بروجردی با اشاره به سفر نخست‌وزیر ژاپن به ایران که طی روزهای گذشته انجام شد،گفت:رهبر انقلاب باصراحت و قاطعانه پاسخ مطالبات نخست‌وزیر ژاپن راداد و فکر می‌کنم که طرف ژاپنی هم زیاده‌خواهی‌های آمریکایی‌ها شده باشد.
کد خبر: ۹۱۴۷۶۵۹
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، علاء‌الدین بروجردی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم با اشاره به ابعاد سفر نخست‌وزیر ژاپن به ایران ، پاسخ رهبر به او را قاطعانه ارزیابی کرد و گفت: از ابتدا مسئولین رده‌های مختلف در جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده بودند که نگاه ما به سفر آقای "آبه" به تهران، نگاه به روابط دوجانبه است و در این زمینه هم از مجموعه مذاکرات و پیشنهادات استقبال شد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران رابطه خوبی، به‌خصوص در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی با کشور ژاپن  دارد، اظهار داشت: روابط دو کشور ایران و ژاپن در این سال‌ها علی‌غم مانع آمریکا، همواره رو به گسترش بوده است.

بیشتر بخوانید

رئیس سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس، سفر نخست‌وزیر ژاپن به ایران را از ابتدا منهای آمریکا عنوان کرد و گفت: در سفر وزیر خارجه ایران به توکیو که قبل از سفر آقای "آبه" به تهران انجام شد، آقای ظریف هم به وزیر خارجه ژاپن و هم به شخص آقای "آبه" این موضوع را مطرح کرده بود که ما به هیج‌وجه نمی‌توانیم با آمریکایی‌ها مذاکره‌ای داشته باشیم و هیچ مذاکره‌ای هم نخواهیم داشت.

بروجردی اضافه کرد: پیشتر نیز قبل از سفر نخست‌وزیر ژاپن به کشورمان، تذکرات لازم به او داده شده بود که این سفر فقط و فقط در چارچوب روابط دوجانبه است، زیرا آمریکا کاملا غیرقابل اعتماد است و این مسئله را با نقض برجام که از پشتوانه چندین سال مذاکره برخوردار بود، نشان داد و از طرفی نیز ثابت کرد که غیرقابل اتکا و غیرقابل مذاکره است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب نیز با صراحت و قاطعانه پاسخ مطالبات و درخواست‌‌‌های نخست‌وزیر ژاپن را داد و فکر می‌کنم که طرف ژاپنی هم متوجه زیاده‌خواهی‌های آمریکایی‌ها شده باشد.

ارسال نظرات