خبرهای داغ:
یک کارشناس رسانه ملی با بیان اینکه اربعین رژه ای است که امام زمان(عج) از آن سان می بینند، بر نقش هیئت ها در پیاده روی اربعین حسینی تاکید کرد.
کد خبر: ۹۱۴۷۷۱۲
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۰

به گزارش سرویس بسیج  طلاب و روحانیون خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان، در بیست و پنجمین دوره همایش مدیران هیئت رزمندگان اسلام، در مجتمع فرهنگی عمار در شهر مقدس قم، اظهار داشت: شاید مهمترین خبر فرهنگی امروز در جهان مربوط باشد به حماسه زیارت اربعین . ولی دشمنان صدایش را در نمی آورند و دوستان هم مثل ماهی که غرق در آب است تبلیغ لازم را انجام نمی دهند .

این کارشناس مسائل مذهبی تصریح کرد: مقام معظم رهبری می فرمایند شهدا مظهر قدرت یک ملت اند . این جمله بسیار حکیمانه و کلیدی است . ملت شهید پرور در مقابل دشمنان و مشکلات قدرت مند است . در این بین سیدالشهداء چقدر قدرت آفرین است ! امام فرمودند ما هرچه داریم از سیدالشهداست .

وی افزود: حضرت ابراهیم (ع)از خداوند درخواست می کند که و اجعل افئده الناس تهوی الیهم . یعنی دلهای مردم را به سمت فرزندان من بکشان . امام صادق علیه السلام فرمودند تهوی الیهم یعنی تهوی الینا . یعنی به همان شیوه که هواپرستان سراغ هوای خود می روند به همان شیوه مردم اینها را دوست داشته باشند و دیوانه وار در ابراز محبت عمل کنند .

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان خاطرنشان کرد: در اربعین چون اوج «تهوی الیهم» تحقق پیدا می کند اوج قدرت بخشی سیدالشهداست . در اربعین نقش های فردی کنار می رود و نقش جمعی ظهور پیدا می کند . حضرت امام می فرماید هیچ عاملی مثل سیدالشهدا نمی تواند دل ها را به هم پیوند بزند .

وی افزود: اینکه این اشک ها و گریه ها اینقدر ثواب دارد در واقع نقشه ای است برای قدرت بخشیدن به جامعه اسلامی . این مثل دو امدادی است که در لحظه آخر باید نتیجه گرفت لذا لحظات آخر باید بیشترین انرژی را صرف کرد یا مثل درخت میوه ای که در حال میوه دادن است و نباید گذاشت که میوه اش فاسد یا کرم زده شود اربعین میوه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی است و باید بهترین استفاده را از آن برد لذا برنامه نداشتن هیأت برای اربعین اصلا قابل قبول نیست .

این کارشناس رسانه گفت: مایه گذاشتن از تمام وجود است که به کار ثمر می بخشد و الا مراسم گرفتن خیلی کار خاصی نیست باید برای سیدالشهدا شهر را بهم ریخت و دیوانه وار کار کرد .

وی افزود: دسته عزاداری دسته نصرت است لذا باید با شلوار نظامی به سفر اربعین رفت نه شلوار راحتی . باید چهره رزمی در این سفر نشان داد .

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان تصریح کرد: برای اینکه هیئت ها هیئت شوند چیزی بهتر از اربعین نیست که چند روز با هم زندگی می کنند . تا افراد را به اردو نبرید افراد با هم پیوند پیدا نمی کنند.

وی گفت: دسته حرکت از نجف تا کربلا را سازماندهی کنید . مثل کاری که برخی عراقی ها می کنند و دور یک ماشین عزاداری می کنند در طول راه . این کار را به صورت رزم نه بزم می توان انجام داد و توجه دیگران را به آن جلب کرد به همراه بیرق ها .

این کارشناس رسانه ملی افزود: جوان ها جذب نظم و نظام می شوند . باید جمعی را سازماندهی کرد با نظم مشخصی همراه با پرچم های متحد بر روی کوله ها . ذکر صلوات و دعای ندبه جمعی است و با صدای بلند . پیاده روی اربعین هم مناجات فردی نیست بلکه باید جمعی و هماهنگ باشد. مودت ، آیین هایی برای ابراز می خواهد  و اربعین رژه ای است که امام زمان(عج) از آن سان می بینند .

وی تصریح کرد: چرا هیئت های ما را و شهرهای ما را با دسته عزاداری و لباس هایشان نمی شناسند ؟ مثل دسته طویرج؛ اگرشما صورت خاصی از دسته عزاداری مطلوب را راه بیندازید فورا تکثیر می شود . فرم و تظاهرات زیبای دسته عزا را فراموش نکنیم که در این نمایشگاه بزرگ هرکدام باید نمایش خوبی و زیبایی داشته باشیم . نوحه های عربی هم داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان گفت: این حرف غلط است که بگوییم اگر در اربعین دلت خواست و کشش داشت برو کربلا . کربلا رفتن وظیفه ماست . اهل بیت شلوغی در اربعین را می خواهند این وظیفه است . وظیفه خود بدانیم کاروان راه انداختن را .

وی افزود: امام می فرمود، بعد از نابودی صدام، ان شاء الله ملت ایران و عراق به هم پیوند بخورند قدرتی ایجاد خواهد شد که دیگر به هیچ یک از کشورهای منطقه نیازی نیست . از وظایف ما تحکیم این قدرت است و پیوند دادن بین دو ملت . میلیاردها دارند خرج می کنند برای اختلاف افکنی بین ایرانی و عراقی؛ باید کاروانی رفت، جمعی رفتن سختی هایی دارد ولی راحت طلبی را در خانه اهل بیت(عج) کنار بگذاریم.

ارسال نظرات