خبرهای داغ:
معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری کلان شهر تبریز با بیان اینکه بیش از 29نهاد متولی فرهنگی هستند ولی هیچکدام برنامه مشخصی در حوزه فرهنگ ندارند، اقدامات متولیان فرهنگی را تیری در تاریکی انداختن عنوان کرد.
کد خبر: ۹۱۴۷۰۸۵
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳

حجت الاسلام احمد حمیدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، افزود: برای متولیان فرهنگی نظام ارزشی جمهوری اسلامی، نقص بزرگی است که هدف و برنامه مشخصی در حوزه فرهنگ ندارند و هیچ نهادی نمی تواند ادعا کند که با برنامه و هدف پیش می رود.

وی با انتقاد از مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار داشت: وزارتی که باید در حوزه فرهنگ سیاست گذاری کند در جلسات متاسفانه شاهد آن هستیم که دست خالی است و علاوه بر آن اهتمامی نیز برای هدف گذاری و اجرای برنامه های فرهنگی ندارد.

حجت الاسلام حمیدی گفت: در اجرای برنامه های استانی فکر می کنیم حتما وزارت فرهنگ برنامه های مهمی دارد و ما جزیره ای عمل می کنیم در حالی که در جلساتی که اخیرا در وزارت داشتیم متوجه شدیم عملا برنامه ای در کار نیست و همین موجب سلیقه ای عمل کردن نهادهای فرهنگی شده که نتیجه ای نمی توان از آن گرفت.

این مسئول فرهنگی علت عمده مشکلات فرهنگی را بی رغبتی مسئولان فرهنگی به حوزه فرهنگ دانست و یادآور شد: این ضعف خطر جدی است و اگر به فرهنگ توجه جدی نشود همچنان رسانه ها و فضای مجازی آن را احاطه کرده و تحت الشعاع قرار خواهد داد.

حجت الاسلام حمیدی با اشاره به اینکه خاصیت فرهنگ به ارث رسیدن آن است، بیان کرد: اگر این فرهنگ به درستی و در غنای خود منتقل شود مانایی پیدا می کند و این مانایی در آینده موجب پویایی جامعه می شود که لازمه آن انتقال درست و تقویت فرهنگ غنی اسلامی است.

وی از فرهنگ به عنوان گنجینه معارف نام برد و گفت: پایه این گنجینه از گذشته ها کتابت بوده که در آموزه های دینی از ارزش مهمی برخوردار است و برای پاسداشت آن چه بهتر که مردم  را با کتابت یعنی نوشتن و مطالعه مانوس کنیم که متاسفانه میانگین سرانه مطالعه در کشورمان کم است.

این مسئول فرهنگی با ابراز تاسف از اینکه برای ترویج کتابخوانی برنامه ای نداریم و از آن غفلت کرده ایم، اضافه کرد: اگر مطالعه کتاب در جامعه ترویج شود باورها و اعتقادات جامعه تقویت و از بسیاری از آسیب های اجتماعی و ناهنجاری ها پیشگیری می شود.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها