در راستای کنگره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان و در اجلاسیه شهرستان مریوان از سردیس شهید ماموستا برهان عالی در این شهرستان با حضور سردار علی‌اکبر پورجمشیدیان معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه رونمایی شد.
کد خبر: ۹۱۴۷۰۶۵
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  در راستای کنگره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان در اجلاسیه شهرستان مریوان از سردیس شهید ماموستا برهان عالی در این شهرستان با حضور سردار علی‌اکبر پورجمشیدیان معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران رونمایی شد.

ملا برهان عالی، فرزند ماموستا ملا محمد امین مشهور به ماموستای کانی سانان در بهار ۱۳۳۲ در روستای کانی سانان از توابع بخش مرکزی مریوان به دنیا آمد. مقدمات علوم دینی را به تدریج در مکتب پدر خویش فرا گرفت.

چندی بعد، ضمن فراگیر اصول و مسائل دینی به سایر طلاب پرداخت، در سال ۱۳۵۱ پس از اتمام تمامی سطوح دروس حوزوی با حضور علمای برجسته منطقه به صورت رسمی اجازه نامه افتاء در مذهب امام شافعی را دریافت کرد.

پس از آن همچنان در کنار پدر خویش به تدریس علوم دینی و اقامه نماز جمعه و جماعت در روستا پرداخت تا آن که پس از مهاجرت پدرش به روستای بیاره، از سال ۱۳۶۰ به صورت رسمی جانشین وی شد و کلیه مسئولیت‌های تدریس و اقامه نماز جمعه و جماعت را بر عهده گرفت.

جنگ تحمیلی و بمباران پیاپی هواپیما‌های بعث، عاقبت موجب شد ماموستا برهان عالی، روستای زادگاه خود را ترک کند و به روستا‌های دیگر مهاجرت کند، پس از آوارگی از روستایی به روستای دیگر، سرانجام در مریوان ساکن شد.

شهید ماموستا برهان عالی در کسوت امام جمعه موقت سنندج، عضویت شورای عالی افتاء و روحانیت مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور فعالیت داشت و در نهایت در شب ۲۳ شهریورماه سال ۸۸ در شب‌های لیالی قدر رمضان پس از اقامه نماز تراویح در مسجد قبا بهاران توسط افراد سلفی به فیض شهادت نائل آمد.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات