سید ساجد یعقوبی
معاون سازمان میراث فرهنگی کشور گفت: مجموعه جمعه مسجد که جزء مطالبات مردم بود غیر از کار‌های خوبی که در آن در حال انجام است نیازمند اقدامات فراتری است و مجوز کاوش‌های باستان‌شناسی آن در حال انجام است.
کد خبر: ۹۱۴۷۷۳۲
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۴:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، محمدحسن طالبیان عصر امروز در بازدید از مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی اظهار داشت: اقداماتی که در حوزه میراث فرهنگی در این دوره در حال انجام است در تاریخ استان ماندگار خواهد بود.

وی بیان کرد: مجموعه کلخوران پیشرفت بسیار خوبی داشته است و ساماندهی و توسعه آن می تواند این مجموعه را به مقصد اصلی زیارتی و گردشگری در استان اردبیل تبدیل کند.

معاون سازمان میراث فرهنگی کشور بیان کرد: مجموعه جمعه مسجد که جزء مطالبات مردم بود غیر از کارهای خوبی که در آن در حال انجام است نیازمند اقدامات فراتری است و مجوز کاوش‌های باستان‌شناسی آن در حال انجام است.

طالبیان تصریح کرد: یک گروه از ایکاموس در حال کار روی گنبد جمعه مسجد است و بعد از کارهای علمی ، اقدامات لازم انجام خواهد گرفت.

وی اظهار کرد: کلیدی ترین اقدام در حوزه میراث فرهنگی شهرستان اردبیل احیای سردر عالی قاپو است که تنها مجموعه ای است که باعث خوانا سازی مجموعه جهانی شیخ صفی خواهد بود.

معاون سازمان میراث فرهنگی کشور افزود: سردر عالی قاپو می تواند تحول مهمی در پشتیبانی از معیارهای یونسکو در این مجموعه باشد و این کار مطابق با پرونده پایگاه جهانی شیخ صفی هم است.

وی گفت: عزم جدی در استان اردبیل به ویژه در حوزه استانداری اردبیل و امام جمعه استان و مدیریت میراث فرهنگی برای اقدامات در این حوزه در حال انجام است.

ارسال نظرات