خبرهای داغ:
آیت الله خاتمی در نماز جمعه تهران:

مواضع رهبر انقلاب در دیدار نخست وزیر ژاپن زیربنای قرآنی دارد

امام جمعه موقت تهران به سفر آقای "شینزو آبه" اشاره کرد و گفت: مواضع حضرت آقا زیربنای قرآنی دارد. خداوند در سوره بقره آیه ۲۱۷ می فرماید، آنقدر می جنگند که شما دست از دین تان بردارد.
کد خبر: ۹۱۴۷۷۰۸
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۵

به گزارش سرویس بسیج  طلاب و روحانیون خبرگزاری بسیج، آیت الله سیداحمد خاتمی، در خطبه های نماز جمعه امروز 24 خردادماه تهران با اشاره به رویدادهای مهم سیاسی در هفته گذشته، به سفر نخست وزیر ژاپن به تهران اشاره کرد و گفت: سفر آقای "شینزو آبه" برای نخستین بار طی این چهاردهه و در اوج این اتفاقات و ملاقات با مقام معظم رهبری موضوع مهمی است که نباید ساده از آن گذر کرد.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: انصافا بیانات مقام معظم رهبری در این دیدار، اظهارات یک رهبر خردورز، حکیم، شجاع، زیرک و هوشیار بود و ما به چنین رهبر بزرگی می بالیم.

وی با اشاره به رسم و ادب مهمان نوازی مقام معظم رهبری از آبه، گفت: پیامبراعظم(ص) می فرماید، کسی که ایمان به خدا و روز قیامت دارد، مهمان را گرامی بدارد؛ رسم و ادب مهمان نوازی را مقام معظم رهبری به خوبی رعایت کردند. ایشان فرمودند، ما در حسن نیت و جدی بودن شما تردیدی نداریم و ژاپن را کشوری دوست می دانیم اگرچه گلایه هایی داریم. این رسم مهمان نوازی است.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: نخست وزیر ژاپن در این دیدار گفت قصد دارم پیام رئیس جمهور آمریکا را برسانم که مقام معظم رهبری فرمودند، «من شخص ترامپ را شایسته مبادله هیچ پیامی نمی دانم و هیچ پاسخی به او ندارم و نخواهم داد». این سبک، سبکی است که پیامبر(ص) دستور داده است که متکبران را باید تحقیر کرد و حق ترامپ همین است. پیامبراعظم فرموده است، وقتی متکبران را دیدید در برابرشان تکبر بورزید و باید تحقیر و تخفیف شان کرد.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: ‌آقای آبه از قول ترامپ گفت که ما قصد تغییر رژیم را نداریم، مقام معظم رهبری فرمودند «در این چهل سال همه رئیس جمهور ها قصد داشتند و نتوانستند و اگر این هم قصد دارد که نخواهد توانست».

وی بیان کرد: نخست وزیر ژاپن در این دیدار از ترامپ پیغام آورد که مذاکره مجدد در مسأله هسته ای داشته باشیم و مقام معظم رهبری فرمودند «نزدیک به شش سال در حال مذاکره بودیم و به نقطه ای رسیدیم که ترامپ همه تعهدها را زیرپا گذشت. این تجربه تلخ دیگر تکرار نمی شود و مؤمن از یک سوراخ دو بار گزیده نمی شود».

آیت الله خاتمی اظهار کرد: آقای "شینزو آبه" به مقام معظم رهبری گفت که ترامپ عنوان کرده که قصد دارد صادقانه پای مذاکره بیاید و مقام معظم رهبری فرمودند، «دروغ است و ترامپ صادق نیست. از مقامات آمریکایی صداقت دیدن بعید است. یک روزنامه آمریکایی نوشته است که از زمان ریاست جمهوری ترامپ، بیش از ده هزار دروغ گفته است».

وی ادامه داد:‌ به خوبی می فهمیم که باند حاکم بر آمریکا و مثلث شرارت، صداقت سرشان نمی شود. پس از فرمایشات مقام معظم رهبری ترامپ عنوان کرد که نه ما آمادگی داریم و نه ایران آماده مذاکره است. حال باید گفت که از دو هفته پیش ژاپن را واسطه کرده ای تا پای مذاکره بیاییم.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: ترامپ رأی می خواهد و آخر امسال ریاست جمهوری آمریکا را پیش رو داریم و رأی او به این موضوع گره خورده است که ایران را به پای مذاکره بکشاند و این آرزو را به گور خواهد برد.

وی بیان کرد:‌ نخست وزیر ژاپن از قول ترامپ گفت که مانع از ساخت سلاح هسته ای می شویم، مقام معظم رهبری فرمودند «اولاً ما شرعاً ساخت سلاح های کشتار جمعی را حرام می دانیم. منتها آمریکا باید توجه کند که اگر هم قصد داشتیم بسازیم، آمریکا هیچ کاری نمی توانست بکند تا مانع از کار ما شود. ما ترس از شما نداریم. شماها در انبارهای تان هزاران چند هزار کلاهک اتمی دارید، آن وقت شما می خواهید ایران را مانع ساخت شوید».

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد:‌ مواضع حضرت آقا زیربنای قرآنی دارد. خداوند در سوره بقره آیه 217 می فرماید، آنقدر می جنگند که شما دست از دین تان بردارد. آنها نمی توانند و واقعا هم نمی توانند. البته پیشگویی مولاست که هرکسی با حق در افتاد، ور افتاد. قطعا ترامپ می داند که یارای مقابله با نظام دینی و نظام حق را ندارد.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به عطش سیری ناپذیری سعودی ها در آدم کشی گفت: هرجا نام آدم کشی و غارت گری باشد،‌ پای سعودی ها در میان است. آنها همه زیرساخت های یمن را ویران کردند و بیش از 50 هزار نفر را کشتند. یونسیف در آماری اعلام کرده است که در یمن هر دوساعت یکبار، یک مادر و شش نوزاد جان خود را از دست می دهند. شما سعودی ها ننگ جهان اسلام هستید.

وی بیان کرد:‌ در سودان، شورای نظامی حاکم با حمایت سعودی‌ها ‌آدم می کشد و به رود نیل می ریزد. اخیرا یک نوجوان سیزده ساله که با دوچرخه در تظاهرات علیه آل سعود بوده را دستگیر کردند و یک ماه در سلول انفرادی انداختند و سپس حکم اعدام با شمشیر را برایش صادر کردند. آل سعود حق تان است که بگوییم «مرگ بر آل سعود».

آیت الله خاتمی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه تهران با اشاره به آیه ۷۰ سوره احزاب؛ «یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ قُولُوا قَوْلًا سَدِیداً»، به رسانه‌ها توصیه کرد مطالب بدون استناد و دروغ را منتشر نکنند، چرا که دروغ و شایعات نمی‌تواند زیر مجموعه «قول سدید» باشد.

وی با بیان اینکه در گذشته و امروز رسانه جزو زندگی و در متن آن بوده است، گفت: امروز با گسترش رسانه‌ها بویژه فضای مجازی، اهمیت بیشتری پیدا کرده است، به طوری که صاحبان رسانه‌های مکتوب، شنیداری، دیداری، شبکه‌های ماهواره و فضای مجازی در ابتدای امر خدا را در نظر داشته و هر خبری به دستشان رسید، فکر نکنند قابل انتشار است. بدانند که این رفتار ثبت می‌شود و باید فردای قیامت جوابگو باشند. حرف‌هایتان را با اسناد و سند بزنید تا بتوانید پاسخگو باشید.

آیت الله خاتمی افزود: کاربران بدون تحقیق، اخباری که می‌شنوند را نپذیرند و فریب رسانه‌هایی که اخبار کذب را منتشر می‌کنند و دین برایشان مهم نیست را نخورند. کسانی هم که اخبار کذب را منتشر می‌کنند بنا به فرموده علی (ع) دروغگو هستند. ایشان در نهج البلاغه می‌فرمایند هر چیزی را که شنیدی منتقل نکنید. پس ما باید مراقب باشیم در لیست دروغگوها قرار نگیریم.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور با بیان این که ادبیات فحش،‌ هتاکی، اهانت، ادبیات یک جامعه اسلامی نیست، تصریح کرد: فضای مجازی از سوی برخی کاربران به کانون بدزبانی و هتاکی تبدیل شده که مرزی هم ندارد.عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور اظهار کرد: گویا خوراک بعضی ها در فضای مجازی بدزبانی، هتاکی و اهانت به دیگران و مقدسات است

وی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران، غیبت نکردن را از ویژگی های مسلمان دانست و تصریح کرد: بزرگان دین از جمله امام راحل و مقام معظم رهبری همواره بر عدم غیبت تاکید دارند و رهبر انقلاب بسیار مراقب هستند و می فرمایند غیبت ممنوع است؛ این شیوه دینداری است.

آیت الله خاتمی در ادامه با اشاره به سالروز تخریب قبور ائمه اطهار (ع) در بقیع گفت: روز چهارشنبه سالروز تخریب قبور ائمه اطهار (ع) در ۹۰ سال پیش بود. جنایتی که توسط وهابیت اتفاق افتاد. امروز هم آنچه داعش می کند همان کار وهابیت است. اینها ناشی از تفکر انگلیسی است و این تفکر محکوم است.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به شهادت امام جمعه کازرون در ماه مبارک رمضان، گفت: امام جمعه کازرون را در ۲۳ رمضان به وضع فجیعی به شهادت رساندند. دستگاه قضا باید برخورد قاطعی با این عمل داشته و شرکای قاتل را شناسایی و آنها را به سزای اعمالشان برسانند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار