مدیر کل صدا و سیمای استان سیستان و بلوچستان:
مدیر کل صدا و سیمای استان سیستان و بلوچستان گفت: اجرای شیوه پیامبران بهترین الگو و روش برای نهادینه سازی این دو واجب الهی در جامعه است.
کد خبر: ۹۱۴۷۲۱۲
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵

محمود دولت کردستانی، مدیر کل صدا و سیمای استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان گفت: امر به معروف و نهی از منکر واجب اساسی و جدی است باید واجبات که معروفات هستند را بشناسیم و برای شناخت صحیح این مهم لباس معروفات را تن واجبات کنیم و به نوعی باید معرفت قلبی برای انجام کار‌های واجب و خوب را در ذهن، فکر، عقل و مرام افراد نهادینه سازی کنیم.

وی با تاکید بر این مطلب که باید از همه افرادی که مکلف هستند و تکلیف شرعی و دینی دارند باید سوال شود که چرا امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به خوبی اجرا نمی شود، افزود: شرایط و اوضاع کنونی جامعه، کم کاری مسئولان که متاسفانه این تکلیف و بسیاری از تکالیف دیگر را سرسری گرفته اند از دلایل عدم اجرای این واجب بر زمین مانده دانست.

کردستانی تصریح کرد: اگر امروزه این مهم در جامعه به خوبی انجام نمی شود دلیلش این است که ما عمدتا مسیر را گم کرده ایم، اگر به این مهم که جز واجبات است عمل شود آثار و برکاتش در جامعه نمایان خواهد شد.

مدیر کل صدا و سیمای استان سیستان و بلوچستان امران به معروف و ناهیان از منکر را بهترین الگو برای مردم در راستای فرهنگ سازی این امر الهی دانست و بیان کرد: این دو فریضتین دو امر واجب هستند که تکلیفی بر دوش همگان است و باید بر اساس ظوابط رفتار کرد؛ که به منظور نهادینه سازی این مهم قول لین همراه با دلسوزی و تکلیف لسانی رسالت همگان است و چون وظیفه ما گفتن است بگوییم و رد شویم تکلیف از ما ساقط است.

این مسئول بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر از ضروریات جامعه کنونی ماست این تکلیفی است که محدود به زمان و شرایط خاصی نیست و باید به آن عمل شود، در راستای اجرای این دو امر مهم است که خود را به روز کنیم چرا که با بهره مندی از رسانه ها و فضای مجازی می توان واجبات زیادی را معرفی و از انجام منکرات جلوگیری شود.

وی با تاکید بر این مطلب که امر به معروف شیوه و سنت پیامبران بوده است در پایان خاطر نشان کرد: شیوه و سنت های معصومین برای ما بهترین ملاک برای الگو گیری و سالم ترین و نتیجه بخش ترین شیوه برای نهادینه و فرهنگ سازی این امر در جامعه است.
ارسال نظرات