سردار پورجمشیدیان در اجلاسیه شهدای شهرستان مریوان:
معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه با اشاره به فرهنگ خاص مردمان استان کردستان افزود: لباس کردی، زبان کردی، فرهنگ کردی یک هنر است، اما بزرگترین هنر مردمان کردستان هنر مردان خدا یعنی هنر ایثارگری، رزمندگی و شهادت است.
کد خبر: ۹۱۴۷۱۸۵
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، سردار علی‌اکبر پورجمشیدیان معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه صبح امروز در اجلاسیه شهدای شهرستان مریوان که در مجموعه‌ی ورزشی این شهرستان برگزار شد با ارادت به ساحت مقدس ۵۴۰۰ شهید استان خاصتا ۹۳۵ شهید شهرستان مریوان اظهار کرد: شهدای این خطه از ایران عزیز همان شهدایی هستند که از روز‌های نخستین انقلاب به صحنه آمدند و خون پاکشان را نثار این انقلاب کردند و امیدواریم که ما در پیمودن راه این شهدا توفیقات لازم را داشته باشیم.
 

وی از دست اندرکاران این مراسم نورانی قدر دانی کرد و افزود: زنده نگه داشتن یاد شهدا بزرگترین رسالت ماست.

سردار پورجمشیدیان با اشاره به این حرکت بزرگ فرهنگی افزود: امیدواریم این یک حرکت ماندگار بماند، زیرا کردستان عزیز برای همه ما سرزمین خاطر هاست چرا که دردوران دفاع مقدس عملیات‌های بزرگی همچون عملیات والفجر ۴ که یکی از خاطره انگیز‌ترین عملیات‌های آن دوران بود در این استان توسط رزمندگان و در کنار برادران عزیز و شهدای این خطه از ایران عزیز رقم خورد.

وی به فرهنگ خاص این استان اشاره کرد و افزود: لباس کردی، زبان کردی و فرهنگ کردی یک هنر است، اما بزرگترین هنر مردمان کردستان هنر مردان خدا یعنی هنر ایثارگری رزمندگی و شهادت است.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه به ویژگی منحصر به فرد شهدای این استان اشاره کرد و عنوان نمود: مردم کردستان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی این افتخار را دارند که در دو جبهه داخل و خارج از این انقلاب و از این سرزمین دفاع کنند.

وی افزود: این سرزمین مقدس و نورانی یکی از نماد‌های اصلی وحدت عملی بین اقوام مختلف، مذاهب مختلف و حتی ادیان مختلف است؛ که به معنای واقعی کلمه و آنچیزی که بسیاری از مسئولین به عنوان شعار از آن یاد میکنند در این استان مردم ومسئولین و علما به صورت عملی، وحدت بین اقوام را به نمایش گذاشته اند.

وی با اشاره به گام اول انقلاب گفت: نیرو‌های مسلح در همان گام اول در کنار مردم افتخارات بزرگی را برای ایران عزیر در این منطقه به ارمغان آوردند که یکی از آن افتخارات امنیت پایدار در این منطقه بود امنیتی که به برکت خون شهدا اجازه تصرف یک وجب از خاک را به دشمن نداد.

سردار پورجمشیدیان گفت: افکار عمومی، جوانان، دانش آموزان و دانشجویان و همه مردم ما باید بداند که چرا ماهمواره مدیون و بدهکار این شهدا هستیم.
وی به سفارشات مقام معظم رهبری به نسل جوان اشاره کرد و افزود: تاریخ رامطالعه بکنید، زیرا مطالعه تاریخ عبرت بزرگی است که میتوان از آن درس کرفت.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه با اشاره به تجزیه بسیاری از خاک ایران عزیز توسط رژیم پهلوی دوم گفت: نا آگاهی و بی تدبیری و برده و بنده بودن شاهان ما در دروران پهلوی باعث شد بسیاری از شهر‌های ما بدون هیچ خون ریزی تجزیه شود، اما رزمندگان ما شهدا و کسانی که در ۸ سال دفاع مقدس جانانه در مقابل نظام بعثی عراق ایستادند و جان خود را تقدیم کردند، اما اجازه تجزیه یک وجب از این خاک را به دشمن ندادند که این بزرگترین افتخار برای تاریخ انقلاب همیشه زنده ایران اسلامی است.
 
و‌ی با اشاره به نا امینی در بسیاری ازکشور‌ها گفت: بسیاری از مردم مسلمان ما اعم از شیعه و سنی از نزدیک در سوریه برای دفاع از مسلمانان آزاده به مبارزه برخواستند تا به استکبار جهانی و همدستانشان نشان دهند که ملت آزاده ایران همیشه و در هر جایی حاظر به دفاع از آزادگی است.


وی به حفظ امنیت که با ریختن خون بسیاری از جوانان این سرزمین به دست آمد اشاره کرد و افزود: ادامه دادن راه و یاد شهدا دینی است بر گردن ما که در جهت احقاق آن باید تلاش کرد تا در دنیای قیامت شرمنده شهدا نباشیم.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات