رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان: شهدای حوزه سلامت در حین خدمت و انجام وظیفه شهید شدند

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: شهدای حوزه سلامت نسبت به دیگر شهدا مظلوم تر هستند چرا که این شهیدان سلاح به دست نبودند و شهیدانی بودند که در حین خدمت جان خود را فدا کردند .
کد خبر: ۹۱۴۷۰۳۱
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، وحید یوسفی نزاد رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان در مراسم اجلاسیه شهدای علوم پزشکی استان کردستان با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس ۴ هزار شهید در حوزه سلامت و پزشکی تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی شده است، اظهار داشت: شهدای حوزه سلامت نسبت به دیگر شهدا مظلوم‌تر هستند چرا که این شهیدان سلاح به دست نبودند و شهیدانی بودند که در حین خدمت جان خود را فدا کردند.

وی افزود: اعمال جراحی‌ای که در جبهه‌ها صورت گرفت در زیر بمباران‌های دشمن و حملات توپخانه‌ها بود و این افتخاری است برای جامعه پزشکی که در چنین شرایطی پزشکان در حال خدمت و رسیدن به فیض شهادت بوده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان خاطر نشان کرد: ما مفتخر هستیم به پاسداری از انقلاب اسلامی و خون شهیدان و این امنیت و آرامشی که امروز در ایران اسلامی حاکم شده است مرهون تلاش‌ها و ایثارگری‌ها و فداکاری‌های و زحمات کسانی است که به راحتی از جان خود گذشتند و بهترین موقعیت‌ها را ترک کردند.

وی ادامه داد: شهدای بزرگی که دانشگاه‌ها و رشته‌های پزشکی را کنار گذاشتند و به جبهه‌ها رفتند و ما امروز عزت و شرافت خود را مدیون انان هستیم.

یوسفی نژاد افزود: در حوزه سلامت وظیفه ما به عنوان متولی سلامت مردم ازائه خدمات به موقع و مناسب و با تمام ظرفیت به تمامی مردم و بخصوص مردم محروم و نیازمند کردستان است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیان داشت: در استان کردستان به لطف خدا پس از پیروزی انقلاب اسلامی ما مفتخر هستیم که توانسته ایم خدمات شایانی را در حوزه سلامت ارائه دهیم.

وی با اشاره به حضور هزار پزشک در استان کردستان گفت: ما مفتخریم که به این خودکفایی رسیده ایم و در دانشگاه پزشک تربیت می‌شود و بیش از ۸۰ درصد از نیاز استان در این زمینه را خود تامین می‌نماییم.
 
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات