مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده گفت: استان مرکزی پایتخت زنان مفاخر کشور محسوب می شود.
کد خبر: ۹۱۴۷۲۷۷
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۷

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ فریبا نظری‌پورکیایی مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده در آئین نکوداشت زنان مفاخر استان با اشاره به انتخاب استان مرکزی به عنوان دبیرخانه دائمی نکوداشت زنان مفاخر در کشور گفت: استان مرکزی آغازکننده یک حرکت بسیار موثر در جهت شناخت ظرفیت های فراموش شده در کشور است و استان مرکزی بهشت زنان مفاخر کشور و پایتخت زنان مفاخر کشور محسوب می شود.

وی با بیان اینکه این آیین به منظور معرفی و شناساندن نیمه پنهان بخشی از ظرفیت جامعه برگزار می شود افزود: تلاش در راستای کاهش آسیب های اجتماعی موجود در کشور بخشی از فعالیت های وزارت کشور است و در سال جاری شناخت ذخایر در حوزه بانوان به عنوان دستور کار قرار گرفته است.

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده با تأکید بر اینکه استان مرکزی به عنوان نخستین استان در حوزه مفاخر زنان شناخته شده بیان داشت: به دلیل رشد چشمگیر این استان در حوزه بانوان مفاخر اولین آیین را در این استان برگزار می کنیم و همچنین دبیرخانه دائمی آن را در اینجا مستقر خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه این آیین در استان مرکزی باعث شد تا در دیگر استان ها به دنبال این گنجینه های گران بها باشیم افزود: این کار را در دیگر استان ها با هدف شناخت آن ها برای نسل جوان به عنوان الگویی مناسب دنبال خواهیم کرد.

نظری‌پورکیایی با تأکید بر اینکه بانوان مفاخر استان می توانند الگوی مناسبی برای جوانان استان و به خصوص دختران جوان قرار گیرند گفت: هرکدام از این 12 بانویی که به عنوان مفاخر شناخته می شوند می توانند موضوع ساعت ها بحث و گفتگو باشند و ما نباید به راحتی از اینها بگذریم.

وی با اشاره به اینکه اگر امروز به جایی رسیدیم که جایگاه بانوان جایگاهی والا و ارزشمندی دارند به برکت تلاش های این مفاخر است افزود: اینها راه سختی را پیش گرفته اند و تا آخرین لحظات عمرشان خدمت کردند و هدف ما امروز باید رسیدن به قله هایی باشد که این مفاخر به آنها دست پیدا کرده اند.

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه در شرایطی که دشمنان تمام هدف خود را برای بیراهه بردن جوانان به خصوص بانوان گرامی دارند باید از الگوهای مفاخر بیشتر استفاده کنیم گفت: باید شرایطی فراهم شود که به داشته ها و ذخایر انسانی موجود در کشور افتخار کنیم.

نظری‌پورکیایی در پایان خاطر نشان کرد: در کشورهای دیگر علیرغم اینکه مفاخر بسیار کمی دارند آنها را بسیار گرامی می دارند ولی مادر ایران به دلیل اینکه برتری های گسترده ای داریم به راحتی از آنها عبور می کنیم و به نوعی از آنها غافل بوده ایم.

 انتهای پیام/ 

ارسال نظرات