کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه فضای مجازی همچون بمب اتمی است که به آن رسیدگی نمی‏شود گفت: ورود بی پروا و بدون آموزش به فضای مجازی دلزدگی دینی و دلبستگی های کاذب و در مجموع تغییر سبک زندگی را به همراه داشته است.
کد خبر: ۹۱۴۷۳۸۴
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱


به گزارش خبرگزاری بسیج از  استان چهارمحال و بختیاری؛ نشست بصیرتی سیاسی با موضوع فضای مجازی در پایگاه خواهران محدثه گوجان برگزار شد.

کارشناس مسائل بصیرتی سیاسی و مبلغ حوزه علمیه در جمع بسیجیان این پایگاه با اشاره به آسیب‎های فضای مجازی بیان کرد: که هریک از شما به عنوان یک افسر جنگ نرم می‌توانید فعالیت قابل توجهی در این فضا داشته باشید.

وی خاطرنشان کرد: امروزه فضای مجازی همچون فضای حقیقی دارای آسیب ها، تهدیدات و فرصت هایی است که فعالین این عرصه باید آنها را بشناسند و از فرصت ها برای مقابله با آسیب ها و تهدیدها استفاده کنند.

 حجت الاسلام متقیان در ادامه گفت: در کنار مزایای زیادی که دارد ، آسیب های متعدد فردی و اجتماعی آن را نیز نباید از نظر دور داشت همان گونه که از سوی منابع رسمی همواره در این باره اعلام و هشدار داده می شود. از جمله اهم آسیب های این فضای نوظهور را به صورت محدود این گونه می توان برشمرد:

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد:  وجود بالای200 هزار ویروس رایانه ای، خطرناک تر از آن بحث های جاسوسی است.

وی عنوان داشت: دلیل روبرو شدن کاربران با جذابیت و تنوع غیر قابل وصف در جستجوهای اینترنتی و عدم امکان تحلیل یافته ها، سر درگمی و بحران معرفتی و رنگ باختن اخلاق و معنویت در کنار دلبستگی های کاذب، از دیگر آثار فراگیر جهت مخاطبان عمومی این فضا به حساب می آید که این امر به وضوح در بین جوانان امروز دیده می شود و آسیبهای متنوع دیگری که در این زمان و مکان مجال پرداختن به آنها وجود ندارد.

کارشنان ماسئل سیاسی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری(مدظله العالی) که "اهمیت فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی است و من اگر می‌توانستم خودم مسئولیت شورای عالی فضای مجازی را به عهده می‎گرفتم"، گفت: این فضا بسیار اهمیت دارد، پس باید آن را از همه لحاظ خوب بشناسیم، آگاهی ما در این فضا بسیار مهم است و باید این فضا را جدی بگیریم تا این جنگ نرم را کنترل کنیم و موفق شویم.

 

ارسال نظرات