همایش و گردهمایی طلاب و روحانیان شهرستان چرام با حضور نماینده، ولی فقیه در استان و با هدف تبیین نقش روحانیت در تحقق گام دوم انقلاب اسلامی برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۴۷۱۹۹
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸
نماینده، ولی فقیه در استان در این همایش با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب، بیانیه‌ای بصیرت آفرین، راهگشا، راهبردی، و امید بخش، به منظور پیشرفت انقلاب اسلامی است گفت: در این بیانیه محور‌های مختلف و مسیر اصلی برای همه مردم، نهاد‌ها، دستگاه‌ها، حوزویان و اقشار مختلف به خوبی ترسیم شده است.
آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی افزود:در این بیانیه به استفاده از ظرفیت جوانان در مدیریت‌های فرهنگی، کادرسازی جوانان متعهد وانقلابی، امید گرایی، تشکیل گروه‌های تخصصی تبیین بیانیه گام دوم انقلاب، به دور از نگاه‌های حزبی، جناحی و گروهی، توجه به سابقه تمدن ایران، بکارگیری افراد متخصص و متعهد توجه شده است.
وی گفت: گام دوم انقلاب با مهندسی علمی، برنامه ریزی دقیق، تقسیم و توزیع وظایف، بیان نقش اثرگذار روحانیت در صحنه‌های مختلف، و با طراحی یک برنامه حساب شده بین مسئولان نظام، روحانیت، حوزه‌های علمیه و جامعه به خوبی محقق خواهد شد.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: جامعه روحانیت، باید به نقش سازنده خود در این امر و مسیر خطیر، برای سربلندی و توسعه‌ی ایران اسلامی آگاهی و دانش کامل داشته باشد تا در این بیانیه که به گام دوم نامگذاری شده است، مسیرانقلاب اسلامی در ۴۰ سال آینده فراتر از حد انتظار ترسیم شود.
آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی با اشاره به اینکه، مبدا انقلاب اسلامی از حوزه علمیه بود و یک مرجع تقلید عالم و دانشمند که مورد اعتماد و قبول امت اسلامی بود، انقلاب را رهبری کرد اضافه کرد: با نگاهی به موفیقت‌های کسب شده در ۴۰ سال گذشته، که بسیاری به برکت انقلاب اسلامی و هدایت‌های حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب محقق شد، می‌توان در چهل سال دوم برخی از کمبود‌ها و کاستی‌های موجود را با بسیج تمام ظرفیت‌ها و امکانات در راستای تحقق آرمان‌های والای انقلاب اسلامی جبران کرد.
امام جمعه باشت هم در این گردهمایی گفت:انقلاب اسلامی در طول ۴۰ سال گذشته، مقابل تهدید‌های سخت و نرم دشمنان و برخی سوء مدیریت‌ها مقاومت کرده که این نشان دهنده عظمت انقلاب اسلامی ایران است.
حجت الاسلام عبودی افزود: با توجه به پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی دهه پنجم انقلاب دهه پیشرفت در همه امور است و اولین گروهی که در تحقق گام دوم مسئولیت دارند روحانیت و حوزه‌های علمیه هستند.
حجت الاسلام والمسلمین افشار، امام جمعه چرام، هم در این همایش، با بیان اینکه، روحانیون و حوزه‌های علمیه در دوران‌های مختلف، از جمله از آغاز نهضت اسلامی ایران پرچم دار انقلاب بوده اند و در تبیین و عملیاتی نمودن بیانیه گام دوم انقلاب، پرچم دار اصلی و پیشتاز خواهند بود گفت: تبیین موضوعات اقتصادی، تولیدی و اجتماعی و بیان اثرات مخرب آسیب‌های اجتماعی و کمک به بهبود وضعیت مردم در راستای خدمت رسانی بهتر به شهروندان در این گام ضروری است.
هادی فتاحی اصل فرماندار شهرستان چرام نیز از آمادگی فرمانداری برای همکاری کامل در زمینه تحقق این بیانیه و بسیج امکانات اداری و غیراداری و تهیه ملزومات لازم خبر داد و گفت:طلاب و روحانیون با برنامه ریزی برای تغییر نگاه‌ها و آسیب شناسی موضوعات به صورت دقیق و علمی و به دور از رویکرد شعارگونه این بیانیه را برای اقشار مختلف جامعه برای کمک به پیشبرد اهداف ملت و دولت تبیین کنند.
ارسال نظرات