خبرهای داغ:
رییس منطقه آسیا_اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی:
هیجاوی گفت: میراث فرهنگی باید این بخش‌ها را حمایت کند تا بتوانیم مجموعه ای تکمیل شده از صنایع دستی در فضایی تاریخی داشته باشیم و در همین راستا می‌توانیم آن را به عنوان بازارچه جهانی ثبت کنیم.
کد خبر: ۹۱۴۷۱۶۵
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴

 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، غاده هیجاوی رئيس منطقه آسیا- اقیانوسیه شوراى جهانی صنایع‌دستی در دیدار با عبدالمحمد زاهدی که در دفتر استاندار برگزار شد بیان کرد: آنچه امروز در قزوین دیدم نه تنها برای تجارت بلکه برای ارائه صنایع‌دستی است که ورکشاپ‌های خوبی آموزش داده می‌شود و در این فضا، کافه‌های جذاب که بخشی از فرهنگ ما به شمار می‌رود به چشم می خورد.

وی گفت: مردم زیادی را در حال رفت و آمد در بازار قزوین دیدم و با توجه به اینکه در دنیای معاصر زندگی می‌کنیم، در این بازارچه صنایع‌دستی قزوین، حشر و نشر مردم باهم زیاد است.

رئيس منطقه آسیا- اقیانوسیه شوراى جهانی صنایع‌دستی اظهار کرد: میراث فرهنگی باید این بخش‌ها را حمایت کند تا بتوانیم مجموعه ای تکمیل شده از صنایع دستی در فضایی تاریخی داشته باشیم و در همین راستا می‌توانیم آن را به عنوان بازارچه جهانی ثبت کنیم.

هیجاوی عنوان کرد: در شورای جهانی صنایع‌دستی من یک عضو هستم و بسیار تحت تأثیر این مجموعه قرار گرفتم و تلاش میکنم در شروع بهره‌برداری کل مجموعه سعدالسلطنه در قزوین حضور داشته باشم.

وی افزود: به خاطر داشتن چنین مجموعه زیبایی به مردم قزوین تبریک می‌گویم و مطمنم اگر این مجموعه تکمیل شود مزایای بسیاری برای استان قزوین و کشور ایران خواهد داشت که قطع به یقین مشابه آن در جهان وجود ندارد.

رئيس منطقه آسیا- اقیانوسیه شوراى جهانی صنایع‌دستی تصریح کرد: سعدالسلطنه مجموعه‌ای است که اقلام مختلف صنایع‌دستی در این مجموعه موجود است و مطمینا اگر این مجموعه تکمیل شود به یک مجموعه جهانی تبدیل شده و فستیوال‌های جهانی را می‌توان در این مجموعه برگزار کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها