در راستای کنگره 5400 شهید استان کردستان و اجلاسیه شهدای بسیج جامعه پزشکی از تندیس شهید اکبر عرب زاده در پردیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان رونمایی شد.
کد خبر: ۹۱۴۶۸۹۱
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹

به گزارش بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، امروز و در حاشیه اجلاسیه شهدای جامعه پزشکی استان کردستان که به مناسبت کنگره ۵۴۰۰ شهید این استان در دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد با حضور سردار فتحیان مشاور عالی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور بهداری رزمی و جمعی از مسئولان استانی در پردیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از سردیس شهید اکبر عرب زاده رونمایی شد.

مسئول نهاد نمایندگی، ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی کردستان در حاشیه این مراسم با بیان اینکه گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، تعظیم در مقابل شعائر انقلاب و انتقال فداکاری و رشادت‌های شهدا و ایثارگران به نسل جوان جامعه است اظهار داشت: شهدا چراغ هدایت جامعه هستند.

حجت الاسلام حسن عارضی با بیان اینکه همه ما وظیفه داریم به هر نحوی دین خود را به شهدا ادا کنیم افزود: امنیت و آسایش امروز جامعه مدیون از خودگذشتگی‌های شهدا و ایثارگران در حوزه‌های مختلف است..

اکبر عرب‌زاده در سال ۱۳۴۱ در خانواده‌ای مذهبی در شهرستان بیجار متولد شد و از همان اوایل کودکی از استعداد و هوش سرشاری برخوردار بود، از کودکی با نماز و قرآن و جلسات مذهبی خو گرفت و چندین بار نیز موفق به اخذ جایزه و تشویق مادر شد.

شهید عرب‌زاده دوران دبیرستان را با معدل بالا به پایان رساند و، چون فارغ‌التحصیل شدن وی مصادف با انقلاب فرهنگی بود و دانشگاه‌ها تعطیل شده بود داوطلبانه به جبهه اندیمشک رفت و به جمع مدافعان حریم حرمت پیوست و در صف مجاهدان به رویارویی با دشمن بعثی پرداخت.

این شهید بزرگوار در سال ۶۱ در عملیات و الفجر مقدماتی از ناحیه کمر قطع نخاع شد و از آن روز در لیست منتظران شهادت قرار گرفت.

پس از میل به عزت و شرف جانبازی علیرغم درد‌های شدید و ناملایمات جسمی در کنکور سراسری شرکت کرد و با رتبه عالی در رشته پزشکی دانشگاه تهران پذیرفته شد و در دوران تحصیل در دانشگاه نیز توانست نبوغ و استعداد بی‌همتای خود را به اثبات برساند.

در سال ۱۳۷۲ مقاومت بدنش در مقابل جراحات و صدمات ناشی از جانبازی به پایان رسید و این در حالی بود که آخرین واحد‌های درسی خود را می‌گذراند و همچنان تلاشش را برای به پایان رساندن تحصیلاتش انجام می‌داد.

بالاخره در محرم سال ۷۳ گسترش عفونت‌های ناشی از مجروحیت او را در بستر بیماری انداخت و به فیض عظیم شهادت نائل آمد.
 
 
ارسال نظرات