خبرهای داغ:

اختصاص ۱۲۶۰ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات آموزشی برای مدارس استان سمنان/ راه اندازی مرکز آموزش فرهنگیان در شاهرود در سال آینده

مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه ۱۲۶۰ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات آموزشی برای مدارس استان اختصاص می یابد گفت: مرکز آموزش فرهنگیان در شاهرود در سال آینده (ویژه همکاران مشمول ماده ۲۸) راه اندازی خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۴۶۹۲۱
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، محمد دستورانی در جلسه شورای اداری آموزش و پرورش شهرستان شاهرود در سالن جلسات این مدیریت در سخنانی اظهار کرد: "مدرسه" جعبه اطلاعات آموزش و پرورش است با رمز گشایی از اطلاعات مدرسه است که می‌توانیم مسیر خود را اصلاح کنیم.
وی افزود: آموزش و پرورش"بنگاه اقتصادی" نیست، اداره خانه معلم، درمانگاه، اسکان مسافرین، برعهده آموزش و پرورش نیست، در صورت تأمین اعتبارات مورد نیاز، تمرکز و رسالت ما باید تنها بر کیفیت بخشی به تعلیم و تربیت باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان خاطر نشان کرد: کیفیت آموزش را در کلاس‌های درس باید افزایش دهیم تا نقش مؤسسات کنکور پررنگ نباشد؛ مؤسسات کنکور تنها به ارتقاء علمی توجه دارند؛ و به دیگر مهارت‌ها (اخلاق، مهارت زیستی، ارتباط اجتماعی و ...) بی توجه اند.
وی با بیان اینکه متعهد به سلامت اداری یعنی شفافیت، پاسخ گویی و رعایت حقوق (شهروندی) مردم هستیم گفت: برای مدارس غیر دولتی فرصتی سه ساله، برای رعایت استاندارد‌های لازم درنظر گرفته شده است، این مدارس باید در هر سال حداقل برای اجرای ۳۰ درصد از انتظارات آموزش و پرورش برنامه ریزی کنند.
دستورانی تصریح کرد: ۱۲۶۰ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات آموزشی برای مدارس استان اختصاص می‌یابد.
وی ادامه داد: مرکز آموزش فرهنگیان در شاهرود در سال آینده (ویژه همکاران مشمول ماده ۲۸) راه اندازی خواهد شد.
سید محمد موسوی، معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شاهرود نیز در ابتدای این نشست گفت: به لطف خدا و در پرتو وحدت و همدلی مجموع همکاران شاهرود؛ در تمامی امور از پیشرفت و وضعیت رضایت بخشی برخوردار هستیم.
وی با اشاره به سه رویکرد اساسی برای مدیریت آموزش و پرورش شهرستان شاهرود عنوان کرد: تقویت همدلی و وفاق، لذت از کار گروهی و پرهیز از منافع شخصی در انجام امور، نزدیک نمودن حوزه اداری و ستادی به مدارس با هدف شناسایی نیاز‌های حقیقی دانش آموزان و ارائه برنامه‌های بهتر و رعایت عدالت آموزشی از رویکرد‌های این مدیریت است.
موسوی تأکید کرد: عدالت آموزشی امری سخت، اما ممکن است، ما به نحوی باید برنامه ریزی کنیم که خانواده‌ها احساس کنند آموزش و پرورش فرصت رشد و تربیت مطلوب را برای کودکان آن‌ها فراهم کرده است و برای نخبگان و استعداد‌ها نیز زمینه شکوفایی را مهیا نموده است.
وی ادامه داد: در حوزه مدارس غیر دولتی، نسبت به انتصاب مدیران واجد شرایط و آگاه به اهداف تعلیم و تربیت، و دقت در صدور مجوز‌ها (لحاظ نمودن نیاز‌های محیطی و جغرافیایی) توجه داریم و برای کمک به مدارس غیر دولتی از شورای آموزش و پرورش استان درخواست کرده ایم، دریافت تأییدیه نوسازی با توجه به هزینه‌های بالای سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی مدارس تسهیل شود.
مدیریت آموزش و پرورش شاهرود با اشاره به موضوع عمرانی در این مدیریت گفت: تا پایان تیرماه دو پروژه سالن ورزشی اردوگاه شهید رجایی و سالن علی بن ابیطالب (در صورت رفع مشکلات جزئی آن) آماده افتتاح است و هم اکنون ۵ پروژه فعال (در حال ساخت) و ۵ پروژه در مرحله تهیه و زمین ونقشه را در درست اقدام داریم.
در پایان این نشست به جهت توفیقات آموزش و پرورش شاهرود (در عرصه‌های مختلف علمی، ورزشی و هنری استان و کشور) و تلاش فراوان در پیشبرد برنامه‌های آموزشی و تربیتی، محمد دستورانی مدیر کل آموزش و پرورش استان لوحی به نشانه قدردانی از زحمات همه همکاران فرهنگی شاهرود به سید محمد موسوی به عنوان نماینده فرهنگیان شاهرود اهداء نمودند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها