خبرهای داغ:
حجت الاسلام قدرتی گفت: جامعه ای که بر اساس اصول الهی و بر مبنای کتاب قرآن تربیت شود کمتر دچار جرم می شود.
کد خبر: ۹۱۴۷۱۶۷
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان قزوین صبح امروز با حضور حجت الاسلام نوراله قدرتی رییس کل دادگستری اسان قزوین، محمد قاسمی دادستان قزوین و جمعی از مسوولان دستگاههای اجرایی، انتظامی و آموزشی در سالن جلسات دادسرای عمومی و انقلاب قزوین برگزار شد.

حجت الاسلام قدرتی در این جلسه بیان کرد: پیشگیری یک اصل اساسی در همه زمینه ها بوده و همه مسوولان و مدیران موظف به این امر می باشند.

وی گفت: مهم این است راههای تحقق این اصل و اجرایی کردن پیشگیری مورد توجه قرار گیرد. امروز بزرگترین جنایتهای اجتماعی از دنیای غرب بر می خیزد و این در حالی است که منادی اصول انسانی هستند. امروز بزرگترین زندانها در آمریکاست و بسیاری از جرایم در این کشور اتفاق می افتاد و متاسفانه عده ای مشعوف تبلیغات فریبنده آنها هستند و همین فضای مجازی یکی از عوامل این تفکر است.

رییس کل دادگستری استان قزوین اظهار کرد: آنچه که آیین مقدس اسلام و کتاب نورانی قرآن بیان می کند، هدایت به بهترین و صحیح ترین دستگیره و راه هاست در حالی که بسیاری از راههای پیشگیری ما از طریق هزینه های مادی انجام می شود و اگر بشر در بستر انبیا تربیت شود بسیاری از این هزینه های مادی و مراکز پیشگیری را نیاز نخواهیم داشت و فرد نه تنها جرمی مرتکب نمی شود بلکه در قبال این جرمها احساس وظیفه می کند.

حجت الاسلام قدرتی عنوان کرد: در خلوت ترین مکان ها که مانعی برای ارتکاب جرم وجود ندارد، تربیتی که در قرآن به عنوان تزکیه یاد شده، مانع ارتکاب جرم می شود. جامعه ای که بر اساس اصول الهی و بر مبنای کتاب قرآن تربیت شود کمتر دچار جرم می شود.

وی افزود: متاسفانه نظم و انضباط مالی در کشور ما وجود ندارد و هزینه های زیادی برای همایشها و سایر برنامه ها اختصاص می یابد اما امر تربیت مغفول مانده که در این مسیر همه دستگاهها به ویژه آموزش و پرورش می تواند با تربیت صحیح در کاهش هنجارهای اجتماعی نقش موثری داشته باشند.

حجت الاسلام قدرتی با اشاره به آیات قرآن گفت: در حوزه اجتماعی اگر کسی بخواهد نظم اجتماعی را به هم ریزد با وی برخورد قانونی خواهد شد و قوه قضاییه در این امر کوچکترین کوتاهی نکرده و بخششی نخواهد داشت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها