مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز :

جشنواره کتابخوانی رضوی فرصتی برای تبیین آموزه های دینی است

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز گفت: نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در بخش های کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال در البرز در حال برگزاری بوده و این جشنواره فرصتی برای تبیین آموزه های دینی است.
کد خبر: ۹۱۴۷۷۳۸
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، احمد هراتی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز از برگزاری نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی خبر داد و گفت: این جشنواره از سری برنامه هایی است که هر ساله از سوی نهاد کتابخانه های عمومی کشور به مناسبت میلاد امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) در دهه کرامت برگزار می شود.

جشنواره کتابخوانی رضوی فرصتی برای تبیین آموزه های دینی است

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز هدف از برگزاری این جشنواره را اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش کتابخوانی و توجه به نویسندگان آثار، عنوان کرد و ادامه داد: یکی از راه هایی که خانواده ها و فرزندان آن ها بتوانند از طریق آن در مسیر فرهنگ اصلاح و قرآن قرار بگیرند، کتاب و کتابخوانی است.

هراتی عنوان کرد: موضوعات جشنواره امسال علاوه بر سیره زندگی امام رضا (ع)، زندگی امام جواد (ع)، حضرت شاهچراغ (ع) و حضرت معصومه (س) نیز هست که با نگاه ویژه در بخش های کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال با 12 عنوان منبع در استان البرز در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: برای رده سنی کودک، چهار عنوان کتاب در نظر گرفته شده است که کودکان می توانند در قالب نقاشی و پویش کتابخوان در این جشنواره شرکت کنند؛ در بخش نوجوان، شرکت کنندگان علاوه بر نقاشی و پویش مجازی، می توانند به سوالات چهارگزینه ای نیز پاسخ دهند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز ادامه داد: در بخش جوان و بزرگسال هم با پاسخ دادن به سؤالات چهارگزینه ای، می توانند معرفی کتاب نیز داشته باشند بدین صورت که کتابی را مطالعه و در حد یک پاراگراف آن را مورد بررسی قرار دهند و علاوه بر این می توانند کتاب هایی را که در راستای زندگی، سنت و سیره حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) نوشته شده مطالعه و در جشنواره شرکت کنند.

هراتی مطرح کرد: شرکت در این دوره از مسابقات، از اول اردیبهشت ماه آغاز شده و مهلت ثبت نام در مسابقه مکتوب تا 28 خرداد ماه و مهلت شرکت در مسابقات آنلاین دهم تیرماه است؛ علاقمندان برای ثبت نام می توانند به سایت www.razavi@iranpl.ir مراجعه و به دو صورت فردی و خانوادگی در این جشنواره شرکت کنند.

وی با اشاره به جوایز این جشنواره اذعان کرد: در بخش فردی به 80 نفر جوایز نقدی به ارزش دو میلیون ریال و در بخش خانوادگی به خانواده های دو نفره 6 میلیون ریال، سه نفره 9 میلیون ریال، چهار نفره 12 میلیون ریال و خانواده های 5 نفر به بالا 15 میلیون ریال اهدا می شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز در پایان گفت: برگزیدگان این جشنواره، در دو سطح کشوری و شهرستانی مورد تقدیر قرار می گیرند؛ علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند با مراجعه به کتابخانه های شهر به کتاب های مورد نظر دست یابند و هم می توانند فایل PDF این منابع را از سایت مذکور دریافت کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار