سرهنگ مهجوری گفت:در طی برپایی ایستگاه خدمات درمانی سیار توسط بسیج جامعه پزشکی سپاه شازند در روستای خلج مالمیر و محمود آباد بی آب،  60نفر از روستاییان توسط پزشک عمومی ویزیت شده و در صورت نیاز به پزشک متخصص ارجاع داده شدند.
کد خبر: ۹۱۴۷۵۶۵
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹

به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، سرهنگ مهجوری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی از شازند؛ اظهار کرد: بخش عمده ای از نیازهای سلامت جامعه را می توان در سطح مراقبت های بهداشت اولیه برآورده کرد بنابراین با ارتقای ارائه این خدمات، سطح سلامت جامعه عمومی بهبود یافته و نیاز به مراقبت ها و درمان های پرهزینه به میزان چشم گیری کاهش می یابد.

وی افزود: تمامی خدمات ارائه شده در این منطقه محروم اعم از ویزیت پزشک، تزریقات، دارو و ... کاملا رایگان بوده تا توانسته باشیم در راه کمک به هم وطنان خود گامی موثر برداشته باشیم.

مهجوری با شاره با این که اجتماعی شدن سلامت، یک امر ضروری است ابراز کرد: با توجه به این که مراقبت های بهداشت اولیه یک اصل حیاتی در دستیابی به سلامتی برای همگان و نخستین نقطه تماس بین جامعه و نظام سلامت جامعه است، تلاش در این بخش بهترین و کم هزینه ترین روش برای تامین پوشش همگانی سلامت محسوب می شود.

قابل ذکر است است 45 نفر توسط متخصص و مشاور مامایی مورد آموزش قرار گرفتند و این طرح توسط بهورز ادامه خواهد یافت.

بهبود وضعیت بهداشت و درمان مناطق محروم شهرستان در اولویت کار بسیج جامعه پزشکی استبهبود وضعیت بهداشت و درمان مناطق محروم شهرستان در اولویت کار بسیج جامعه پزشکی است

ارسال نظرات