طرح جهاد همبستگی ملی یک نوع رزمایش برای خدمت رسانی، سازماندهی برای ارائه خدمات مطلوب و تقویت اخوت است.

جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل محوریت قرار گرفتن مساجد و تقویت مسجد محوری را از ویژگی‌های شاخص این طرح عنوان کرد و گفت: این طرح آلام مردم سیل‌زده را کم میکند؛ هم در موضوع مسکن و هم در موضوع لوازم ضروری مسکن که این دو موضوع از اهداف اساسی این طرح است.

مستعدبا اشاره به اینکه بازسازی و تعمیر ۵۰۰ منزل مسکونی در بخش معمولان بر عهده سپاه استان اردبیل گذاشته شده، ابراز امیدواری کرد حداکثر در ۶ ماه آینده این موضوع و بازسازی منازل به اتمام برسد.

وی برگزاری بیش از ۶۰ مورد همایش توسط حوزه‌های مقاومت بسیج مساجد و محلات، ۴۰ همایش توسط نواحی و شهرستان‌ها و ۲۳ همایش و جلسه با ادارات و دستگاه‌های مرتبط با مسجد، برگزاری جلسات به صورت ویدئو کنفرانس را از جمله اقدامات سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل در راستای توجیه طرح عنوان نمود و بیان کرد: پایگاه‌های مقاومت از ارکان فعال مساجد هستند که به حول و قوه الهی توانسته‌ایم با بهره‌گیری از ظرفیت آن‌ها این طرح را پیش ببریم.

جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مبادا مسئله سیل‌زدگان فراموش شود اشاره کرد و همان‌طور که ریاست محترم سازمان بسیج مستضعفین از همان روزهای آغازین طرح در خصوص عدم تکروی در اجرای طرح تاکید داشتند به هماهنگی این سپاه با سازمانها و دستگاه های مرتبط اعم از کمیته امداد، هلال احمر، اداره اوقاف و تبلیغات، هلال احمر و ... تاکید نمود.

مستعد ادامه داد: آمادگی کامل اعزام گروه‌های جهادی تشکیل شده در پایگاه‌های بسیج مساجد و محلات برای کمک رسانی به هموطنان عزیز سیل زده در صورت اعلام نیاز را داریم و از هیچ تلاشی در این عرصه دریغ نخواهیم کرد.

وی در پایان به بحث رسانه و فضای مجازی در اجرای این طرح اشاره و خواستار انعکاس اخبار مربوط به عملکرد حوزه‌ها، مساجد و پایگاه‌ها شد.

ارسال نظرات