دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور عنوان کرد:

افتتاح بزرگترین کتابخانه عمومی کشور دراراک خواهدبود

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور از افتتاح بزرگترین کتابخانه مرکزی در کشور در صورت تأمین اعتبارات در سال 99 خبرداد.
کد خبر: ۹۱۴۷۲۶۸
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۴

 به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در حاشیه بازدید از روند ساخت کتابخانه مرکزی اراک در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تعداد اندکی از استان ها کتابخانه های عمومی در مرکزیت خود دارند گفت: یکی از پروژه های قابل توجهی که از مدت ها قبل شروع شده و متأسفانه به دلیل های مختلف متوقف شده اند پروژه کتابخانه مرکزی اراک است.

وی با اشاره به اینکه از سال 93 احداث این پروژه شروع شده افزود: این پروژه بزرگترین کتابخانه مرکزی در کشور است که زمین آن در سال 84 اختصاص پیدا کرده ولی با توجه به تحریم های ظالمانه و شرایط اقتصادی روند آن متوقف شده است.

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در این خصوص تصریح کرد: قرار شد که با یک‌همت مضاعف مشارکت و هم‌افزایی میان نهادهای استانی و نهاد کتابخانه‌های مرکزی شکل بگیرد و مساعدتی نیز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شود.

مختارپور با بیان اینکه از ظرفیت خییرین هم باید در تکمیل این پروژه استفاده کرد گفت: امید است که با هماهنگی‌های انجام‌شده بتوانیم این پروژه را تا سال آینده به اتمام برسانیم و در سال ۹۹ این کتابخانه را که بنا به آمار و مساحت بزرگ‌ترین کتابخانه عمومی مرکزی کشور خواهد شد افتتاح کنیم.

وی در این خصوص ادامه داد: در پروژه‌های بزرگ در کشور، مخصوصاً پروژه‌های فرهنگی، می‌توان از ظرفیت خیرین استفاده کرد و همواره در طول تاریخ هم یک بخش مهم در تکمیل و تأسیس این دست پروژه‌ها، خیرین بوده‌اند و همین امروز در این پروژه نیز خیرین مختلف در بخش نما و در بخش تکمیل ساختمان و بخش‌های مختلف آمادگی‌هایی اعلام کرده‌اند که از آن‌ها استفاده خواهد شد.

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور با بیان اینکه بهره بردار اصلی این پروژه نهاد کتابخانه ها است افزود: وقتی کتابخانه‌ای توسط دستگاه دولتی یا عمومی و یا توسط خیرین ساخته می‌شود، از آن به بعد تحویل نهاد شده و نهاد وظیفه تجهیز، تأمین منابع، تأمین پرسنل اداره‌کننده و خدمات‌دهی به مردم را بر عهده دارد.

وی با اشاره به تکمیل این چنین پروژه ها در سایر استان ها تصریح کرد: به دلیل اهمیت بعضی از پروژه‌ها مثل پروژه کتابخانه عمومی اراک، پروژه مرکزی کتابخانه مشهد که در سال گذشته افتتاح شد یا کتابخانه مرکزی بجنورد که سال گذشته در هفته دولت افتتاح شد، نهاد در مرحله ساخت نیز مساعدت‌هایی را در بخش‌هایی انجام می‌دهد.

مختارپور با بیان اینکه باید روش همکاری بین دستگاه ها و نهاد کتابخانه ها درست تبیین شود گفت: قرار شد میزان و نوع همکاری و زمانش در کارگروه مشترکی که توسط استانداری تشکیل‌شده است و از روزهای آینده با حضور قوی نهاد هم ادامه پیدا می‌کند، تعیین شود.

وی با اشاره به ضرورت تکمیل این پروژه عنوان کرد: : به نظر می‌رسد با همکاری همه دستگاه‌ها ازجمله شهرداری، استانداری، وزارت ارشاد، نهاد کتابخانه ها و خیرین سال ۹۹ سال خوبی برای اراک و استان مرکزی باشد و شاهد افتتاح این کتابخانه باشیم.

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در پایان خاطر نشان کرد: مطرح شد که در راستای حمایت از این پروژه استانداری مرکزی۱۰ میلیارد و نهاد کتابخانه ها هم ۵ میلیارد در مرحله ساخت کمک کنند اما چون ساخت مراحل مختلفی دارد نحوه تامین و زمان بندی این تخصیص ها در کارگروه مشترک نام برده شده تعیین می شود..

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات