فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان از برگزاری اجلاسیه نهایی کنگره ملی 5400شهید استان در 30 خرداد ماه خبر داد و گفت : سخنران اصلی این اجلاسیه سردار سلامی فرمانده سپاه پاسداران خواهد بود.
کد خبر: ۹۱۴۶۸۸۸
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  سردار رجبی فرمانده قرارگاه شهید شهرامفر استان کردستان صبح امروز در نشست خبری با قدر دانی از اصحاب رسانه به منظور اطلاع رسانی خوب برنامه‌های کنگره ۵۴۰۰ شهید استان اظهار کرد: پاداش و مزد تمامی کار‌هایی که در این کمیته توسط نیرو‌های پر تلاش رسانه‌ای انجام شده قطعا در ادامه راه به وسیله خود شهیدان داده خواهد شد.

وی امنیت و آرامش ایران اسلامی را مدیون رشادت‌ها و جانفشانی رزمندگان اسلام و خون شهدا دانست و اظهار داشت: همه ما باید پاسدار حرمت خون شهدا باشیم، زیرا این عزیزان برای به دست آوردن آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی جان خود را فدا کردند.

سردار رجبی عنوان کرد: بیان خاطرات و رشادت‌های شهدای گرانقدر در دوران دفاع مقدس، و انتقال ایثارگری و شهادت‌طلبی آنان به نسل‌های امروزی با هدف آشنایی با تاریخ انقلاب اسلامی از اهداف برگزاری اجلاسیه‌ها و کنگره‌های شهداست چرا که عدم تکرار و یادآوری، موجب فراموشی می‌شود.

وی با یاد آوری این موضوع که اگر به دوران اوایل انقلاب و ناامنی‌هایی که در کردستان وجود داشت فکر کنیم، میتوان از امنیت پایدار به بزرگترین نعمت در حال حاظر یاد کرد.

سردار رجبی از کنگره ملی ۵۴۰۰ شهید استان کردستان به عنوان بزرگترین رخداد در این استان یاد کرد و افزود: کار‌ها برای برگزاری این اجلاسیه از چند سال پیش در دستور کار قرار گرفت است و تا کنون اجلاسیه‌های شهرستانی و اقشار مختلف در این راستا برگزار شده است.

وی به اقدامات فرهنگی و اجتماعی انجام شده در راستای این کنگره اشاره کرد و عنوان نمود:تا کنون از یک‌هزار و ۶۰ خانواده ضدانقلاب که کشته شده‌اند دلجویی کرده ایم؛ و این در حالی است که خیلی از این خانواده‌ها مشکلاتی دارند و در نشست‌هایی که با آن‌ها داشتیم جالب‌ترین موضوع این است که راهی که کشته شدگانشان داشتند را قبول ندارند؛ و به رهبر انقلاب ارادت و نظلام اسلامی ارادت خاص داشته اند.

سردار رجبی به اجرای ۷ هزار پروژه محرومیت‌زدایی که ۲ هزار پروژه آن مربوط به امسال است اشاره کرد و افزود:کاشت ۲۰۰ هزار اصله نهال به نام شهدای مهاجر و انصار استان، تعهد ساخت یک‌هزار واحد مسکن مددجویی برای مددجویان کمیته امداد را در راستای این کنگره داشتیم که تاکنون ۶۰۰ واحد آن احداث شده است.

فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرامفر استا کردستان از ۸۰ مستند گزارشی در مورد شهدا و دفاع مقدس،۵۶ هزار و ۶۰۰ دقیقه اخبار و سایر تولیدات در صدا و سیمای استان، اعزام ۲۰۰ مورد راویان به مدارس و اعزام یک‌هزار و ۶۰۰ نفر از خانواده شهدا و نیازمندان به مشهد مقدس،۲۱ مورد ساخت و نصب المان، سردیس و تندیس شهدا،۲ هزار مورد نصب تصاویر شهدا در سطح شهرستان‌ها،۱۵ مورد ساخت و نصب یادمان در ورودی‌ها و مراکز دولتی، برگزاری ۸۰ مورد نشست بصیریتی، ۶۰ مورد برگزاری جشنواره نقاشی و قصه‌نویسی و ... خبر داد.

وی برگزاری یک‌هزار و ۵۰۰ یادواره، هزار مورد عطرافشانی مزار شهدا، ۱۰ هزار و ۶۴۷ مورد دیدار با خانواده شهدا در بازه زمانی چهار سال، ۲۵۰ هزار مورد جمع‌آوری اسناد و آثار از دوران دفاع مقدس و یک هزار و ۵۰۰ مورد تکمیل کتابچه‌های مربوط به شهدا، برگزاری ۴۰ مورد شب شعر و خاطره، را از دیگر اقدامات انجام‌شده در راستای کنگره ملی ۵۴۰۰ شهید نام برد.

در ادامه فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان با اشاره به ساخت سالن ۶ هزار نفری استان کردستان گفت: این پروژه یکی از پروژه‌های نیمه‌تمام استان کردستان بود که از سال ۸۴ کلنگ آن در شهر سنندج به زمین زده شده، اما متأسفانه پس از گذشت ۱۳ سال هنوز به بهره برداری نرسیده که این روز‌ها به عزت و برکت خون شهدا و برای اجرای این کنگره به بهر ه. برداری خواهد رسید.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات