نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه آمریکا شایسته مذاکره دوباره نیست، گفت: مسئولان باید پیام رهبری را درک کنند.
کد خبر: ۹۱۴۷۷۲۶
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، آیت‌الله حسینی همدانی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) سفر وزیر خارجه آلمان و نخست‌وزیر ژاپن به ایران را در ظاهر برای حفظ برجام اما در باطن حاوی پیام زیاده‌خواهی دانست و با طرح چند پرسش بیان داشت: چرا زمینه حضور در ایران را برای این افراد فراهم می‌کنید؟ چرا زندگی و اقتصاد مردم را معطل این سفرها می‌کنید؟ معیشت مردم را از بازی‌های سیاسی جدا کنید.

آمریکا شایسته مذاکره نیست/مسئولان پیام رهبری را درک کنند

وی در واکنش به سخنان وزیر خارجه آلمان در تهران که گفت: «اروپا نمی‌تواند بدون خواست آمریکا برجام را اجرا کند اما از ایران نمی‌پذیریم که از برجام کم کند.»، خاطرنشان ساخت: این اظهارات وزیر خارجه آلمان تأکید می‌کند که دل‌خوش کردن به اروپا اشتباه است.

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه اروپا منهای آمریکا معنایی ندارد، اظهار داشت: چرا به اروپایی که هم ناتوان و هم بدعهد است امیدوارید؟ چقدر می‌خواهید درس بگیرید؟

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه به اظهارات دیگری از وزیر خارجه آلمان پیش از سفر به تهران اشاره کرد و گفت: چرا وزیر خارجه آلمان که قبل از سفرش می‌گوید «می‌روم از ایران بخواهم که موشک‌ها و نفوذ منطقه‌ای خودش را کنار بگذارد» به کشور راه می‌دهید؟ چرا زمینه را فراهم می‌کنید؟

وی افزود: ادامه دادن این مسیر به صلاح کشور نیست و از دست دادن فرصت‌هاست، به‌جای اینکه اقدامی داشته باشند دائم از ایران می‌خواهند که در مقابل بدعهدی آمریکایی‌ها اقدامی نداشته باشند؛ این سخنان بیهوده‌ای است و منطق درستی نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز تصریح کرد: آنچه به نفع کشور است این است که غرب‌زده‌های لیبرال مسلک توانایی‌های داخلی و عزم و همت جوانان کشور را در برنامه‌ریزی‌ها در نظر بگیرند و از نتیجه او هم شگفت‌زده شوند.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه به سفر نسخت وزیر ژاپن به ایران اشاره کرد و گفت: آنچه برای ما در روابط خارجی مهم و معیار است نظر رهبر معظم انقلاب است و دیدید این سفر که می‌خواست مسیر خاصی را طی کند چگونه هدایت شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با نخست‌وزیر ژاپن گفت: همه دیدید و شنیدید که این فخر جهان اسلام چگونه عزت مندانه سخن گفت و هیمنه آمریکا را به هیچ گرفت؛ وقتی محور زندگی شخصی خدا شد، خدا او را عزیز می‌کند، از خدا اگر ترسیدید همه از تو خواهند ترسید و اگر از خدا نترسیدید از همه خواهید ترسید. این متن معارف دینی ماست.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه خداترس را خدا عزیز می‌کند، گفت: سخنان رهبر معظم ملت را زنده کرد و روح امیدواری را در کشور و اقصی نقاط عالم که چشم به ما دارند منتشر کرد، ما نمازگزاران از این صدای ملت در مقابل آمریکای پلید و همه قدرت‌های استکباری تا پای جان حمایت خواهیم کرد.

وی افزود: همان‌طوری که رهبری فرمودند ما هیچ اعتمادی به آمریکا نداریم و چون عاقلیم و آزاده‌ایم زیر بار دوباره مذاکره با شیطان نمی‌رویم.

خطیب نماز جمعه کرج خاطرنشان ساخت: مسئولین مربوطه ندای رهبری و فریاد مردم را بشنوید که مذاکره با دشمن خطای استراتژیک است و ما هرگز در مقابل آمریکا عقل نشینی نکرده و تسلیم نخواهیم شد.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه آمریکا در حال عملیات فریب است، تصریح کرد: در سرشان تغییر رژیم را می‌پرورانند اما نمی‌دانند که خودشان از درون متلاشی شدند؛ اگر ایران بپذیرد که دوباره مذاکره کند خطای راهبری کرده است.

وی در ادامه بابیان اینکه آمریکا کدخدا نیست، تأکید کرد: ای کدخدا پرستان پیام رهبری را درک کنید، آمریکا شایسته مذاکره دوباره نیست.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان البرز گفت: پیش‌شرط رهبری برای تقویت روابط ایران و ژاپن بسیار دقیق بود، فرمودند؛ نباید گوش‌به‌فرمان آمریکا باشیم.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه باید به جوانان اعتماد کرد، گفت: از گذشته تاکنون اندیشه و فکر بر نیروی بدنی و قدرت تَقَدُم داشته‌ است؛ باید از نیروهای خوش‌فکر جوان استفاده کنیم و از تجربه افراد مسن برای رسیدن به موفقیت بهره‌مند شویم.

وی بابیان اینکه غرور و خودشیفتگی در انجام امور سم است، مطرح کرد: بهره‌گیری از تجربه سالمندان کمک می‌کند تا جوانان از این سم دوری کنند؛ رمز موفقیت در تدبر و تأمل است.

رئیس بنیاد مهدویت استان البرز اظهار کرد: جوانان همچون تیری هستند که از کمان خمیده سالخورده‌ها عبور می‌کنند؛ درواقع اگر افراد باتجربه‌تر نباشد جوانان نمی‌توانند در جامعه تأثیرگذار باشند.

 آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری به افول آمریکا اشاره کرد و گفت: رهبری در چند نوبت به افول آمریکا اشاره‌کرده‌اند، مسئله افول آمریکا را همه اندیشمندان این حوزه قبول دارند. همچنین شورای ملی اطلاعاتی آمریکا نیز به این مسئله اذعان دارد.

وی گفت: نوام چامسکی مدعی شده آمریکا امپراتور در حال سقوط است، این قدرت هم در داخل و هم در خارج در حال سقوط است.

رئیس شورای هماهنگی و گسترش فرهنگ قرآنی استان البرز اضافه کرد: بسیاری از صاحب‌نظران می‌گویند؛ تا سال ۲۰۲۵ سلطه آمریکا از بین خواهد رفت. برخی نیز مدعی هستند سقوط آمریکا اتفاق افتاده است.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه بسیاری نیز مدعی هستند، نظام سیاسی آمریکا شکست‌خورده است و اقتصاد این کشور در حال سقوط و دست پا زدن است.

وی در بخش دیگری با اشاره به مسائل استان، گفت: در این استان بعضی از مدیران کل، رعایت حال ارباب‌رجوع و کارمندان خودشان را نمی‌کنند و کارمندان خود را آزار و اذیت می‌کنند.

رئیس بنیاد غدیر استان البرز با اشاره به اینکه برخی گزارش‌ها در این خصوص می‌رسد که درست است، گفت: تذکر می‌دهیم اما می‌بینیم که ادامه دارد. اگر ناچار شوم هم از کسانی که از این مدیران حمایت می‌کنند و هم از وزیری که از این مدیران حمایت می‌کند نام می‌برم. من وظیفه‌دارم از کسانی که حقوقشان نادیده گرفته می‌شود دفاع کنم. تابه‌حال چندین بار تذکر دادم و این تذکر آخر من است.

آیت‌الله حسینی همدانی در پایان با اشاره به آغاز فصل گرما، گفت: مکرر عرض شده ماشین حریم خصوصی نیست و کسی حق بی‌حیایی در اماکن عمومی را ندارد، باید با این ناهنجاری اجتماعی قاطعانه برخورد شود.

ارسال نظرات