خبرهای داغ:
مسئول پردیس شرکت های دانش بنیان خراسان جنوبی گفت: رویداد طرح جامع استعدادیابی خلاقیت و نوآوری با هدف راه اندازی کسب و کار و خلق ثروت برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۴۷۴۴۴
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، به مناسبت نامگذاری سال 98 با عنوان «رونق تولید» اولین و بزرگترین رویداد جامع کسب و کار  توسط شرکت‌های شتابدهی نوآوری جهت و شرکت فیت ارگو پردیس شرکت‌های دانش‌بنیان استان با همکاری مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی و جمعی از اساتید این حوزه برگزار شد.

 این برنامه دارای محورهایی نظیر استراتژی‌های تبدیل ایده به محصول، کارگاه کارآفرینی و راه‌اندازی کسب و کار جدید، کارگاه‌های خلاقیت و تکنیک‌های تفکرخلاق، روانشناسی ثروت، ساخت وب‌سایت و اپلیکیشن، آموزش برندینگ، آموزش تجاری‎‌سازی، کشت هیدرونیک زعفران، طراحی سیستم‌های اکوپونیک، اجرای کف‌پوش اپوکسی بود.

 در این همایش با برگزاری چندین کارگاه توسط اساتید حوزه کسب و کار از نحوه ایده‌گرفتن تا تبدیل ایده به ثروت توضیحاتی ارائه شد.

 مصطفی وقاری‌مقدم مدیر عامل شرکت فیت ارگو با مدرک کارشناسی‌ارشد مدیریت کسب و کار در این همایش از تجربیات خود استفاده و نحوه تبدیل ایده‌های ناب به اختراع و کسب ثروت از طریق خلاقیت را بیان کرد.

راه اندازی کسب و کار هدف طرح جامع استعدادیابی خلاقیت و نوآوری/ حمایت های بسیج علمی پژوهشی پشتوانه مبتکرین و کارآفرینان

 وقاری مقدم مسئول پردیس شرکت های  دانش بنیان خراسان جنوبی در حاشیه اولین رویداد جامع کسب و کار در استان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج  اظهار داشت: رویداد طرح جامع استعدادیابی خلاقیت و نوآوری با هدف راه اندازی کسب و کار و خلق ثروت برگزار می شود.

وی ادامه داد:  تفاوت این رویداد بر خلاف رویدادهای مشابه این است که از صفر تا صد کار در کنار متقاضیان هستیم.

وقاری مقدم با اشاره به وجود کارگاه های روانشناسی کسب و کار ، خلق ثروت و موفقیت افزود:  افراد با حضور در این کارگاه ها به خود باوری می رسند که در شرایط تحریم و اوضاع بد اقتصادی می توانند کسب و کار راه بیندازند و ضمن موفقیت درآمد خوبی داشته باشند.

وی با بیان اینکه در گام اول افراد را از یاس  و ناامیدی دوره می کنیم عنوان کرد: معمولاً جوانان که تنها  راه کسب موفقیت را قبولی در کنکور می دانند متوجه می شوند اینگونه نیست و به آنها کمک می شود که استعدادهایشان را بارور کنند و با نهادینه کردن موفقیت در وجودشان آنها را برای راه اندازی کسب و کار جدید تحریک کرده تا بتوانند کسب و کار خود را توسعه دهند و  به کار آفرینی و استخدام نیرو کمک کنند.

وقاری مقدم با بیان اینکه در گام دوم با راه اندازی چند کارگاه، ایده ها به کسب و کار تبدیل می شود ادامه داد: چنانچه ایده ای در ذهن فرد باشد یا اگر ایده نداشته باشد با حضور در این کارگاه ها تکنیک هایی می آموزد که چه طور ایده ای به ذهنش خطور کند و چگونه بر اساس مراحل کارآفرینی، ایده را به کسب و کار تبدیل کند.

کارشناس ارشد ارگونومی با اشاره به اینکه در گام دوم، ایده بر روی کاغذ می آید افزود: گام سوم کسب و کار است که هشت عنوان کار برای کارآفرینی در استان همچون ساخت سایت و اپلیکیشن،  زیورآلات،  کفپوش اپوکسی مطرح شده است.

راه اندازی کسب و کار هدف طرح جامع استعدادیابی خلاقیت و نوآوری/ حمایت های بسیج علمی پژوهشی پشتوانه مبتکرین و کارآفرینان

وی ادامه داد: افراد بر حسب ایده هایشان که به کدام عنوان نزدیک است در کارگاه مربوطه ثبت نام می کنند و زمانی که مهارت کافی را در زمینه ایده هایشان بدست آوردند کسب و کار راه اندازی می کنند و حتما به درآمد خوبی می رسند.

 وقاری مقدم بیان داشت: در این رویداد به نحوی است که مشاوران افراد را در نیمه راه رها نمی کنند و تا آخرین لحظه و تبدیل شدن ایده به محصول، درآمد زایی و رسیدن به موفقیت در کنار افراد حضور دارند و مشاوره لازم را ارائه می دهند.

مرحله دوم بزرگترین رویداد کسب و کار خراسان جنوبی در مهرماه

این مبتکر و کارآفرین بسیجی با بیان اینکه مرحله دوم این رویداد در مهرماه امسال با حضور میهمانانی از تهران برگزار خواهد شد، گفت:   افرادی که در مرحله اول موفق شدند کسب و کار خود را به جایی برسانند و درآمد کسب کنند در مرحله دوم فرصت ارائه محصول خود را دارند.

وی با بیان اینکه در مرحله دوم این رویداد از مدیر عامل شرکتهای بزرگ همچون اسنپ و دیجی کالا برای مشاوره به کارآفرینان دعوت می شود، افزود: حضور این سرمایه گذاران   پتانسیلی است که به جذب سرمایه و رونق کسب و کار در استان کمک می کند.

وقاری مقدم اضافه کرد: در مرحله اول  رویداد،  سه نفر اول به مراکز شتاب دهنده معتبر کشور  و سه نفر دوم به پردیس  شرکتهای دانش بنیان بسیج و سازمان علمی و پژوهشی سپاه معرفی می شوند که بعد از تأیید در کارگروه تخصصی بسیج علمی و پژوهشی از حمایتهای مادی و معنوی بسیج علمی برخوردار می شوند.

وی ادامه داد: همچنین افرادی که جزو شش نفر بالا نبودند نیز رها نمی شوند بلکه با آموزش و مهارت به آنها  و معرفی آنها به استارتاپ ویکند بیرجند و  رویداد مشابه در کشور برای توانمندسازی تحت حمایت قرار می گیرند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها