مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز گفت: با عمل به مفاهیم قرآن درهای معنویت به روی انسان باز می‌شود و هر کس خواهان سعادت است باید با کتاب الهی انس بگیرد.
کد خبر: ۹۱۴۷۴۲۲
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۶

حجت‌الاسلام علیمراد یوسفی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی(ع) در۲۲خرداد‌ ماه در حاشیه برگزاری مراسم تقدیر از فعالان قرآنی سپاه امام حسن مجتی(ع) البرز، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با عمل به مفاهیم قرآن درهای معنویت به روی انسان باز می‌شود و هر کس خواهان سعادت است باید با کتاب الهی انس بگیرد.

با عمل به مفاهیم قرآن درهای معنویت به روی انسان باز می‌شود


وی افزود: همان‌گونه که در بیانات رهبر معظم انقلاب درباره اهمیت قرآن تأکید شده، باید قرآنی شدن را در همه شئون زندگی خود آغاز کنیم و اولین گام هم شناخت قرآن است که باید آن را قرائت کرده و در قدم بعدی مضامین و مفاهیم قرآنی را درک کرده و بفهمیم و در مرحله بعدی اعماق قرآن را در حد تلاش و شایستگی خود فرا گیریم.


این مسئول تصریح کرد: در مرحله بعدی قرآنی شدن باید در راستای فهم و درک مفاهیم قرآن هرچه را که یاد گرفتیم در زندگی خود عملیاتی کنیم زیرا هرچقدر انسان به مفاهیم قرآن عمل کند درهای معنویت قرآنی به روی او باز می‌شود و لیاقت و شایستگی درک و فهم بیشتر قرآن را خداوند به او عنایت خواهد کرد.


یوسفی با بیان اینکه راه بازشدن معنویت قرآن عمل به مفاهیم آن است، افزود: قرآن علم و معرفت الهی است و زمانی که به آن عمل ‌کنیم آنچه را که از قرآن فرا نگرفته‌ایم خواهیم آموخت.


وی با تأکید براینکه قرآن کتاب نور است و انسان با تقوا تربیت می‌کند، گفت: قرآن کلام بسیار شیرینی است که انسان با آیات آن جان می‌گیرد و با آیات الهی این کتاب کامل شده و به درجه انسانیت دست پیدا می‌کند و همین ترکیب انسان و قرآن، آدمی را به انسانیت می‌رساند.


این مسئول با بیان اینکه ترویج فعالیت‌های قرآنی در جامعه ضروری است و باید تمام دستگاه‌ها در بخش اجرای فعالیت‌های قرآنی مشارکت کنند، گفت: با توجه به شرایط امروز جامعه توسل به قرآن و آموزه‌های قرآنی راه نجات بشریت است و هر کس به اندازه خودش باید برای قرآن کار انجام دهد و جهت ترویج آموزه‌های قرآنی گام بردارد.

ارسال نظرات