طرح «هرمسجد؛ یک خانه» در قالب طرح «همبستگی ملی» جهت بازسازی مناطق سیل‌زده انجام می‌شود که شهرستان بیله سوار نیز در این طرح ملی کمک‌رسان ساخت واحد های مسکونی در بخش معمولان استان لرستان خواهد بود.
کد خبر: ۹۱۴۷۰۳۵
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۸

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج مساجد و محلات،

سرهنگ اختری فرمانده سپاه شهرستان بیله سوار گفت : طرح «هرمسجد؛ یک خانه» در قالب طرح «همبستگی ملی» جهت بازسازی مناطق سیل‌زده انجام می‌شود که شهرستان بیله سوار نیز در این طرح ملی کمک‌رسان ساخت واحد های مسکونی در بخش معمولان استان لرستان خواهد بود.

وی افزود: در این طرح کلی مساجد، پایگاه‌های مقاومت، موسسات خیریه، هیات‌های مساجد و ... در محلات پای کار خواهند آمد تا یکی از مشکلات مردم مناطق سیل‌زده که ساخت منزل مسکونی است حل شود.

سرهنگ اختری فرمانده سپاه شهرستان بیله سوار، بیان داشت: براساس فرمان مقام معظم رهبری در سوم فروردین ماه سال‌جاری برای جامعیت یافتن امدادرسانی‌ها و بازسازی مناطق سیل‌زده کشور، فرمانده بسیج مستضعفان نیز فرمان طرح «همبستگی ملی» را صادر کرد.

وی تصریح کرد: کمک‌های مردمی در اکثر حوادث از مساجد انجام شده و این مساله در سیل اخیر نیز مشاهده شده که جمع‌آوری کمک‌های مردمی با محوریت مساجد انجام می‌شد.

وی اظهار داشت: استان اردبیل به عنوان استان معین استان لرستان و بخش معمولان انتخاب شده تا ۵۰۰ مسکن آسیب‌دیده نیازمندان کمیته امداد و بهزیستی در این مناطق را در بازه زمانی ۶ ماهه بازسازی نماید که شهرستان بیله سوار نیز سهمی از این ۵۰۰ خانه ایفا خواهد داشت

اختری، تصریح کرد: برای اجرای طرح «هر مسجد؛ یک خانه» جلساتی نیز با ادارات تبلیغات اسلامی و اوقاف برگزار می‌شود تا مساجد پای کار آمده و این طرح به بهترین شکل اجرا شود.

وی اذعان داشت: قطعا مساجد مشارکت جدی در این طرح خواهند داشت چرا که در برهه‌های مختلف در کشور تجربه شده که مردم بیش از انتظار مسئولان پای کار هستند.
امروز سیل همدلی بین مردم و مسئولان در کشور ایجاد شده و مردم با تمام توان در خصوص امدادرسانی و بازسازی مناطق سیل‌زده پای کار هستند.

سرهنگ اختری فرمانده سپاه شهرستان بیله سوار گفت داشت: مردم در بحث امدادرسانی به مناطق آسیب‌دیده پیشقدم بودند و در جریان سیل اخیر نیز نشان دادند که خود را با آسیب دیدگان همراه می‌دانند و تاکنون مردم ولایتمدار بیله سوار تا کنون بیش از ۲۵ میلیون تومان بصورت نقدی و اقلام مورد نیاز مثل پتو و خوراک و.. را به مناطق سیل زده ارسال و کمک نموده اند که هم اکنون مساجد ،پایگاه و حوزه های مقاومت بسیج آماده دریافت کمک های مردمی عزیزان هستند

ارسال نظرات