اجرای طرح الگوی ایرانی اسلامی رفع بیکاری در کشور

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه ۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در کشور در سال ۹۸ اختصاص داده خواهد شد گفت: سهم استان کردستان ۱۷۵ میلیارد تومان و سهم شهرستان قروه ۱۵ میلیارد تومان است.
کد خبر: ۹۱۴۷۰۳۳
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، روز گذشته حجت الله عبدالملکی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) با حضور در شهرستان قروه علاوه بر گفتگو با کارآفرینان قروه‌ای به بررسی طرح‌های اشتغال زایی در سطح شهرستان پرداخت و از چند طرح نیز بازدید نمود.

بر اساس این گزارش ابتدا وی در دیدار با کارآفرینان قروه‌ای و در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه امسال ۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در سطح کشور پرداخت خواهد شد اظهار داشت: این اعتبار از سه بخش تسهیلات تکلیفی بانکی، صندوق توسعه ملی و منابع داخلی کمیته امداد پرداخت می‌شود.

وی سهم کردستان از این میزان را ۱۷۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با این اعتبار ۶ هزار فرصت شغلی جدید در این استان ایجاد می‌شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد یادآور شد: برای شهرستان قروه هم ۱۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که می‌تواند ۸۰۰ شغل جدید ایجاد نماید.

عبدالملکی با بیان اینکه در قالب الگوی ایرانی - اسلامی رفع بیکاری، امسال ۷۰ هزار شغل با مشارکت پنج هزار راهبر شغلی در کشور ایجاد می‌شود، گفت: الگوی ایرانی - اسلامی رفع بیکاری در کشور مطرح و وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر آن صحه گذاشته و معاون اول رئیس جمهوری نیز اجرای آن را تأیید کرده است.

وی افزود: در کشور حدود ۴۰۰ هزار کارآفرین حرفه‌ای داریم که اگر هر کدام با توسعه زنجیره ارزش خود بتواند برای ۱۰ نفر فرصت شغلی ایجاد و راهبری آن را انجام دهد، بیش از چهار میلیون اشتغال جدید در کشور ایجاد می‌شود.

عبدالملکی با بیان اینکه راهبران شغلی موظف به استخدام افراد نیستند، اضافه کرد: در بخش هدایت، تأمین مواد اولیه، فروش تجهیزات، فروش، تولید، مشاوره فنی و آموزش این فرصت‌ها ایجاد می‌شود و می‌تواند مساله بیکاری کشور را بطور کامل حل کند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد یادآور شد: کل اقتصاد ما حداقل به ۳۰ میلیون نیروی کار بیشتر از تعدادی که اکنون داریم، نیاز دارد در حالی که ظرفیت‌های ما بسیار فراتر از این است.

وی به کارآفرینان به عنوان ستون‌های اصلی اقتصاد کشور توصیه کرد بیایند و این بار را به دوش بگیرند.

عبدالملکی از این طرح به عنوان بازی برد - برد برای کارآفرینان حرفه‌ای و مددجویان کمیته امداد و نیز افراد جویای کار خارج از کمیته امداد نام برد و گفت: اطمینان کامل داریم که اگر این طرح به درستی اجرا شود، مساله بیکاری در کشور کاملاً مرتفع می‌شود.

وی افزود: این الگو پارسال به صورت پایلوت با مشارکت ۱۵۰ راهبر شغلی بر اساس ساز و کار حقوقی اجرایی شد و امسال با مشارکت پنج هزار راهبر شغلی قصد داریم برای ۷۰ هزار نفر شغل ایجاد کنیم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد تاکید کرد: تفاهم نامه‌ای که با کارفرمایان در این زمینه منعقد می‌شود، کاملاً به نفع آنان است.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات
آخرین اخبار