خبرهای داغ:
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‎شرقی:
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‎شرقی با اشاره به برآورد خسارت 35 هزار میلیارد تومانی سیل بهار در غرب، شمال و جنوب کشور گفت: این خسارت بیش از بودجه عمرانی سالانه کشور است.
کد خبر: ۹۱۴۶۸۷۴
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، داود بهبودی پیش از ظهر امروز در «سمینار آموزه‎هایی از سیل بهار 1398 ایران» اظهار کرد: اگر به قاعده نظم خلقت و سنت‌های الهی اعتقاد داشته باشیم مجموعه حوادث طبیعت از یک سری قواعد علمی و قاعده‎مندی‌ها تبعیت می‌کند؛ اگرچه ممکن است بعضا نظم و نظام و تدابیر ما را کلا به هم بریزد.
وی افزود: اگر همانطور که بشر در سایر عرصه‎ها از قاعده‌های نظام خلقت بهره‌برداری می‌کند، حوادثی که اغلب از آن ها به عنوان بلا یاد می‌شود، نیز به تصرف انسان درآید، می‎توانند منشاء اثرات مفید برای جوامع انسانی باشند.
بهبودی خاطرنشان کرد: از آنجایی که لااقل در کشور ما آنطور که باید حوادث طبیعی تحت تسلط علمی انسان قرار نگرفته معمولا هنگام رخداد این حادثه‌ها دچار خسارات مادی و معنوی بسیاری می‌شویم.
این اقتصاددان با اشاره به برآورد خسارت 35 هزار میلیارد تومانی سیل بهار در غرب، شمال و جنوب کشور گفت: در واقع این حادثه بیش از بودجه عمرانی سالانه کشور به ابنیه، تاسیسات، سکونتگاه‌ها و مراکز صنعتی و کشاورزی ما خسارت وارد کرد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‎شرقی با بیان اینکه اصلی‎ترین پیام حوادث طبیعی عبرت گرفتن از آنها است، تصریح کرد: اولین پیش‌شرط توسعه اداره جامعه به شکل علمی و پذیرش قاعده‌مندی‌های طبیعت است.

ارسال نظرات