حکایت غریبی است که عباس هود باشی، قومی که خدا آنها را عذاب کرد اما آنقدر با خدا دوست باشی که عباس دوست محمدی شوی و در رکاب نایب امام زمانت به لقا الله برسی و عند ربهم یرزقون شوی.
کد خبر: ۹۱۴۷۵۱۱
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، محفل روایتگری شهدای این هفته شاهرود به شهید عباس دوست محمدی پرداخت، شهیدی که به بصیرت و شجاعت و دلاوری و امانتداری در بین دوستان و‌همرزمانش مشهور است و کارمند شرکت نفت شاهرود بود و در سال ۱۳۶۴ در عملیات والفجر هشت در حالی که دختر شش ماهه‌ای داشت همه تعلقات دنیوی را کنار گذاشت و به آرزوی خود که شهادت بود رسید و بعد از قریب به ۳۴ سال محفل روایتگری به نام این شهید در مسجد امام جواد (ع) به همت انجمن راویان انقلاب و دفاع مقدس، مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بسیج سپاه شاهرود و پایگاه‌های ثارالله شهر رویان و امام جواد (ع) حوزه بسیج مساجد و محلات ولایت با حضور همرزمانش و دوستان و اقشار مختلف مردم و خانواده شهدا و امام جمعه شاهرود و جانشین سپاه ناحیه و برخی مسئولین شهری برگزار شد.
در این محفل شهدایی محمد خانی دوست و همرزم شهید در سخنانی با بیان اینکه شهید عباس در بدو انقلاب از همه کم سن سال‌تر بود، اما از بصیرت بالایی برخوردار بود اظهار کرد: شهید فرزند محروم، ولی الله که کارگر کشاورز بود و در گرجی زندگی و وفات یافت بود که بعد از فوت پدر به شهر رویان کوچ می‌کنند که شهید سنش اینجا هفت ساله بود.
وی با بیان اینکه با اینکه از نظر اجتماعی غریب بود، اما از نظر عظمت روح و انعطاف پذیری مستعد بود و این شهید و شهید محسن جعفری فعال بودند در پیروزی انقلاب اسلامی و مجالسی در سطح شهرستان در سایه آموزش عربی آسان در بسطام و راه آهن و شاهرود و رویان برگزار می‌شد و در بین ۲۲ نفر ثبت نامی در رویان این شهید کم سن و سال بود، اما از همه مورد اعتماد‌تر بود و در توزیع اطلاعیه‌های امام و کتب مختلف در سطح شهرستان فعال بوده است.
خانی با بیان اینکه ضبط صوتی به وی داده بودیم که بعضی موارد را ضبط کند مثل مراسم محرم سال ۱۳۵۶ در رویان که اولین بار شعار مرگ بر شاه را این شهید در دسته عزاداری گفت که صوتش موجود است.
وی با تاکید بر اینکه یکی از ویژگی‌های شهید انعطاف پذیری زیادش بود افزود: شهید ازدواجش سالم و خداپسندانه بود و در حلال و حرام بسیار حساس بود و در دوران کودکی دو خوشه انگور از باغی گرفته بود و در وصیت نامه خود نوشته بود رضایت صاحب باغ را از او بگیرید بابت این دو خوشه انگور و بصیر و امین نیز بود.
سیدحسین حسینی همرزم و همکار شهید نیز در این محفل با اشاره به اینکه عباس یک قهرمان و شجاع، اما خیلی مظلوم بود گفت: قبل از سال ۶۳ وارد شرکت شد و آذر ۶۳ استخدام رسمی شرکت نفت شد و برای تلفن شخصی مرخصی ساعتی می‌نوشت.
وی افزود: سال ۶۴ مسئول اعزام نیرو شرکت بودم برای جبهه و، چون چند سری رفته بود و مادرش تنها بود نمی‌گذاشت برود که ما پیش مادرش واسطه شدیم و مادرش هم به شرط اینکه هوای او را داشته باشیم گذاشته جبهه بیاید.
همرزم شهید ادامه داد: جبهه رفتیم در حمیدیه قبل از والفجر هشت و گفت: اینبار من شهید می‌شوم، چون من خودم را آماده کرده ام.
حسینی با اشاره به فعالیت شهید در مقابله با موادفروشان بیان کرد: حتی او را در حمام کتک زدند، اما نگفت این کار شده است و ما از عباس درس درستکاری و شجاعت و لیاقت و امانتداری را گرفتیم و در شرکت نفت راهنما و فرمانده و مبلغ ما بود.
علیرضا غضنفری همرزم شهید هم در این مراسم گفت: اولین بار که جبهه رفتیم عباس دست ما را گرفت و در معرکه آورد بعد از شهادت شهید محسن جعفری ما را وارد وادی جبهه کرد و با هم در گیلان‌غرب رفتیم.
وی با بیان اینکه نام خانوادگی این شهید هود بود که دوست محمدی کردند افزود: متین، پرصلابت، رئوف، مهربان، جدی، مطیع رهبر، پیشتاز در تمامی صحنه‌ها از ویژگی‌های شاخص شهید است.
وی با بیان اینکه مسئولیت پذیری شهید در کنار ولایت پذیری وی را باید دانست و درس گرفت بیان کرد: مدتی محافظت امام جمعه سنندج بود و نامه‌ای برای من نوشت که امروز درسی برای همه می‌تواند باشد، در آن نامه تاکید دارد (باید به مردم خدمت کرد، شهیدان ناظر هستند باید به مردم احترام گذاشت و کارشان را حل کرد، مسئولین باید مسکن برای درد‌های مردم باشند و باید در قلب ملت جای داشته باشید.)
علی بسطامی همرزم و دوست شهید نیز در سخنانی گفت: ما مسئول جمع آوری اطلاعات سیاسی و مواد مخدر بودیم، شهید عباس دو هزار تومان قرض کرد تا بتواند شناسایی کند که ورود و خروج موادمخدر در رویان چگونه است و فرمانده گروه مقاومت بسیج بود.
وی افزود: قبل از عملیات والفجر هشت در حمیدیه جمع می‌شدیم و جلسه داشتیم، برای دختر شش ماهه اش نامه می‌نوشت و شب عملیات شهرک ولیعصر داخل پاساژ بودیم و پارچه‌ای آوردم که امضا کند که مرا شفاعت کند، اما گفت: اگر اینگونه که هستی نباشی، این امضا اثر ندارد و شفاعت نمی‌کنم تو را.
در این مراسم حجت الاسلام میرعلی اکبری در رثای شهدا و سالروز تخریب قبور ائمه بقیع به مدیحه سرایی پرداخت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها