خبرهای داغ:
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان خبر داد

شناسایی ۱۰۶ نقطه حادثه‌خیز و پرتصادف در استان همدان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان با بیان اینکه ۱۰۶ نقطه حادثه‌خیز و پرتصادف در استان همدان شناسایی شده است، گفت: از این تعداد ۱۵ نقطه حادثه‌خیز در شهرستان ملایر است.
کد خبر: ۹۱۴۷۵۶۶
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴

شناسایی ۱۰۶ نقطه حادثه‌خیز و پرتصادف در استان همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، مصطفی پناهنده در جمع خبرنگاران شهرستان ملایراظهار داشت: با توجه به تشدید تحریم‌ها تا اندازه‌ای کار برای نوسازی ناوگان باری کُند شده است که امیدواریم با ارائه تسهیلات مناسب این روند شتاب بگیرد.

وی وضعیت ناوگان مسافری استان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: عمر ناوگان مسافری این استان زیر هفت سال است که در بخش اتوبوسی وضعیت استان همدان مطلوب است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان با بیان اینکه بخش مینی‌بوس استان عمرشان بالای ۲۵ سال است و در حال فرسودگی هستند، ادامه داد: در بخش سواری‌ها نیز با ۷۰۰ دستگاه عمر متوسط آنها ۱۲ سال است که خوب است و به دنبال نوسازی ناوگان مسافری هستیم.

پناهنده با اشاره به فعالیت این سازمان در دو بخش راهداری و حمل و نقل، تلاش برای ارتقای بهره‌وری در حمل و نقل با کمترین هزینه، بیشترین ایمنی و کمترین زمان را از اولویت‌ها برشمرد.

وی بیان کرد: برای رسیدن به این بهره‌وری باید راه‌های خوبی داشته باشیم که برای بهبود حمل و نقل باید نقاط حادثه‌خیز کاهش و از بین بروند.

وی با بیان اینکه ۱۰۶ نقطه حادثه‌خیز و پرتصادف در استان همدان شناسایی شده است، ادامه داد: از این تعداد ۱۵ نقطه حادثه‌خیز در شهرستان ملایر است که سال گذشته چهار نقطه حادثه‌خیز در روستاهای مهرآباد، کرکان، حسین آباد شاملو و ازناو اصلاح و از حالت پرتصادف خارج شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان گفت: تلاش ما بر این است تا همواره راه‌های استان را بهسازی کنیم و با روکش آسفالت، ایجاد خط کشی، نصب علائم و مشخصات استاندارد در راه‌ها به ضریب ایمنی استاندارد برسیم.

پناهنده به سیلاب‌های فروردین امسال و نقش‌آفرینی نیروهای خدوم راهداری و سهم بزرگ آنان در خدمت‌رسانی به مردم اشاره کرد و اظهار داشت: بیش از ۸۵۰ کیلومتر از راه‌های استان همدان از پنج تا ۹۰ درصد در بارندگی‌ها و سیلاب امسال دچار مشکل و ۲۵۸ دهانه پل تخریب شد.

وی با بیان اینکه در حال اصلاح و بازسازی این خرابی‌ها هستیم، افزود: طبق برآورد انجام شده از خسارت‌ها، ۵۸۰ میلیارد ریال درخواست کردیم که از این رقم ۵۲۰ میلیارد ریال آن مصوب شد که ۷۳ میلیارد و ۵۳۰ میلیون ریال آن سهم شهرستان ملایر است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاد‌ ای همدان گفت: در مرحله نخست در حال جذب ۲۱۰ میلیارد ریال آن هستیم که از این مبلغ ۳۰ میلیارد ریال برای اصلاح و روکش آسفالت مسیرهای ملایر به همدان و بخشی از محور ملایر به اراک هزینه می‌شود.

پناهنده بهسازی و اصلاح ۲ محور ملایر به اراک و ملایر به بروجرد را از اولویت‌ها برشمرد و بیان کرد: خط کشی و رنگ آمیزی راه‌ها در سطح استان ضعیف است که برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه انجام شده و با راه‌اندازی یک دستگاه خط زن به جد در دست اقدام است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ملایر با موقعیت ویژه استراتژیکی که در حوزه راه دارد و از بُعد اقتصادی و حمل و نقل دارای اهمیت ویژه ای است، نگاه ما به این شهرستان ویژه است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات